Projekt: Nissan 200sx Aggressive s13a Projektet dött.....

dafe_kingen
24 september 2008 · 96 Inlägg

Ja som en del frågat mig om när projektet kommer igång så kan jag avslöja att idag drog det faktiskt igång.
Mindre kul var väll att jag hade inbrott i bilen i natt men jag hänvisar till min andra tråd om detta i allmänt där det står mer. Nog om detta.

Som sagt rullade in bilen i garaget och jag hann väll inte göra så värst mycket men, mycket nödvändigt.
Har tagit bilder men min kära dator hittar inte min ännu mer kärare telefon (till admins. Det är 5 megapixelskamera, men jag får snart tillbaka min digital kamera)
Det som gjordes var plocka bort huven och stolarna, städade bilen och kollade på vad vi ska göra åt låsen och förarhandtaget efter inbrottet.

imorgon ska fronten och motorn bort, får se hur mycket av det vi får gjort.

Ska väll kanske berätta några planer men inte allt för mycket:

Bättre motor, mål med HK: 300 (blygt enligt kompis bredvid)
Widebodykit (hemligt utseende) bör följas
På med kolfibervinge
Ny och mycket fin lack.
Insidan är det ännu oklart hur jag ska göra. Många välkomnande idéer!

Användningsområde på bilen:
09 till stripp och ev. några mindre utställningar.
Skulle hemskt gärna vilja följa med på en gorg on tour smile

Hoppas denna tråd följs och uppdateras varje onsdag och helger.

Senast redigerat av dafe_kingen (4 mars 2009)

Reach for the sky, sky is the limit!
terazzi
24 september 2008 ·

najs wink
ge oss 200a tokar en hint på widebodykittet iaf wink  du måste ju frödja dina läsare mer big_smile
tex: köpfärdigt lr du gör eget?

Senast redigerat av terazzi (24 september 2008)

dafe_kingen
24 september 2008 · 96 Inlägg

Det är köpfärdigt, och okej då, jag avslöjar mig,
S14a konvertering är vad som väntas! big_smile klarade inte av att hålla mig tongue Terazzi du är en bra förhandlare wink

Reach for the sky, sky is the limit!
terazzi
24 september 2008 ·

hehe najs wink då e du den andra ja vet i Sverige som ska göra det wink
ja jag måste ju fan hålla koll på 200a bröderna fast ja inte ens har den själv ^^ du vet, min plikt ffs big_smile haha.. Klart jag e wink läser psykologi ^^ big_smile haha smile

Vill du säga från vilken fabrik widebodykittet är?
loggade in just för ditt svar så big_smile tongue

dafe_kingen
24 september 2008 · 96 Inlägg

haha okej smile ja men då ska jag väll svara! smile
Ska beställas via scstyling alldeles strax, vet inte hur dom gör och om dom är dyrare än någon annan men lär jag få höra snart säkert.
Jaså, vad roligt! smile kom på idén när jag satt och slösurfade och min kusin berättade att han skulle sälja sin s14.
Om du inte är en 200ägare så är det aldrig försent att bli en! big_smile

Reach for the sky, sky is the limit!
terazzi
24 september 2008 ·

haha jatack big_smile en länk hade uppskattats wink lovar ska inte sno din ide' smile men gillar den skarpt som satan wink
ska egentligen sova men tack vare ditt svar så loggade jag in big_smile
hehe najs ju big_smile
hehe har ju velat ha en 200sx S13 i 4 år big_smile så har ju hunnit planera o vet ALLT i minsta detalj wink
allt e planerat big_smile dock inte haft kortet förren detta året o sen e d svårt utan jobb med.. men sparar ju iaf big_smile

Edit: va inne på deras sida nu, haha sjukt jag såg detta kittet på en amerikansk sida förra veckan smile
kommer bli redigt najs du wink

Senast redigerat av terazzi (24 september 2008)

Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
24 september 2008 · 586 Inlägg

Jaaaaa!! All kärlek åt s14a konvertering big_smile Jag ska förmodligen göra det jag med någon gång i framtiden.
Va d mig du syftade på Adam? tongue

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
sir_daniel www.kudoz.se
24 september 2008 · 3 802 Inlägg

inte roligare med en S15 /s13.5 konvertering?

börjar trilla ner i pris för att göra en egen konvertering, jobbigaste är lyktorna, men nu finns det eftermarknadslyktor smile

Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
24 september 2008 · 586 Inlägg

jag funderade på det först men det känns vanligare plus att lyktorna är rätt så dyra tongue

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
liquisole
24 september 2008 · 1 237 Inlägg

nice, detta ska garanterat följas! Kom ihåg mycket bilder sen bara wink

sir_daniel www.kudoz.se
24 september 2008 · 3 802 Inlägg

Qwaffe skrev:
jag funderade på det först men det känns vanligare plus att lyktorna är rätt så dyra tongue

vanligt vet jag inte kan det vara 5st sådanna i sverige?
finns eftermarknadslyktor till s15 som är klart billigare.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/S15-240S … 0277445432

Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
24 september 2008 · 586 Inlägg

sir_daniel skrev:

Qwaffe skrev:
jag funderade på det först men det känns vanligare plus att lyktorna är rätt så dyra tongue

vanligt vet jag inte kan det vara 5st sådanna i sverige?
finns eftermarknadslyktor till s15 som är klart billigare.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/S15-240S … 0277445432

Vanligare, inte vanligt tongue Jag har iaf sett fler s13.5 än s13.4, men det kanske finns fler s14 konverteringar, vad vet jag tongue Najs sida där förresten!!

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
terazzi
24 september 2008 ·

Tyckte inte om dem lysena alls :8 för mkt custom på dem.. ska va stilrent o JDM smile the real deal wink

Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
24 september 2008 · 586 Inlägg

terazzi skrev:
Tyckte inte om dem lysena alls :8 för mkt custom på dem.. ska va stilrent o JDM smile the real deal wink

mm håller med, dom var inte så värst fina. fast det kan ju bli snyggt om man lackar dom i bilens lack tongue

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
dafe_kingen
26 september 2008 · 96 Inlägg

Oj vad roligt att så många svarat och visat intresse! smile uppskattas verkligen, då detta är mitt första projekt!
Anledningen till att jag valde s14a konvertering var just att japtune gjort en s15 konvertering och jag tyckte inte den var sådär jättesnygg, (min åsikt)
Sen har jag inte sett många s13 som konverterats till s14 därav kom idén.

Mycket har hänt sen jag skrev senast, motorn är ur och vi har nu bestämt vad vi ska stoppa in under huven. Det blir en primera motor original 150 hk, även kallad SR20DET vilket även sitter i en s14 men denna modell är utan turbo. Men vi ska turbokonvertera och göra en massa annat skoj. Nytt mål med hk antalet blir det likaså, vi siktar nu högre. 400hk är vad vi förväntar oss.

Bilder läggs upp bara min dumma dator kan skärpa till sig lite.

På söndag ska jag då ha bilder, då försvinner även front och sådant!
Är de nån därute med en original s13 som vill köpa Sveriges enda (!) Ferrari front passande en 200 med tillhörande lyktor så är detta till salu!

Välkomna tillbaka på söndag då läggs det upp bilder!

Reach for the sky, sky is the limit!
Waho Allmänt Jobbig
26 september 2008 · 1 200 Inlägg

Det är rätt, 13 med s14 front äger big_smile Har sett en enda s13.4 och dom är sjukt snygga.
Och du bor ju i Karlstad så är ju inte helt omöjligt att se din om nåra månader då kanske big_smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
dafe_kingen
27 september 2008 · 96 Inlägg

Jag håller med dig från början till slut! Det är ruskigt snyggt om man lyckas och inte fuskar!
hehe men en sak, jag har glömt att ändra att jag flyttat:/ bor numera i mora, men jag är ofta hos morsan och hälsar på, på somrarna smile Får väll lov att ändra detta

Reach for the sky, sky is the limit!
dafe_kingen
12 oktober 2008 · 96 Inlägg

oj, här var det länge sen jag var. Ja, nu vet jag inte hur många som kollat på detta eller följt de, men min dator vägrar hitta min telefon, så jag ska ta till med hårdhandskarna och ta bilder med kameran istället. Så ni får se hur den ser ut, andra bilder som finns kan ni kolla på min sida, hur den såg ut innan vill säga.

Det som gjorts är att motorn är ur och såld.
sr20det motorn ligger i delar och håller på att fixas iordning
Bilen har varken lampor fram eller bak
bilen har egentligen ingenting. jo dörrar, och kofångare. smile
Håller just nu på att leta efter en turbo som jag ska sätta på motorn.
Troligvtis blir det en  garrett T28.

Ja det var väll vad jag kan säga med ord, bilder ska fixas snarast möjligt, jag lovar!

Reach for the sky, sky is the limit!
dafe_kingen
23 oktober 2008 · 96 Inlägg

Hehe inte lätt att hålla reda på alla motorer tongue Men tack för rättningen smile

Reach for the sky, sky is the limit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang