150db med en bas

dbjanoz
18 september 2008 · 1 785 Inlägg

omegaman1 skrev:
men nu handlade tråden om basar som spelar över 150db , o det gör jackahammer , inte med så stor marginal ,men ändå . Så även fast den e tung o dyr o kass o allt det där , så spelar den iaf 150db roll

Ärligt talat! Jag spelade 149,4dB på det nya instrumentet med 1st skev konad Cerwin Vega stroker bas 2 Analoga steg och 1 batteri i Supstreet NW, bilen då en 240 sedan. Så det vore konstigt om inte 1st ny 18" bas idag med digitala steg skulle uppnå 150dB.

Till och med 1st Cerwin vega stroker 102 och ett Sinus Live A3000 skulle ta 150dB i en golf street klassen.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
tops
18 september 2008 · 52 Inlägg

om det ska vara ljud i bilen  så ska det vara så Härhttp://www.youtube.com/watch?v=cedfX-gzHuM&feature=user

tops
18 september 2008 · 52 Inlägg
omegaman1
18 september 2008 · 297 Inlägg

dbjanoz skrev:

omegaman1 skrev:
men nu handlade tråden om basar som spelar över 150db , o det gör jackahammer , inte med så stor marginal ,men ändå . Så även fast den e tung o dyr o kass o allt det där , så spelar den iaf 150db roll

Ärligt talat! Jag spelade 149,4dB på det nya instrumentet med 1st skev konad Cerwin Vega stroker bas 2 Analoga steg och 1 batteri i Supstreet NW, bilen då en 240 sedan. Så det vore konstigt om inte 1st ny 18" bas idag med digitala steg skulle uppnå 150dB.

Till och med 1st Cerwin vega stroker 102 och ett Sinus Live A3000 skulle ta 150dB i en golf street klassen.

ööö.... håller med .

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .
Opel Insignia "autobahn-loket" (2009)
ShyGuy RM-operatör
18 september 2008 · 667 Inlägg

tops skrev:
det ska vara så här    http://www.youtube.com/watch?v=cedfX-gz … ature=user

Det där är ju bara töntigt?

Morre_W Mr Kock =)
18 september 2008 · 199 Inlägg

dbjanoz skrev:

omegaman1 skrev:
men nu handlade tråden om basar som spelar över 150db , o det gör jackahammer , inte med så stor marginal ,men ändå . Så även fast den e tung o dyr o kass o allt det där , så spelar den iaf 150db roll

Ärligt talat! Jag spelade 149,4dB på det nya instrumentet med 1st skev konad Cerwin Vega stroker bas 2 Analoga steg och 1 batteri i Supstreet NW, bilen då en 240 sedan. Så det vore konstigt om inte 1st ny 18" bas idag med digitala steg skulle uppnå 150dB.

Till och med 1st Cerwin vega stroker 102 och ett Sinus Live A3000 skulle ta 150dB i en golf street klassen.

Och när är detta uppmätt, tar för givet att det är uppmätt med TL som alla andra resultat idag.. wink

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se
hukke Drömmare
20 september 2008 · 40 Inlägg

jonash skrev:

hukke skrev:
tycker du/ni ska satsa på en kicker solo x 18.. har själv en sådan ståendes hemma big_smile är mycket mycket nöjd med den big_smile

Varför står den då hemma?

/Jonas

har ingen bil för tillfället big_smile å inget steg hmm går fortfarande bara i skolan så ...

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
hukke Drömmare
20 september 2008 · 40 Inlägg

evilaudio skrev:

jonash skrev:

hukke skrev:
tycker du/ni ska satsa på en kicker solo x 18.. har själv en sådan ståendes hemma big_smile är mycket mycket nöjd med den big_smile

Varför står den då hemma?

/Jonas

för den kanske funkar bra som paraplyställ??? wink

nejdå den agerar hyperslö hemma subb just nu big_smile står ju iaf stadigt me nya lådan på en sammanlag vikt på över 100 kilo big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
dbjanoz
20 september 2008 · 1 785 Inlägg

Morre_W skrev:

dbjanoz skrev:

omegaman1 skrev:
men nu handlade tråden om basar som spelar över 150db , o det gör jackahammer , inte med så stor marginal ,men ändå . Så även fast den e tung o dyr o kass o allt det där , så spelar den iaf 150db roll

Ärligt talat! Jag spelade 149,4dB på det nya instrumentet med 1st skev konad Cerwin Vega stroker bas 2 Analoga steg och 1 batteri i Supstreet NW, bilen då en 240 sedan. Så det vore konstigt om inte 1st ny 18" bas idag med digitala steg skulle uppnå 150dB.

Till och med 1st Cerwin vega stroker 102 och ett Sinus Live A3000 skulle ta 150dB i en golf street klassen.

Och när är detta uppmätt, tar för givet att det är uppmätt med TL som alla andra resultat idag.. wink

Vallåkra 2003 Superstreet NW alltså det nya termlab

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Wasaki
21 september 2008 · 291 Inlägg

hukke skrev:

jonash skrev:

hukke skrev:
tycker du/ni ska satsa på en kicker solo x 18.. har själv en sådan ståendes hemma big_smile är mycket mycket nöjd med den big_smile

Varför står den då hemma?

/Jonas

har ingen bil för tillfället big_smile å inget steg hmm går fortfarande bara i skolan så ...

hur kan du vara mycket nöjd med den då den står hemma i vardagsrummet utan steg... hmm

hukke Drömmare
21 september 2008 · 40 Inlägg

Wasaki skrev:

hukke skrev:

jonash skrev:
Varför står den då hemma?

/Jonas

har ingen bil för tillfället big_smile å inget steg hmm går fortfarande bara i skolan så ...

hur kan du vara mycket nöjd med den då den står hemma i vardagsrummet utan steg... hmm

för ja ha hört dom spela big_smile plus att ja ha hört den här basen prestera rätt bra big_smile

Senast redigerat av hukke (21 september 2008)

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Wasaki
21 september 2008 · 291 Inlägg

hukke skrev:

Wasaki skrev:

hukke skrev:

har ingen bil för tillfället big_smile å inget steg hmm går fortfarande bara i skolan så ...

hur kan du vara mycket nöjd med den då den står hemma i vardagsrummet utan steg... hmm

för ja ha hört dom spela big_smile plus att ja ha hört den här basen prestera rätt bra big_smile

ok då... wink

Xorcess Ljudfreak
22 september 2008 · 148 Inlägg

omegaman1 skrev:
men nu handlade tråden om basar som spelar över 150db , o det gör jackahammer , inte med så stor marginal ,men ändå . Så även fast den e tung o dyr o kass o allt det där , så spelar den iaf 150db roll

En jackhammer är nog inte så mycket att tävla med.  de är nog mest en status symbol " jag har en bas på 160kilo o kostar 100.000kr" xd   Vist spelar dom högt men de går att spela högre för samma pengar.

Senast redigerat av Xorcess (22 september 2008)

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
22 september 2008 · 2 353 Inlägg

Xorcess skrev:

omegaman1 skrev:
men nu handlade tråden om basar som spelar över 150db , o det gör jackahammer , inte med så stor marginal ,men ändå . Så även fast den e tung o dyr o kass o allt det där , så spelar den iaf 150db roll

En jackhammer är nog inte så mycket att tävla med.  de är nog mest en status symbol " jag har en bas på 160kilo o kostar 100.000kr" xd   Vist spelar dom högt men de går att spela högre för samma pengar.

Väääääldigt mycket högre, för halva pengen...

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
ziderbeat
22 september 2008 · 284 Inlägg

finns det en jackhammer att köpa för under 10k  så är det vill helt ok . annars tycker jag ni är helt ute och cyklar på den här tråden

omegaman1
22 september 2008 · 297 Inlägg

ziderbeat skrev:
finns det en jackhammer att köpa för under 10k  så är det vill helt ok . annars tycker jag ni är helt ute och cyklar på den här tråden

hade du tänkt dej o köpa en bas som presterar mkt eller var det bara en kul fråga ?

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .
Opel Insignia "autobahn-loket" (2009)
kwansa Hmm, vet inte?
22 september 2008 · 1 775 Inlägg

ziderbeat skrev:
finns det en jackhammer att köpa för under 10k  så är det vill helt ok . annars tycker jag ni är helt ute och cyklar på den här tråden

Länkar tack, jag måste ha en såfall rolllol

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Noesc
22 september 2008 · 6 Inlägg

vw_performance skrev:
tycker de är mest skitsnack i tråden nu, jag vill se exempel på setups som kan spela 150, eller väldigt nära 150dB, med helst en bas...

instämmer till fullo. Så här kommer ett.
us amps ax3200de
Re audio mt15
2 stora trojanbatterier ingen aning vilken typ

spela 151.5db i en opel ascona b.     ja i vägg hopslängd under en veckas kvällsmek efter jobbet:D

JimmyL
22 september 2008 · 39 Inlägg

hmm , satsa på Digital designs finns några modeller under 10k som skulle klara 150 med rätt mängd kräm från steg och som sagt , rätt låda , bil , ström och finlirning / dämpa .

mvh / jimmy

Jimmy
Morre_W Mr Kock =)
22 september 2008 · 199 Inlägg

MIn 3515 klarade av 150+... Med effekt finns det hur många basar som helst som kan klara 150...

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang