Turbo bygge Bmw 320i "e30"

johane30
3 september 2008 · 12 Inlägg

Nu sitter jag på skolan och funderar på att sätta turbo på bmw'n "yeey:D" men då undrar jag hur högt turbo tryck ska man ha? och om det ska vara en högtrycks turbo eller en låg. hehe jag ska ladda upp bilder på den sen är riktig nice cool hehe men men jag är tacksam för inlägg

la_palma Labborant
3 september 2008 · 307 Inlägg

Det handlar om hästkrafter kontra pengar...

Hur många hät vill du ha.

Och hur många häst har du råd med.


Om du inte ska byta kolvar packningar m.m alltså renovera motorn innan, skulle jag hålla mig under 0.5 gränsen, men riskerar ras även där om du inte har en lågmilare...

Boostrider Försöker iaf
3 september 2008 · 1 998 Inlägg

Billigaste snik i längden måste väl ändå bli nya ram och vevlager kamremmen en liten service alltså.
Sen svarva kolvarna lite. Mls packning och arp bult. Egenbyggt grenrör, 535ans lmm och spridare.

Då har du en "billig" snik som lär hålla mycke längre än å inte "öppna" motorn. Du kan då säkert köra upp mot 0,8bar kanske mer beroende på hur mycket bränsle du tillför. Och vill du trimma mer så behöver du ju inte göra allt för mycket mer än att byta turbo å sprut.

Kolla in PPF så får du mer kunskap.
www.pure-pf.com/phpBB2/index.php - 26k

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
johane30
4 september 2008 · 12 Inlägg

hur mycke Hk får man ? om man sätter dit en topp från en 325'a? och en turbo ?

Lindberg88
4 september 2008 · 1 418 Inlägg

200hk+ beroende på hur bra hållbarhet du vill ha

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
johane30
4 september 2008 · 12 Inlägg

hehe jag hadde tänkt mig att den skulle hålla några år tongue hehe, men men  tongue

la_palma Labborant
4 september 2008 · 307 Inlägg

johane30 skrev:
hehe jag hadde tänkt mig att den skulle hålla några år tongue hehe, men men  tongue

Hehe några år kan du glömma om du inte har en motor som gått lugnt, och under 15tm och det är ju rätt svårt att hitta en bmw motor som gått lugnt...

Tipps:

Gör det riktigt med kolvar och allt, alltså seriöst...

Alternatvi: Gör det tattigt släng på en turbo 325 topp, svetsa toppen m.m så billigt som möjligt, så du inte blir ledsen i ögat när den rasar...

Marcus_89 Biltokig elektriker
4 september 2008 · 3 352 Inlägg

Ska du ha en driftsäker kärra så får du göra det seriöst. Men ladda inte på för mycket, för då kan det gå åt helvete wink Hur långt har din motor gått? Hur mycket har du tänkt lägga ut?

johane30
4 september 2008 · 12 Inlägg

den har gått 21 tusen och den går bra som faan big_smile det är ju ett plus drar lös på 2an big_smile utan att koppla big_smile hehe "på grus:D"

Team-Adolfsson Gödseldräng
4 september 2008 · 4 529 Inlägg

johane30 skrev:
den har gått 21 tusen och den går bra som faan big_smile det är ju ett plus drar lös på 2an big_smile utan att koppla big_smile hehe "på grus:D"

om du vill att det ska hålla i några år med turbo bygge så är det bara plocka ner motorn och börja bygga 110% seriöst
dock inte ens säkert det håller heller

haha 2an på grus ^^
min tar 3an på torr asfalt smile

johane30
4 september 2008 · 12 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

johane30 skrev:
den har gått 21 tusen och den går bra som faan big_smile det är ju ett plus drar lös på 2an big_smile utan att koppla big_smile hehe "på grus:D"

om du vill att det ska hålla i några år med turbo bygge så är det bara plocka ner motorn och börja bygga 110% seriöst
dock inte ens säkert det håller heller

haha 2an på grus ^^
min tar 3an på torr asfalt smile

haha 3'an wink big_smile vad menar du med seriöst? big_smile
javet 2 på grus men jag har inte körkort än så jag har bara kört på en grus gård tongue
men den drar säkert lös på asfalten på 2'an tongue

Marcus_89 Biltokig elektriker
4 september 2008 · 3 352 Inlägg

Han menar precis det han säger wink Plocka ner motorn, byta ut lager, kolvringar m.m. Svarva kolvarna osv. För det är då med störst säkerhet att det kommer hålla någorlunda. 21 tusen mil är trots allt en del, så lite nya delar skadar inte wink

johane30
4 september 2008 · 12 Inlägg

varför ska man svarva kolvarna? det låter hel Knu**at "Det blir obalans? eller?"

azid Det som inte dödar gör ont
4 september 2008 · 2 668 Inlägg

för att sänka kompet annars blåser man topppakningen när det börjar ladda lite högre

2slow
johane30
4 september 2008 · 12 Inlägg

jooo men det måste ju bli obalans som f*n?

azid Det som inte dödar gör ont
4 september 2008 · 2 668 Inlägg

nej för då får man ta ur innifrån så alla väger samma

2slow
johane30
4 september 2008 · 12 Inlägg

Men det Blir ju obalans. ?

MeloveGolf Vw trimmare
4 september 2008 · 2 995 Inlägg

johane30 skrev:
Men det Blir ju obalans. ?

nej... läs azid's inlägg igen man vikt matchar dom...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
johane30
9 september 2008 · 12 Inlägg

fan tror att jag ska skita i turbo:P

Casy vinnarskalle!
9 september 2008 · 907 Inlägg

köp en m50b25 och va glad. billigare hk/peng blir de inte.

BMW M3 "Crisis" (2002)
BMW 1600-2 "Polaris" (1968)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang