Angående: Vinterträffar i Örebro

J-P-R DO IT LOW STYLE
17 september 2008 · 1 342 Inlägg

Då den gamla tråden låstes pga av fel rubrik bestämde jag mig för att starta en ny tråd.

Hur går det där ute i stugorna, har folk inhandlat eller börjat färdigställa sina vinterhinkar?

Har någon funderat lite mer på plats för ett eventuellt evangemang? Personligen har jag kikat efter en yta som man kan göra "otillgänglig" när det inte är något slags evangemang. Risken är annars föreliggande att folk åker dit även när något inte är arrangerat och på så sätt förstör för oss andra som vill göra något seriöst under mer ordnade former.

Så försök nu komma på en bra plats som man på laglig väg kan låna, eller t.o.m hyra - lägger gärna några kronor för att få sladda/köra under säkra former.

Alla förslag och ideer är bra så tveka inte med att spåna och yttra er.

Senast redigerat av J-P-R (17 september 2008)

nicx FREAK !
17 september 2008 · 250 Inlägg

jag kör forden i år igen  så mig blir ni inte av med om det inte står nån till snövall i jkpg i år tongue

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen
captain-morgan Gonzo kille
17 september 2008 · 107 Inlägg

Har funderat lite, hur ser det ut ute vid coop i lillån, den ytan framför bensinmacken så att säga. Är det en massa stolpar o grejor där? Annars används ju inte den till så mycket.

Tyvärr så driver vinterbilen i fel ände, och det gäller handbromsen också, och okontrollerade vänster bromssladdar är inget som någon vill se wink

Mvh

k1mpah Montör
17 september 2008 · 34 Inlägg

ica maxi parkeringen vid eurostop är rätt stor, men kanske inte man direkt sladdar runt på

julles Jag rullar med stil
17 september 2008 · 344 Inlägg

jag bor vid maxi och där finns det en massa hinnder... typ.. men den del ytor finns...

Volvo v70 (2007)
nicx FREAK !
17 september 2008 · 250 Inlägg

ehh parkeringar och parkeringar , man kan köra i vanliga kurvor också

Senast redigerat av nicx (17 september 2008)

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen
Lazurblau_Metallic
17 september 2008 · 127 Inlägg

nicx skrev:
jag kör forden i år igen  så mig blir ni inte av med om det inte står nån till snövall i jkpg i år tongue

fan vad synd det hade jag hoppas på

J-P-R DO IT LOW STYLE
17 september 2008 · 1 342 Inlägg

Varken Coop Lillån eller Ica Maxi ser jag som något alternativ då jag har svårt att se att vi på något sätt skulle få anordna en liten bana där.

Kort sagt så vill jag iaf ha någon slags väg eller öppen yta där man med tillstånd kan anordna en aktivitet. Men det kanske bara är att glömma?

WeDo
17 september 2008 · 3 390 Inlägg

Kommer isf och testar Quattron lite big_smile

Men dhl plan där Örebro street meet var... ?   Är väl tillräckligt stor för att kunna göra en bana + parkering vid infarten...

Eller blir det inge mer där efter första gången ?

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Mr_EmCom Med.lem
17 september 2008 · 3 759 Inlägg

WeDo skrev:
Kommer isf och testar Quattron lite big_smile

Men dhl plan där Örebro street meet var... ?   Är väl tillräckligt stor för att kunna göra en bana + parkering vid infarten...

Eller blir det inge mer där efter första gången ?

Bli en jäkligt smal bana isåfall.

Det är ju avlångt som en rektangel det där området.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
J-P-R DO IT LOW STYLE
17 september 2008 · 1 342 Inlägg

WeDo skrev:
Kommer isf och testar Quattron lite big_smile

Men dhl plan där Örebro street meet var... ?   Är väl tillräckligt stor för att kunna göra en bana + parkering vid infarten...

Eller blir det inge mer där efter första gången ?

Ligger en massa bråte där för tillfället. Och asfalten är inte den bästa/jämnaste med potthål på många ställen och även skador i asfalten efter den verksamhet som bedrivits

Jag vet inte riktigt vad som är planerat för dhls gamla lokaler med tillhörande plan. Dock är det väl lite som så att minsta möjliga trafik där är att föredra för att hamna i i bästa möjliga förhandlingsläge till ÖSM.

Husman som äger fastigheten och därmed planen har exempelvis haft stora problem med skadegörelse efter bilar vid blomsterlandet i m-berg. Räcker med att åka dit idag och kolla på plattorna utanför där någon burnat.
Burn/sladdspår finns även utanför gamla dhl lagret, och man behöver ju inte vara speciellt smart för att förstå att det knappast förenklar diskutioner om eventuella ting vid benämnda platser.

sirmiro Double-Unicorn Rider
18 september 2008 · 2 486 Inlägg

Då kommer grundfråga 1, var finns planer som "räcker" för att leka?
Hur stort måste det vara?
Har något företag tillräckligt stort? (så vi kan börja muta chefer med åkturer)

Om det är jämt spelar mindre roll på vintern OM det är vinterunderlag. Då finns snö och is som för det så plant som det är plogat. För pulka var mässan underbart för 2år sedan när vi var ute samtidigt med plogtraktorerna och fick UNDERBAR yta...

nicx FREAK !
18 september 2008 · 250 Inlägg

Lazurblau_Metallic skrev:

nicx skrev:
jag kör forden i år igen  så mig blir ni inte av med om det inte står nån till snövall i jkpg i år tongue

fan vad synd det hade jag hoppas på

tack det värmer

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen
TobbeST
18 september 2008 · 27 Inlägg

WeDo skrev:
Kommer isf och testar Quattron lite big_smile

Men dhl plan där Örebro street meet var... ?   Är väl tillräckligt stor för att kunna göra en bana + parkering vid infarten...

Eller blir det inge mer där efter första gången ?

Precis! där borde det ju vara perfekt ju "!

camaro67 Meister
18 september 2008 · 6 763 Inlägg

En plogad sjö måste ju ändå vara de bästa. Det som krävs är ju att de blir en kall vinter så de blir lite tjocklek på isen. Jag va ute nyss och piskade vinterbilen på grusväg. Satan va roligt de är big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Mr_EmCom Med.lem
25 november 2008 · 3 759 Inlägg

Uppar

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Volvo_Mannen Volvoskadad
25 november 2008 · 6 017 Inlägg

bilprovningen bettorp är trevligt, kul som fan att åka på samma häng runt hela byggnaden

Jonas
Mr_EmCom Med.lem
25 november 2008 · 3 759 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:
bilprovningen bettorp är trevligt, kul som fan att åka på samma häng runt hela byggnaden

Är det den som ligger typ vid norra kyrkogården?

Annars där vid postterminalen, vid själva lastkajerna. Fast där är det nog inte så värst tillåtet att köra utan tillträde.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
J-P-R DO IT LOW STYLE
25 november 2008 · 1 342 Inlägg

Tycker parkeringen vid Bauhaus ser trevlig ut, någon som prövat?

850heden
25 november 2008 · 557 Inlägg

Låter kul var de än blir. Hoppas bara att min hinner köpa sig en nya vinterbil bara:p

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang