Coolt med nån som går mot turbo trenden.. Lycka till med bygget
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
jag har kollat upp på svenska 700/900 klubben forum och där stog det att på volvo 740 så behövde man inte ändra så mkt om man håller sig inom 170kw och 320 nm tror jag det var
Ohlert90 skrev: Fint projekt men jag undrar bara här läserm an alla sorters projekt o allt men hur i helsike får ni Besiktningen att gå igenom Enligt regelboken !
LITE UPPGRADERING FRÅN IGÅR OCH IDAG * ta ut intrumentbrädan
tagit bort arbag på högersidan och i ratten
skruvat bort rattaxlen så det blir lättare får ut intrumentbrädan..även tagit bort några lister runt brädan och mittkonsolen
tagit bort särgen som e runt intrumenthuset
då var mätarhuset ute då
tog bort framrutan för att lätare komma åt dom klipsen som höll instrumentbrädan..klipsen e dom som e svarta och e till höger om brädan
då e snart intrumentbrädan ute med ...e bara några kontaktstycken att låsa sen e det bara att ta ut den ...var lite jävligt att låsa elcentralen med alla relän men gick till slut sitter en skruv vid ett av reläna skruva man bort den så e det bara att ta bort centralen
då var brädan ute då...det e en del kablar som hänger med ut... Blir provmontering av brädan i 740:in på söndag då
Det blir lite ändringar nu..Ska inte i med 960 intrumentbräda...Kollade igenom elschemat..och det blir aldeles för mkt jobb med det...Kör istället 740 instrumentbräda...kommer bilder en hur jag kommer gå till väga
Äsch, det är la sköjj att typ skarva om varenda jävla kabel bara för att säkringshållarn sitter på sidan och inte i mitten på 960? Sen så är inte ventilationstunnlarna likadana heller mellan 740 och 960, utan du måste kapa och ha dig för att få det bra.. det är ett riktigt stort meck som jag fått det förklarat för mig