Hur många ggr har du blivigt stoppas av Polisen ( maktmissbrukarna ) under en och samma dag?

Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
10 september 2008 · 171 Inlägg

Att bli stoppad av sibylla agenter e inte kul, alla bilar som man kört om senaste halvtimmen passerar förbi en medans FBI ska inspektera din bil samtidigt som man e så jävla pissnödig, har hemlängtan, e riktigt hungrig och har solen i ögonen. Jag körde till mina föräldrar och vart stoppad av Polisen hela 6 ggr från kl. 7 på morgonen i Oslo till ca 24 tiden i Motala, på en och samma dag. Det sjuka e att jag fick inte bot en endaste gång heller. Har ni vart med om detta? Har jag rekordet?

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
__Marcus Whitetrash
10 september 2008 · 589 Inlägg

Men klaga så in i helvete för att dom gör sitt jobb, om vi inte haft poliser - hur hade landet sett ut då tror du?

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
Obnoxious
10 september 2008 · 103 Inlägg

Snurr runt stan med tvivelaktigt folk i bilen resulterade i att jag blev stannad 4 ggr på en kväll (21:00 - 04:00~).

Waho Allmänt Jobbig
10 september 2008 · 1 200 Inlägg

Men dom sköter bara sitt jobb, ett jävla klag på dom. Men visst så missbrukar ENSTAKA makten.
Det är alldeles för mkt klag på polisen på detta forumet, hur skulle de se ut med fri hastighet på alla gator och kör var du vill hur du vill....

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Rawad C20LET
10 september 2008 · 1 041 Inlägg

3 gånger under en o samma dag så tredje gången blev jag så sur o sprack på de men det hade de hänsyn till efter att jag hade berättat att jag har redan blivit stoppad två gånger innan, tre gånger på 4 timmar o fick blåsa o allt det vanliga.

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
AttackMedic
10 september 2008 · 379 Inlägg

två gånger inom loppet av 15 min. Skulle lämna saker i förra lägenheten, stoppad vid en bro, fick blåsa och visa körkort. Kör ner och lämna sakerna och kör samma väg tillbaka. Tänkte att de skulle väl inte stoppa mig en gång till. Jodå! Frågade polisen, "varför stoppade ni mig en gång till? Din kollega stoppade mig för 10 min sen!" Fick ett skumt svar, fick visa körkort och blåsa igen. Men det är bra att de gör sina jobb. Lugnt för mig, allt var i sin ordning

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"
discokapten Kapten på disco!
10 september 2008 · 1 729 Inlägg

Sluta grina, antar att det inte var samma polis som stoppade dig alla gångerna? Hur ska dom veta hur många gånger du har blivit stoppad? Det finns några dagar om året när trafikpolisen försöker samordna sina "stopp", du kanske hade otur och prickade in en sån dag?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
10 september 2008 · 3 404 Inlägg

Har bara blivit stannad en gång, Djurgården runt 2100 och jag åkte med parkeringsljus och dimljus vilket de inte gillade och bad mig slå om till halvljus, de passade samtidigt på att fråga om tjejjerna i baksätet var ordentligt fastspända tongue

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Amstaff
10 september 2008 · 253 Inlägg

4ggr på en kväll i Umeå, inte böter en enda gång.

Numera är det böter varje gång man blir stoppad...statens kassako..

BMW 318D xDrive "Sportsline" (2016)
FreddeK
10 september 2008 ·

3 gånger under fyra timmar av samma polisman...det ni, det slår ni fan inte. Sista gången han stanna mig bad han om ursäkt! haha
Bara rutinkontroller så jag hade inget på bilen dom störde sig på. det var någon drive dom körde mot billister och mopeder den helgen.

Senast redigerat av Freddeponken (10 september 2008)

Hamilton
10 september 2008 · 8 868 Inlägg

Änu en "hata polisen" tråd...

Undrar hur trådskaparens inlägg är utformad om hans bil vart stulen/inbrott i hemmet, lika mycket gala över dom då med eller..?

Är man pissnödig så stannar man och pinkar, inget du kan klaga på hos polisen tyvärr samma med solen i ögonen, använd solglasögon.

Senast redigerat av Hamilton (10 september 2008)

Fotograf på tierpidag.se
FireTraXX DFFL
10 september 2008 · 9 020 Inlägg

De ville nog bara titta lite närmare på bilen (Båda är feta). smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
FLindgren
10 september 2008 · 5 089 Inlägg

Förstår inte varför det låter som att det är fel på att dessa "maktmissbrukare" när de är ute och patrullerar gatorna.

och du har ju ingen reggskyllt på ingen utavbilarna du kör på fram så det är ju inte överaskande heller att du blir stoppad när du kör på stora vägar så.

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
10 september 2008 · 5 753 Inlägg

jag har blivit stoppad 4 gånger under dom två åren jag har haft körkort, sen blev jag stoppad två gånger under dom 1,5 åren jag körde epa... så 6 gånger har jag blivit stoppad i hela mitt liv, slå det om ni kan roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Skyracer Skyracer
10 september 2008 · 917 Inlägg

Jag har blivit stoppad många gånger, antingen är det onykterhetskontroll (tack för det, få bort skiten från vägarna) eller så har jag själv gjort fel (ingen skylt, fortkörning m.m.) som uppmärksammats. Så någon maktmissbruk har jag aldrig råkat ut för, de har bara gjort sitt jobb. Vilket jag aldrig klagat över, tvärtom har de alltid varit väldigt trevliga och tillmötesgående (ok, kanske inte den gången jag höll på att köra ner laserstativet haha). smile

Mvh
Håkan

Senast redigerat av Skyracer (10 september 2008)

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota GR86 (2022)
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
p0wni
11 september 2008 · 49 Inlägg

Aftonbladet skrev om ngn gammal (40-50 bast) som blivit tagen 50 gånger enbart på rattfylla...
Farsan har haft körkort i lite över 20 år... han har hamnat i två rutinkontroller under hela sitt liv.

men sen var det aftonbladet som skrev det också (A).

Senast redigerat av p0wni (11 september 2008)

- "Ställ dig sist i kön för helvete"
- "Jag stod där nyss, men det var så jävla tråkigt"
decib3L Körv
11 september 2008 · 3 535 Inlägg

p0wni skrev:
Aftonbladet skrev om ngn gammal (40-50 bast) som blivit tagen 50 gånger enbart på rattfylla...
Farsan har haft körkort i lite över 20 år... han har hamnat i två rutinkontroller under hela sitt liv.

men sen var det aftonbladet som skrev det också (A).

Sen kanske man märker om en rattfyllerist är på vägarna.. Det har en tendens till att gå vingligt.

Truckdriving Man
discokapten Kapten på disco!
11 september 2008 · 1 729 Inlägg

Jag vet inte hur många gånger jag blivit stoppad, sist så hade jag och min polare varsin bil påväg upp till älvdalen ifrån falun, körde kanske 120-130 påvägen upp, körde om några, vart omkörda av några, en timmes helt vanlig körning mao.
När vi kommer till utkanten av mora så står det en polisbil och väntar på oss och lägger sig bakom mig, det är 90 väg så nog lägger jag mig i 90, börjar närma oss mcdonalds då han stannar mig på en enfilig väg, skumt tänkte, kanske har några lampor som inte funkar på bilen, polaren fortsätter fram mot rondellen, vips så kommer det fram två bilar och stoppar honom precis vid väjningspliktsträcket, dumt ställe tänkte vi mest.
Det kommer fram en polis till mig och frågar om jag har körkort och om jag isf vill behålla det, naturligtvis så svarar jag på båda frågorna, han ser lite bitter ut och frågar om jag körde som en idiot i rättvik, naturligtvis så svarar jag nej på den frågan, då säger han att flera stycken har ringt in till polisen och påstått att vi har legat över 200, lekt chickenrace mot mötande, gjort omkörningar vid refuger osv, inget av det är sant, ingen av bilarna gick över 170 (Golf 2:a och Audi 100 Avant) han skäller lite på mig och säger åt mig att ta det lugnare i framtiden och jag får åka, min polare som har varit tungt kriminellt belastad för några år sen, får göra det optiska drogprovet, en utfrågning om hans bakrund osv.

Tycker jag det är maktmissbruk? Nope, nån ringde in, klagade och polisen gick på (visserligen felaktiga) uppgifterna och gjorde sitt jobb, dom stoppade oss.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Scuderia_Lusso Profile at Phoenix Foundation
11 september 2008 · 171 Inlägg

jag tycker dom e maktmissbrukare. men nu poppar det upp massor nya nga fräscha tjejer. Dom e helt ok o bli stoppade av. Läs detta.

Jag körde bilen på 30 sträcka i min hemort då jag möter FBI en fredagskväll. Han vänder och kör efter mig med blåljus mitt på stan bland massor av folk som ska ut och ha kul ( man kan tydligen ha det på harrys i motala ) jag skulle hyra film så jag hitta en parkering och passade på o göra en u sväng så jag kunde ta den fickan. Då kommer stjärnan med V70n och stannar ca 3 m snett framför mig och kliver ur bilen. Detta e i en litet lutad gata så han nya unga Polisen glömmer att man ska ha i P i en automat när man stannar eller använda handbroms. Han kommer mot mig med bröstkorgen uppspänd och knackar på rutan. Då ser jag hur V70n börjar rulla mot Porschen och jag skriker till han din bil rullar. Han stressar tillbaka, slår midjan i förar dörren OCH SEDAN HUVUDET I A-STOLPEN när han skulle ryka i handbromsen( REJÄL SMÄLL )tongue. Bilen stannar ca 1m från min höger framskärm. Detta ser ca en 40m personer och då får han spelet på mig och påstår att han jaga mig en gång m.m... Sedan denna pinsamma händelse så har han terroriserat mig. Han kom en gång när jag tvätta bilen i en utomhus "biltvätthall" och tittade på mig med en blick som skulle kunna döda en mopedist. Han stog där i ca 5min på tomgång och sedan åkte han runt och gjorde samma procedur fast på andra sidan. Han e maktmissbrukare, rätta mig om jag har fel.

Senast redigerat av Scuderia_Lusso (11 september 2008)

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang