Ny (webb) Tidning

Asse_ clubjdm.se
16 februari 2006 · 462 Inlägg

radera

Senast redigerat av Asse_ (27 mars 2012)

www.clubjdm.se
larzon
16 februari 2006 · 47 Inlägg

Sidan faller mig tyvärr inte alls i smaken rent designmässigt, ser mest ut som något ihopkastat bara för att det ska vara något liksom.. Jobba mer på designen, det är mitt tips.

a_glad
16 februari 2006 · 293 Inlägg

låter kul, håller tummarna smile

//Glad

Du Ska Synas Eller Höras När Du Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt!
Tengu1969
16 februari 2006 · 1 396 Inlägg

Text och sådant måste vara lätt att läsa och det ska ju inte vara för mycket flashiga saker, utan en lättanvändbar sida som  t ex garaget.org, tycker jag då.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Caffe
18 februari 2006 · 1 436 Inlägg

Jättebra idé Asse_ & co! Skulle vara guld att läsa en seriös och kostnadsfri biltidning. MEN! Det hela faller igenom på några viktiga punkter.

1. .TK-adress? Första varningstecknet. En domän kostar mellan 80-160 kr ungefär, är inte sidan värd att lägga de pengarna på tror inte jag att folk vill lägga ner tid och energi på tidningen.

2. Språket. Särskrivningar, felstavningar och smålustiga uttryck är också en sak som ger ett oseriöst intryck.

3. Designen. Loggan tycker jag är klockren men resten av sidan ser ut som något man fick göra i mellanstadiet. Bakgrunden täcker inte hela fönstret och det är massa oläsliga knappar överallt. Jag tror ni skulle lyckas bättre med en stilren sida, samma logga och lite bilder relaterade till artiklarna. Då skulle texten framhävas och det är ju meningen.

4. Hur uppdateras sidan? På dig låter det som att man ska maila allt till dig. Det kommer inte funka, speciellt inte om ni skulle bli stora. Försök få tag på mågon php-kunnig som kan slänga ihop ett nyhetsscript där skribenterna kan logga in och lägga till och redigera sina egna artiklar.

5. Reklam. För att inte gå helt back måste ni få tag på annonsörer och spons. Tänk på att om ni ska erbjuda topbanner se till att sidan är designad så man kan lägga dit en utan att förstöra hela layouten.

Mina tankar när jag läser det här, hoppas de kan vara till nytta.
/Fredrik

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Founder
18 februari 2006 · 1 414 Inlägg

Intressant sida, den ligger i bokmärken. Dock lite för mycket blinkade o flashiga grejer, som dom skrev ovan... den måste vara stilren och lätt läst...

Ser fram emot en ny bra bilsida smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Johan_e2
18 februari 2006 · 1 105 Inlägg

såg riktigt bra å lovande ut!

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--
Infiniti FX35 "FXn" (2003)
Nissan Primera "Barnvagnsbilen" (2000)
Nissan Skyline R33 GTS25T "BAYSIDE" (1994)
Aero-Micke
18 februari 2006 · 124 Inlägg

Kan nog bli bra, men läs igenom Caffes inlägg och bygg ihop hemsidan efter hans ideer och synpunkter.

För de ligger väldigt mycket i de han skriver!

Caffe
20 februari 2006 · 1 436 Inlägg

När beräknas den riktiga sidan vara uppe?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
MeloveGolf Vw trimmare
20 februari 2006 · 2 995 Inlägg

Verkar bli kanonbra men sidan behöver kritik ska ge dig lite (Ge inte upp bara för att du får lite kritik det är bara bra att få ibland smile

1.Designen värdelös (Sorry menar innget illa men seriöst Frontpage gjort?)
2.Länkar fattas överallt
3.Frames uppdateras ojämt speciellt länkar till indexen
4.ingen title? kan du verkligen ens html?
5.NEEEJ .HTML html är bra! men det gäller texter osv för att visa sidan fort! Med det innehållet du har krävs PHP lär dig det eller be någon som kan göra sidan i php åt dig!
6."Denna sida erhåller cookies" hmm min hund kan beskriva cookies bättre än så! lagen säger att du ska informera om sidan använder cookies vilket du gör i ett gränsfall jag vill veta vad dina cookies gör i min dator?
7.NEEEJ FEL! Bakgrunden gjord i paint? Färg schemat? Text storleken? Nej Nej Nej gör om!!

Fixa dessa problem så ska du se att du kan boosta besökar antalet rätt hårt!

Lycka till ^^

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Caffe
28 februari 2006 · 1 436 Inlägg

Asse_ skrev:
Är det ingen som är intreserad till lite fotografering, och andra saker finns en massa att göra !!

Jag ställer gärna upp och tar lite kort, men just nu finns det inget att fotografera.
Plus att jag finns i Linköping och har inte körkort förrens nån gång under hösten så jag sitter fast här.

Edit:
Fast du kanske menade om någon ville ställa upp sin bil te foto? tongue

Senast redigerat av Caffe (28 februari 2006)

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
space Golfen
28 februari 2006 · 128 Inlägg

haha jag får inte ens upp någon sida, Men tycker sten hårt om iden lycka till. Tror säkert admin på garaget fick ennu mer kritik när han kom på denna iden så kör hårt smile

Köpte bilen helt orginal. Då mina planer är att den ska vara klar innan månaden är slut kan vara rätt svår men man ska alltid ge de en chans
Volkswagen Golf R32 "R32" (2006)
Volkswagen Golf GTI MK5 "The real thing" (2006)
Caffe
2 mars 2006 · 1 436 Inlägg

Innehållsmässigt får sidan 4/5.
Men det är fortfarande samma fula design, skulle ni ju fixa sa ni?
Fortfarande .tk
Dålig Svenska, känns lite som en dyslektisk 14-åring skrivit ihop. (Även om själv infon är bra.)

1. Ny design.
2. Fixa riktigt webbhotell
3. Skaffa en kille som korrekturläser alla artiklar.

/F

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
a_glad
2 mars 2006 · 293 Inlägg

tycker det var helt okej wink

Du Ska Synas Eller Höras När Du Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt!
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
2 mars 2006 · 1 781 Inlägg

Jag är rätt bra när det gäller att designa saker i photoshop!

Team Insane Racing
Nightcars
2 mars 2006 · 10 Inlägg

Svar till Caffe:
det kommer vara tk-adress till det finansiella ändras. Eftersom sidan jobbas på att vara en tidning för alla. Jobbar på att få webbhotell intresserade men tyvärr så har flera sagt nej till sponsorskap.
Designen kommer se ut så här ett tag till. När ny domän och webbhotel kommer så skall den helst ändras till en databas baserad hemsida. Så under tiden och om intresset för sidan kvarstår kommer den ändras...

MVH
Daniel

Nightcars
2 mars 2006 · 10 Inlägg

Svar till Caffe: missa ju att svara på sista punkten. Artiklarna skickas in och läggs upp direkt. Systemet bygger på att man skriver sina egna artiklar och publicerar dem på hemsidan. Men vill du bli Nightcars Korrektur läsare så är du självfallet välkommen!

Mvh
Daniel

Renjägarn
3 mars 2006 · 638 Inlägg

Tänkte sätta mig och prova på att göra en lite enklare / stilrenare design till sidan om ni vill ha det? Kan även tänkas bygga om sidan i php / databas så ni får ett smidigt adminsystem för hantering av text / bilder på sidan. Detta gör jag gratis då jag ändå inte har något annat projekt för mig just nu.

Bara PMa mig om du är intresserad av att se lite tidigare projekt som jag kodat.

Kommer väl nånting här snart!
Renjägarn
3 mars 2006 · 638 Inlägg

Slängde ihop en design mycket snabbt. Kanske inte alls är något som tilltalar? Men har iaf gjort det lite mer stilrent och mindre plottrigt.

Är bara bild samt text då jag inte orkade göra alla länkar och dyl klickbart då detta bara är för att visa upp som exempel.

Adressen är:
http://dece.mine.nu/ongoing/nightcars/

Där kan du se sidan. Som jag sa innan så kan jag hjälpa till att fixa ett adminsystem på sidan om du ser till att det finns php / MySQL stöd på webbservern.

Senast redigerat av Renjägarn (3 mars 2006)

Kommer väl nånting här snart!
loudness
3 mars 2006 · 4 554 Inlägg

riktigt be aktigt om ja får säga mitt.. läste bara igenom slutstegs testet eftersom de ligger i mitt intresse.. hur kan man bara gör ett test med produkter från ett fabrikat.. inget för mej..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang