Projekt: Volvo 240 Turbo (R-Sport)*Ett beslut är fattat*

Skulle bli ersättaren av "Buken", men blev ett tråkigt kapitel som slutade i tingsrätten då vissa inte ville betala efter att de hade tagit emot den. Var en 83:as DL, omregistrerad med R-sportsats. Hade komplett turboinredning med mera, med mera. Mycket saknad.
  • 0 Följare
  • 181 612 Visningar
  • Projektet avslutat 9 maj 2012
breesladd SKÅNING
24 oktober 2008 · 1 215 Inlägg

Oj jäklar här har hänt saker bara för att jag inte kollat på ett tag, det blir ju bara bättre och bättre allt du gör och det går oftast fortare nu också, brukar inte tycka att det är snyggt med extraljus på en 240 men på din och med så många så blev det snyggt, känner att jag måste kolla in din tråd lite oftare så man slipper läsa så mycke på en gång.

bra att du inte la ner tråden vad skulle man då läst om här på garaget?

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Mack Forum- och sitemoderator
24 oktober 2008 · 26 174 Inlägg

alexm- skrev:
Oj jäklar här har hänt saker bara för att jag inte kollat på ett tag, det blir ju bara bättre och bättre allt du gör och det går oftast fortare nu också, brukar inte tycka att det är snyggt med extraljus på en 240 men på din och med så många så blev det snyggt, känner att jag måste kolla in din tråd lite oftare så man slipper läsa så mycke på en gång.

bra att du inte la ner tråden vad skulle man då läst om här på garaget?

Haha jadu med tanke på kvalitén av alla andra byggare här på garaget, är det inte läsning det är ont av. Men det är kul att det uppskattas såklart. Tackartackar smile
Är dock fundersam på hur jag vill göra med bilen. Besiktning på..måndag om jag inte minns fel och..ja går den igenom så är det ett under.
Men sen. Vad händer sen? Vad sjutton ska jag ta mig till. Ha kvar den? Äsch. Man blir bara snurrig av alla tankar. Tänk om den kunde vara snäll för EN gångs skull och inte krångla? Bara en endaste gång. Men nejdå. När man väl får till en sak så är det nåt annat som ska gå sönder.

Tidigare idag syndade jag förresten. Sa för första gången "det är inte ofta jag säger det, men fan vad den här Volvo ska krångla"..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
240_Mange
25 oktober 2008 · 18 Inlägg

Hej, här har visst hänt endel sen jag var här sisst! härligt projekt! snyggt med extraljusena på tongue tråkigt som fan när de bara håller på att jävlas =/ ge inte upp! har du fortfarande problem med överladd?

MVH // Mange

Mack Forum- och sitemoderator
25 oktober 2008 · 26 174 Inlägg

240_Mange skrev:
Hej, här har visst hänt endel sen jag var här sisst! härligt projekt! snyggt med extraljusena på tongue tråkigt som fan när de bara håller på att jävlas =/ ge inte upp! har du fortfarande problem med överladd?

MVH // Mange

Tackartackar smile
Njae. Nu har jag ju sänkt laddtrycket i botten så nu är han i stället slö..men då slår han i stället inte ifrån då. Bara när man närmar sig 160...men samtidigt 160 med den här "skorven" känns som knepigt ändå.
Skall dock öka laddtrycket så småningom, så får man se vad som händer.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Rand
26 oktober 2008 · 1 024 Inlägg

tjena har nu suttit å läst igenom din tråd, du skriver helt kanon 100% Bäst roligaste tråden jag har läst, bilen blir kanon!

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
oggy_swe utbildad klant
26 oktober 2008 · 2 197 Inlägg

jag får hålla med alla andra har kunnat skratta gott , mycket bra gjortj jag e inte säker men jag har ruint ja 15 fälgar pluss hemma nånstans men vete fan hur dom ser ut XD

Mvh O.Frankeståhl
Mack Forum- och sitemoderator
26 oktober 2008 · 26 174 Inlägg

Rand Man tackar man tackar smile Alltid kul att höra. Men jag vet nog många som har bra mycket mer kunnande på denna sida..men. Jag tar åt mig smile

oggy_swe Tackartackar smile Tror faktiskt - om det är det du menar - vinterdäcksfrågan håller på och ordnar sig. Hm..för jag antar det var det du menade..? smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Addestrand
26 oktober 2008 · 413 Inlägg

Fint med extraljusen du slängt påsmile...Brukar inte gilla volvo men när jag tittade igenom din tråd så börjar man faktist gilla bilarna;)jaja bra jobbat med bilen hoppas besiktningen går bra:D

Mvh:Andreas

Mack Forum- och sitemoderator
26 oktober 2008 · 26 174 Inlägg

addesaab skrev:
Fint med extraljusen du slängt påsmile...Brukar inte gilla volvo men när jag tittade igenom din tråd så börjar man faktist gilla bilarna;)jaja bra jobbat med bilen hoppas besiktningen går bra:D

Mvh:Andreas

Ojoj man tackar smile Kommer orden dessutom från en Saab-åkare så värmer orden extra väl tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Pedaal
26 oktober 2008 · 601 Inlägg

Ojoj synd att det bara går åt %"&&/ för dig med sakerna sad Tur du är tjurig och bara tar tag i sakerna och löser problemet på ett eller annat sätt! smile Fortsätt såhära nu! big_smile

Mack Forum- och sitemoderator
26 oktober 2008 · 26 174 Inlägg

Pedaal skrev:
Ojoj synd att det bara går åt %"&&/ för dig med sakerna sad Tur du är tjurig och bara tar tag i sakerna och löser problemet på ett eller annat sätt! smile Fortsätt såhära nu! big_smile

Mjo. Än ger jag inte upp i alla fall. Men ibland är det fasen nära..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Pedaal
26 oktober 2008 · 601 Inlägg

AirOne skrev:

Pedaal skrev:
Ojoj synd att det bara går åt %"&&/ för dig med sakerna sad Tur du är tjurig och bara tar tag i sakerna och löser problemet på ett eller annat sätt! smile Fortsätt såhära nu! big_smile

Mjo. Än ger jag inte upp i alla fall. Men ibland är det fasen nära..

Joo, har känt exakt samma med min.. http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1
Men det går över efter några dagar, när man legat och snurrat i sängen några varv så kommer man på att man ändå gillar bilen lol

Mack Forum- och sitemoderator
26 oktober 2008 · 26 174 Inlägg

Pedaal skrev:

AirOne skrev:

Pedaal skrev:
Ojoj synd att det bara går åt %"&&/ för dig med sakerna sad Tur du är tjurig och bara tar tag i sakerna och löser problemet på ett eller annat sätt! smile Fortsätt såhära nu! big_smile

Mjo. Än ger jag inte upp i alla fall. Men ibland är det fasen nära..

Joo, har känt exakt samma med min.. http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1
Men det går över efter några dagar, när man legat och snurrat i sängen några varv så kommer man på att man ändå gillar bilen lol

Får hoppas på det. Ska ut och skruva snart själv så jag kommer nog med en uppdatering framåt kvällen smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Pedaal
26 oktober 2008 · 601 Inlägg

AirOne skrev:

Pedaal skrev:

AirOne skrev:

Mjo. Än ger jag inte upp i alla fall. Men ibland är det fasen nära..

Joo, har känt exakt samma med min.. http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1
Men det går över efter några dagar, när man legat och snurrat i sängen några varv så kommer man på att man ändå gillar bilen lol

Får hoppas på det. Ska ut och skruva snart själv så jag kommer nog med en uppdatering framåt kvällen smile

Häärligt det ser vi fram emot big_smile

oggy_swe utbildad klant
26 oktober 2008 · 2 197 Inlägg

hehe jo det var därför ajg tog upp det;) men efter som jag upptäckte att min audi var lite fyld med vatten idag så ska jag nog själv trycka på ett par vinter däck på 740 in:P får nog vräka ut lite inredning på audin. lycka till med volvon;)

Mvh O.Frankeståhl
Addestrand
26 oktober 2008 · 413 Inlägg

Haha ja du då värmer orden bra;)Är lite sugen på och veta vad du mer har tänkt göra på bilen?smile
Mvh:Andreas

Mack Forum- och sitemoderator
26 oktober 2008 · 26 174 Inlägg

Update 29

081026

Jahapp. När man inte trodde bilen kunde sjunka mindre i värde så är det just bilen som säger "joho visst kan jag det". Under gårddagskvällen var jag och en kompis ute och gled - fortfarande med fyra växlar - till bland annat Krokom för jag skulle lämna vinterhjul som ska läggas om, och han skulle hälsa på nåt fruntimmer. Herregud, ha tid med nåt sånt..?
Hursomhelst.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/490519_zjrgpn.jpg
[Taget 081025]*dålig bild men det föreställer åtmindstone en kabel som är av..numer skarvad.*

Tamesjutton om inte "Hoting-syndromet" slår in och man först lägger märke till att instrumenteringsbelysningen blir svag, sen börjar själva instrumenten dala..och sen..äsch. Ni kan tänka er. Jag fick köra med halvljuset. Ljummet roligt..eh nej.

Så för att snabba sig fram så har jag alltså besiktning..i morgon. Och bilen går inte ens. Grannen Henrik fick rycka ut med testutrustning och efter mycket "hummande" och "jaha..okej", så kom han fram till att generatorn inte laddar ett, citerat; "piss", slut citat.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/490530_w5mhqe.jpg
[Taget 081026]*..där står liket*

Så. Det var bara att hugga tag i skräpet och riva. Eller ja. Nu är det ju "jag" vi pratar om. Han den där som ska fundera, lite som farsan. Fundera. Tänka ut. Stå och titta på eländet ungefär som att det ordnar sig av sig självt. Men en himla tur att man då har grannen för så mycket galla som han har spottat ur sig idag och sparkat till mig så jag faktiskt över huvudtaget satte igång - har han nog inte gjort på bra länge!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/490538_lk8bsj.jpg
[Taget 081026]*..bara att börja riva generator..igen*

Till hjälp i belysningsväg hade jag ett gammalt lysrör som jag hade liggandes på golvet. Blev bra belysning, men ett tips gott folk. Ha den inte RAKT under generatorn. För när man hade fipplat lös alla kablar och bultarna var lösa så ramlade den - just precis - rakt ner på armaturen så det riktigt lös till för en sekund eller två..
Men. För att göra en historia kort. Generatorn - efter mycket om och men som vanligt - så var den bytt. Skarvade även på nya kablar för de gamla såg ut att ha gått igenom ett tredje världskrig. Nytt och fräscht ska det vara.
Och tamesjutton om inte den sedan laddade cirka 14 volt efter att allt var inkopplat.

Ett ljus i det becksvarta mörkret tamesjutton.
Bilprovningen, here I come!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mack Forum- och sitemoderator
26 oktober 2008 · 26 174 Inlägg

oggy_swe *Host* ja men lite vatten skadar väl aldrig..? smile Tur du har 740:in då och glida runt i om inte Audin vill tongue

addesaab Jadu OM jag har kvar den - mot förmodan - så lär det nog kunna bli lite vässande på motorn. Lite öppnande av andningen och pyssel. Vinge - ett stort kanske - lacka en massa prylar. Styrservo vore trevligt. Byta ut alla dörrar som är gjorda av *host* rost vore trevligt..
Ont om jobb är det inte i alla fall på denna bil smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Addestrand
26 oktober 2008 · 413 Inlägg

Okej:Dlåter bra smile
Mvh:Andreas

Mack Forum- och sitemoderator
26 oktober 2008 · 26 174 Inlägg

addesaab skrev:
Okej:Dlåter bra smile
Mvh:Andreas

Mjo. OM jag har kvar den det vill säga..
Än har den inte gett mig nån anledning att få stanna i mitt bohag i alla fall..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang