Inför besiktning (ang. sidepipes och ljuddämpare)

mfp4074
18 september 2008 · 2 Inlägg

Hej

Ber om ursäkt om denna/dessa fråga/or redan finns under någon kategori (kan ju isåfall flyttas).

1. Vad är lagligt enligt SBP? Får man ha sidepipes på BÄGGE sidor? Att dom fyra rören måste bort förstår jag såklart. Men om man får ha avgasrör på bägge sidor så hade det underlättat enormt för mig! Då kan man ju bara kapa dom som sitter där och istället ha ETT på var sida.

2. Var sätter man ljudämpare/arna så att det bullrar MINST? Så långt fram vid motorn som möjligt eller så långt bak som möjligt?

Hoppas på svar- tack på förhand!

mvh/Anita

Rspeter Audi A5 quattro driver.
18 september 2008 · 2 203 Inlägg

Fråga1: Fråga SBP!
Fråga2: Om du inte får ha sidepipes så måste du ju ha dom utstickande längst bak.

MeloveGolf Vw trimmare
18 september 2008 · 2 995 Inlägg

mfp4074 skrev:
Hej

Ber om ursäkt om denna/dessa fråga/or redan finns under någon kategori (kan ju isåfall flyttas).

1. Vad är lagligt enligt SBP? Får man ha sidepipes på BÄGGE sidor? Att dom fyra rören måste bort förstår jag såklart. Men om man får ha avgasrör på bägge sidor så hade det underlättat enormt för mig! Då kan man ju bara kapa dom som sitter där och istället ha ETT på var sida.

bakom sista dörren/öppningen och på vänster sida....

liten edit: med vänster menar jag förar sidan...

Senast redigerat av MeloveGolf (18 september 2008)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
MrTurbo Better than God \o/
18 september 2008 · 1 882 Inlägg

En jänk BRUKAR gå att bes med sidepipes på var sida. Jag kommer köra så nästa år. De MÅSTE dock gå ut bakom dörren och skall vara vinklade snett bakåt, gärna nedåt med om möjligt.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang