haha dettavar roligt :) nytt datorköp.

Svenss0n
1 september 2008 · 643 Inlägg

jag är ute å resor mkt i tjänsten så jag fick ett kanonerbjudande från dustinhome att köpa en SONY VAIO FZ38M med mobilt bredband för 1000 kr. enbart datorn kostade 11 000 på dustin.

idag hämtade jag datorn och glad i hågen åker hem och börjar ladda den. . efter 2 timmar knäpper jag på datorn och det börjar knacka en del. händer ingenting och efter ett tag står det operation system not found. ringer vaios support och han är säker på att hårdisken är rasad. så nu kommer dom å hämtar datorn på onsdag så blir den borta 10 dagar.

så nu ska jag betala mobilt bredband för en dator som ej funkar? får det vara såhär smile? kan mna kräva någon form av ersättning?

jag har en ny stationär dator så jag klarar mig när jag är hemma iaf tongue

mvh erik

Volvo 850R (1997)
gamlingen
1 september 2008 · 5 198 Inlägg

Jag skulle krävt en helt ny maskin,, men kompensation.

Ashra
1 september 2008 · 346 Inlägg

är produkten inte äldre än 7 dagar så ska de swappa ut den.  om de inte kan se skada av yttre åverkan.  speciellt om nån från sony medhåller att hddn är rasad.

torpis Forummoderator
1 september 2008 · 10 576 Inlägg

Jag köpte en mobiltelefon, efter två dagar så slutade en funktion fungera som jag visste var hårdvarurelaterad.  Ringde kuntdjänst som till min stora förvåning skickade en ny telefon iom jag hade hört av mig inom 7 dagar.

Det finns inte på denna planeten att jag skall vänta 6veckor på service av något jag köpt nytt, men behövde inte ens höja tonen utan fick en ny som sagt...

kan ju tänkas att detta gäller generellt och inte bara telefoner.

Senast redigerat av torpis (1 september 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
gamlingen
1 september 2008 · 5 198 Inlägg

Beror ju på vilket företag.. ,men mångaskickar nya prylar när det är helt nytt

Svenss0n
1 september 2008 · 643 Inlägg

han hörde när vi prata i telefonen att det knackade smile. ja den var ju bara 3 timmar gammal. så jag ska kräva att få en ny dator istället för att få denna lagad?

vad kan man begära för form av ersättning?

Volvo 850R (1997)
keffy89 Saab
1 september 2008 · 344 Inlägg

dustin brukar vara snäll när det gäller sånt!

FireTraXX DFFL
1 september 2008 · 9 020 Inlägg

Svenss0n skrev:
han hörde när vi prata i telefonen att det knackade smile. ja den var ju bara 3 timmar gammal. så jag ska kräva att få en ny dator istället för att få denna lagad?

vad kan man begära för form av ersättning?

Ny dator...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Svenss0n
1 september 2008 · 643 Inlägg

FireTraXX skrev:

Svenss0n skrev:
han hörde när vi prata i telefonen att det knackade smile. ja den var ju bara 3 timmar gammal. så jag ska kräva att få en ny dator istället för att få denna lagad?

vad kan man begära för form av ersättning?

Ny dator...

jo men jag vill ju gärna ha något för att jag ska få vänta 15-20 extra dar på en dator jag köpt för att kanske just använda denna månad. jag ska ju betala för bredbandet åxå men varför ska jag göra det när sony eller någon har sabbat datorn.

edit: du kanske svarade på den första frågan jag ställde smile såg ej det.

Senast redigerat av Svenss0n (1 september 2008)

Volvo 850R (1997)
FireTraXX DFFL
1 september 2008 · 9 020 Inlägg

Svenss0n skrev:

FireTraXX skrev:

Svenss0n skrev:
han hörde när vi prata i telefonen att det knackade smile. ja den var ju bara 3 timmar gammal. så jag ska kräva att få en ny dator istället för att få denna lagad?

vad kan man begära för form av ersättning?

Ny dator...

jo men jag vill ju gärna ha något för att jag ska få vänta 15-20 extra dar på en dator jag köpt för att kanske just använda denna månad. jag ska ju betala för bredbandet åxå men varför ska jag göra det när sony eller någon har sabbat datorn.

edit: du kanske svarade på den första frågan jag ställde smile såg ej det.

I bästa fall så kanske du får nån liten skitsak från Sony.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang