Bmw 325 E36; Bilen står i sitt nya garage!

Tuggummimannen Taggad
9 december 2008 · 1 507 Inlägg

Grymt! Du är ju så gott som färdig med din ju smile, bara att plocka ihop den :tummenupp

Mvh
/T

BMW 318is Turbo "Liket" (1993)
Volvo 740 GLT 16v "Olga" (1990)
NdL Konstruktör
9 december 2008 · 1 053 Inlägg

Nu är äntligen flickvännen på väg hit med hennes kamera.
Så nu ska ni få lite bilder på bygget också.

Ska försöka vara lika duktig idag och jobba hårt så att bilen blir klar snart.

NdL Konstruktör
12 december 2008 · 1 053 Inlägg

HJÄLP

Nu har det uppstått ett problem som gör det lite jobbigt för mig.

Det är nämligen så att bagageluckan vägrar öppna.
Kommer inte ihåg ifall batteriet är i eller ur-kopplat. Sitter det i så är det helt urladdat.

När jag låser i en av dörrarna så är det bara på den dörren som det låser.

Händer ingenting när jag trycker in knappen på bagageluckan som man öppnar med.
Det är nu man ångrar att man har batteriet i bagagen big_smile



Hjälp mig hur jag ska få upp bagageluckan utan att ta sönder den!

Senast redigerat av NdL (12 december 2008)

eX3Me Skåne Crazy Crew
12 december 2008 · 701 Inlägg

du har under motorhuven en plusskruv som du kan ladda batteriet med, men om batteriet är urkopplat blir det lite knivigare!
dock kan man om man är liten och smidigt fälla baksätet och ta sig in och koppla in batteriet lite temporärt den vägen... om man inte har en stor baslåda i vägen dvs!

NdL Konstruktör
12 december 2008 · 1 053 Inlägg

Grejen är den, att jag tror att batteriet är urkopplat.

Sedan har jag ingen skidlucka i baksätet. Vilket försvårar det ännu mer.

Mitt batteri kommer inte ut sad

eX3Me Skåne Crazy Crew
12 december 2008 · 701 Inlägg

Jag har inte heller skidlucka, utan jag fällde hela baksätet och kröp in genom det och letade upp polerna i mörkret en gång när min pluspool hade släppt.
annars ska man kunna öppna med en nyckel, dock måste man ha den särskilda bagage nyckeln för det är inte samma som till resten av bilen!

NdL Konstruktör
12 december 2008 · 1 053 Inlägg

Grejen är den att jag har bara en stor plåt bakom baksätet. Så det går inte nå själva bagagen från det hållet.
Och jag har märkt att jag inte ens har en nyckel till bagagen.
Har 4st. Men ingen av dem kan låsa bagagen.  Wierd.


Troligtvis låset som har gått sönder. Men det måste ju gå att komma in på något sätt hmm

Smulad_kotte
12 december 2008 · 56 Inlägg

fan va fräscha dörrsidorna vart!

Audi A4 2.0 TDI Quattro "Quattro Ed." (2011)
Jublub
12 december 2008 · 187 Inlägg

Tråkigt detdär med bakluckan, ingen ide hur du ska fixa det.. 

Någonting liknande hände mig o några polare förut, långt bort från stan 3 på natten, så råkade vi såklart låsa in nycklarna i bakluckan! Efter 2timmar av att rivit i baksäten, krossat baklyse och bändandes i bagageluckan så lyckades vi till slut fiska upp nycklarna!

Men lycka till smile

Ford Taunus "Turbo" (1982)
Jublub
12 december 2008 · 187 Inlägg

whops ett inlägg för mycket roll

Senast redigerat av Jublub (12 december 2008)

Ford Taunus "Turbo" (1982)
luunggan
12 december 2008 · 956 Inlägg

Det du kan göra är att ta bort baksätet och sparka bort plåten som sitter där skidluckan skulle gått igenom och försöka komma igenom där. Dock är det inte så jätte brett. Mindre än en 12" bas på bredden fast lite större på höjden.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
NdL Konstruktör
12 december 2008 · 1 053 Inlägg

Smulad_kotte Tack så mycket. Är inte 100%nöjd med dem. Men det är första gången jag använder superstretch, så det får väl duga smile

Jublub Aj då. tråkigt o höra. Men så som ni gjorde känns inte så aktuellt just nu faktiskt big_smile
Men jag måste hur eller hur få tag i en nyckel som man faktiskt kan låsa bagageluckan med. För en sådan har jag ju inte.

Ska höra med han jag köpte bilen av.
Hoppas det löser sig bara hmm

NdL Konstruktör
12 december 2008 · 1 053 Inlägg

luunggan Haha. Ja det verkar ju lätt o ta sig igenom där när man är lika lång som man är bred big_smile

NdL Konstruktör
12 december 2008 · 1 053 Inlägg

Jag har nu kommit på att luckan faktiskt har låst sig på något sätt.

Knappen som man trycker in när man öppnar luckan går trycka ända in utan motstånd. Alltså låst.
Roligt när man inte har någon nyckel. Ska försöka fixa det på något vis. Löser väl sig alltid-.

Pitoya
12 december 2008 · 67 Inlägg

Testa att koppla på starthjälp på de extra batteripolerna du har under huven och på så sätt få igång centrallåssystemet samt all annan el i bilen utan batteri

Mitt e34 projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=106088
If you can't love me for who i am, at least love me for my car
NdL Konstruktör
12 december 2008 · 1 053 Inlägg

Får ta och testa det sen.
Annars får jag helt enkelt gå till en bmw-återförsäljare och försöka sliska till mig en nyckel ;D

Rquired Allmänt envis
12 december 2008 · 12 512 Inlägg

Finns ett tips om bilen blir utan ström, tänkt att fungera på framdörrarnas lås men det kanske funkar där bak också? Nämligen att vrida nyckeln åt "lås" hållet, hela vägen förbi ett litet måtstånd som finns, sen vrida tillbaka den hela vägen mot "lås upp" förbi ett likadant motstånd. På så sätt "får man med sig" kolven runt. Värt att testa iaf, om du får ihop det med nycklen.

Låset till min baklucka är likadant btw, man kan inte öppna det med någon av nyklarna. Beror dock på ett inbrottsförsök gissar jag på.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
NdL Konstruktör
12 december 2008 · 1 053 Inlägg

Hmm, konstigt.

Låter ju rimligt det du säger om ett inbrottsförsök.
Jag har 4nycklar som sagt. En av dem går inte trycka in mer än en tredjedel av nyckellängden.
Men den fungerar till framdörrarna.


Men jag ska försöka få tag i en nyckel som passar. Så ska jag prova det du sa.
Tack så jättemycket för tipset!

Rquired Allmänt envis
13 december 2008 · 12 512 Inlägg

NdL skrev:
Hmm, konstigt.

Låter ju rimligt det du säger om ett inbrottsförsök.
Jag har 4nycklar som sagt. En av dem går inte trycka in mer än en tredjedel av nyckellängden.
Men den fungerar till framdörrarna.


Men jag ska försöka få tag i en nyckel som passar. Så ska jag prova det du sa.
Tack så jättemycket för tipset!

Var så god, du gör ett jävligt bra jobb med bilen förövrigt!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Tuggummimannen Taggad
13 december 2008 · 1 507 Inlägg

Rquired skrev:
Låset till min baklucka är likadant btw, man kan inte öppna det med någon av nyklarna. Beror dock på ett inbrottsförsök gissar jag på.

Det är inte konstigt att det är så: Då man aldrig använder sig av nyckeln för att låsa upp bagageluckan eftersom den vanligtvis låser upp sig i samband med centrallåset så är det inte ovanligt att det krånglar.

Ndl: Så om du har någon nyckel som du misstänker är den rätta men som inte går att låsa upp med så kan du ju alltid kötta med 5-56 eller siliconspray i nyckelhålet, vänta lite och sedan fösöka med nyckeln igen.

Lycka till!

Mvh
/T

Volvo 740 GLT 16v "Olga" (1990)
BMW 318is Turbo "Liket" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang