plasta på fleece

narki
13 februari 2006 · 110 Inlägg

hej! jag ska plasta på fleece och ja funderade på om polyestern går igenom fleecen?
för under fleecen finns det fogskum och det smälter det va?

Åh!! De där jävlarna i Volvo 142:or med doftgran. Fan vad de fick ligga.
Volvo 142 (1970)
Lindström Envis optimist
13 februari 2006 · 454 Inlägg

Tror du kan klä in fogskummet med typ aluminuimfolie så det inte smälter. Det är vad jag hört iaf, finns säkert någon som kan berätta mer om sina erfarenheter.

Janken Driver
13 februari 2006 · 2 111 Inlägg

Testa o lägg ut en bit av tyget o bre på lite polyester så ser du ju. Alltså inte på obektet utan över ett papper eller nått.Blir pappret fuktigt vet du svaret.

Senast redigerat av Janken (13 februari 2006)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
13 februari 2006 · 2 111 Inlägg

Ja man kan använda folie.Har jag också gjort. Men skulle var intressant med fler möjligheter, inte sant?. smile

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Holme
13 februari 2006 · 1 417 Inlägg

Du kan ju ta lite polyster i taget.
Sen spelar det nog lite roll hur tjock fleecen är, och hur tät.
Men som dom säger, folie funkar. Och sopsäckar med. Eller alu-tejp, om du har sån.

wallden_66 mr
23 mars 2006 · 146 Inlägg

en t-shirt funkar!

loudness
1 april 2006 · 4 554 Inlägg

ja har plastat på fleese funkade rätt så bra.. men tunnare är att rekomendera

NiTroN
4 april 2006 · 115 Inlägg

folie eller gul maskeringstejp går lika bra, men jag föredrar inte fleece utan vanligt högtalartyg, på högtalartyg kan du pensla polyester rakt på tills det går igenom men om du måste använda fleece så får du nog ta hela fleecebiten och dränka i polyester och sedan lägga på plats, kladdigt och för det mesta irriterande tycker jag.
när jag har kört polyester direkt på fogskummet har det inte smält.
detta är ju den roliga delen av plast bygget, men när polyn stelnar så kommer spackel-delen.. och den är ju kul..
släng upp lite bilder på ditt plasteri när det stelnar!

Ground Zero från www.Blekingebilradio.com
http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx?tid=360824 min co-pilot Micke i slipning!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang