Skärmen visar dubbelt..

soxer
13 februari 2006 · 16 Inlägg

Kollar man på min skärm så ser man att det är något som inte riktigt stämmer.
1. Det är en genomskinlig svart (grå?) rämsa längs med skärmen, ca 1cm tjock, 1cm från toppen av skärmen.
2. Visas det ett ansikte på filmen så ser man klart och tydligt att personen har 4st ögon, 2 där dem ska sitta och 2 på kinderna.. (allt annat är också dubbelt)
3. Hela bilden verkar vara förskjuten neråt, för man kan bara läsa halva texten.

Det konstiga är dock att stänger man av skärmen och dvd:n och sen sätter på skärmen så är den helt blå, sätter man däremot på dvd:n så kommer linjen tillbaka. Stänger man av dvd:n utan att stänga av skärmen så är samma sträck som var på bilden innan kvar.

När jag först kopplade in allt så hade jag kopplat allt till cigarett-tändaren, trodde först att det kunde ha vart problemet, eftersom både skärmen och dvd:n delade på 12v, men när jag kopplade om skärmen så kvarstod problemet..

Det ända jag kan komma på som kan vara felet är ju dvd:n eftersom att problemet kommer när jag sätter på den, har ni några andra förslag? Dålig jord kanske?

Tacksam för svar.
//Krille

- Just because I don't care doesn't mean I don't understand -
SwIng
13 februari 2006 · 100 Inlägg

inte så hemma på detta, men det låter som en felinställning eller möjligtvis glappkontakt i bildkabeln?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang