första bil med krut i för max 40laxar

Mr_EmCom Med.lem
28 september 2008 · 3 759 Inlägg
200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
DusanMandick Random Hero
28 september 2008 · 4 047 Inlägg

henkeboi skrev:

DusanMandick skrev:

supratjejen skrev:
Köpte min rx7 för 43000 och den är grymt skoj! Väger bara 1300 torrvikt och har grym väghållning! 40 hk extra efter bara bytt filter och avgas!!
Wankeln låter som en båge oxå big_smile

haha en till som får 20 hk av o byta filter X) byt till halogen lampor också så får du 100 hk extra !

det var ett drygt svar...
inget skämt att grovt avgassystem ökar effekten mer radikalt på en wankelmotor än på en ottomotor menmen detta är ingen lektionssal...menmen.
Jag tycker du köper en vanlig 850 T5, billigare att äga, och med små pengar trimmar du den till över 300hk. lycka till

jag syfta på filtret om du hade läst ordentligt, avgas ger effekt det vet alla, men filter borde folk ha förstått att man får bara skönare insugsljud o ningen friskare luft.

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Thedriftking
28 september 2008 ·

Frozen1985 skrev:

Thedriftking skrev:

hampa87 skrev:
satsa på en 850, 740 är på tok för gammalt:)

jo, tänkte på det med en 850 t5-r ska jag nog satsa på om jag hittar nån bra

japp en 850 t5 med steg 3 hos autotech. där är det krut under huven smile

varför inte en t5 med steg tre hos bsr?315hk:D
http://sv.bsr.se/products/t545/

Thedriftking
28 september 2008 ·

Elda skrev:

chand021 skrev:
Vet ej om jag skulle ta en Saab då lådorna är dåliga och det är ÖVERBEVISAT! tongue

har aldrig lyckats sabba en av saabs lådor på dom med breställd motor, däremot lyckades jag rasa kopplingen på en 940 GL med vilda 116 pollar...

Saab 9000 Turbo är vad jag rekomderar, du får en Fin för 40 papp eller en halvfin med massa trim smile lådorna är inte så dåliga som folk säger, detta baseras på lådorna till dom gammla 900/99/90 .

är 9000 aero bra? den är trimmad till ca 290hk= risk för att lådan går sönder??

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
28 september 2008 · 3 404 Inlägg

chand021 skrev:
Vet ej om jag skulle ta en Saab då lådorna är dåliga och det är ÖVERBEVISAT! tongue

Skitsnack, sköter man dem, kör som folk och inte laddar på för mycket så håller det. Grymma motorer till inga pengar alls i många avseenden. T.ex. 9000 cse A50 (jubileum) -97 2.3T 200hp/330Nw går att få i bra skick från ca 25 000 smile

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Funkiee Saab älskare!
28 september 2008 · 4 597 Inlägg

Jag skulle sattsa på en 9000 turbo, en av de roligaste bilarna jag kört! Körde en BMW 318T så ur tråkig.. så sattsa på en 9k, så får du mycket fart för pengarna! smile eller kanske till o med en 9-5 -00 för ca 20-30 k

Lycka till, Mvh Patrik

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Jeebz
28 september 2008 · 541 Inlägg

Jag skulle inte köpa en 850 T5 iaf. Har en själv och det är inga roliga bilar förutom att dom låter häftigt och ser bra ut. En diffbroms är ett måste på en 850 för att det ska bli roligt. Min har bara steg1 chip och ändå spinner den på torrt på tvåan och svänger man minsta lilla på 3:an och gasar så spinner det då också.

Senast redigerat av 744tic (28 september 2008)

supratjejen Toyaddict
28 september 2008 · 241 Inlägg

DusanMandick skrev:

supratjejen skrev:
Köpte min rx7 för 43000 och den är grymt skoj! Väger bara 1300 torrvikt och har grym väghållning! 40 hk extra efter bara bytt filter och avgas!!
Wankeln låter som en båge oxå big_smile

haha en till som får 20 hk av o byta filter X) byt till halogen lampor också så får du 100 hk extra !

Det var Lasse wankel som sa det.. Han har haft sin wankel-trimfirma i 20 år!! Laddet höjs 0,3 bar när man tar bort de båda kattarna.. det är absolut inget jag har hittat på själv! big_smile

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P
aerojonas
28 september 2008 · 74 Inlägg

9000 aero är mycket bil för pengarna. Åker riktigt bra i dme för att vara en "gammal bil". Lådorna är väl si och så med, men min har hållit än så länge med 290hk 450nm. Köp en Saab!

Skam den som ger sig!
Rquired Allmänt envis
28 september 2008 · 12 512 Inlägg

Vill du kunna hantera effekten och njuta av den köper man inte en framhjulsdriven bil. Det finns en anledning till att F1 bilar är bakhjulsdrivna. För effektivast grepp väljer man fyrhjulsdrift men det är inte lika roligt wink

MB är inte lika roliga som bmw, så därför tycker jag du ska köpa en 328 E36. Underbar motor bra vägegenskaper och dom är otroligt slitstarka. Dessutom snåla jag kör på 0,902 L/milen blandad smile

En chippad Volvo/Saab slår kanske 328an vid rödljuset, men vad bryr jag mig om det inom en snar framtid rasar skiten och jag rullar vidare med min driftsäkra nästan lika kvicka bil roll

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Piratstikin 2015 Dbakuten.
28 september 2008 · 5 092 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/18034423.htm?ca=9_s

Där har du en bra första bil. inte så dyr att äga och lite krut i den. Duger väll?? big_smile

annars har du en ok bil här

http://www.blocket.se/vi/18193120.htm?ca=9_s

combat Wankeltok!
28 september 2008 · 39 Inlägg

DusanMandick skrev:

henkeboi skrev:

DusanMandick skrev:

haha en till som får 20 hk av o byta filter X) byt till halogen lampor också så får du 100 hk extra !

det var ett drygt svar...
inget skämt att grovt avgassystem ökar effekten mer radikalt på en wankelmotor än på en ottomotor menmen detta är ingen lektionssal...menmen.
Jag tycker du köper en vanlig 850 T5, billigare att äga, och med små pengar trimmar du den till över 300hk. lycka till

jag syfta på filtret om du hade läst ordentligt, avgas ger effekt det vet alla, men filter borde folk ha förstått att man får bara skönare insugsljud o ningen friskare luft.

Ok för skönare insugsljud men i fallet med wankel så är det en sanning att det gynnar effekten. Wankelmotorer är rejält hungriga på luft, så med rätt insugs/filterlösning når man en bit och med rätt avgas ytterligare en bit.

p-nyhlen Quattro - bar å åk
28 september 2008 · 621 Inlägg

Jag tror på en Audi S4 lr en Saab 9000 Aero. Båda är riktigt trevliga bilar. S4 har quattro så på vintern är den att föredra. Men inget fel på saaben heller aero växellådorna ska vara förstärkta oxå vad jag vet.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
yankeeman
28 september 2008 · 24 Inlägg

I och med att SAAB har sämre andrahandsvärde än VOLVO, så skulle jag satsa på en 9000 Aero eller nåt liknande, mycket bil för pengarna som sagt!
Dock så föredrar JAG Volvo före Saab, men nu var det ju du som skulle handla bil och inte jag.......wink

DusanMandick Random Hero
28 september 2008 · 4 047 Inlägg

supratjejen skrev:

DusanMandick skrev:

supratjejen skrev:
Köpte min rx7 för 43000 och den är grymt skoj! Väger bara 1300 torrvikt och har grym väghållning! 40 hk extra efter bara bytt filter och avgas!!
Wankeln låter som en båge oxå big_smile

haha en till som får 20 hk av o byta filter X) byt till halogen lampor också så får du 100 hk extra !

Det var Lasse wankel som sa det.. Han har haft sin wankel-trimfirma i 20 år!! Laddet höjs 0,3 bar när man tar bort de båda kattarna.. det är absolut inget jag har hittat på själv! big_smile

än en gång jag pratar om filtret, inte avgas! större avgas ger hk, även ta bort kattarna / byta dom ger hk, men filter ger inte ett skit tongue

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Syst3m
28 september 2008 · 1 079 Inlägg

Elda skrev:

chand021 skrev:
Vet ej om jag skulle ta en Saab då lådorna är dåliga och det är ÖVERBEVISAT! tongue

har aldrig lyckats sabba en av saabs lådor på dom med breställd motor, däremot lyckades jag rasa kopplingen på en 940 GL med vilda 116 pollar...

Saab 9000 Turbo är vad jag rekomderar, du får en Fin för 40 papp eller en halvfin med massa trim smile lådorna är inte så dåliga som folk säger, detta baseras på lådorna till dom gammla 900/99/90 .

Att kopplingen gick åt helvete beror mer på att du inte kan hantera den.

TMW-Performance Avstängd
28 september 2008 · 914 Inlägg

Saab 9000 Aero, kraschar man lådan så kör man som ett arsle.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
TMW-Performance Avstängd
28 september 2008 · 914 Inlägg

supratjejen skrev:
Köpte min rx7 för 43000 och den är grymt skoj! Väger bara 1300 torrvikt och har grym väghållning! 40 hk extra efter bara bytt filter och avgas!!
Wankeln låter som en båge oxå big_smile

fy fan, vad är det för filter? xD

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
supratjejen Toyaddict
28 september 2008 · 241 Inlägg

Saab900Racing skrev:

supratjejen skrev:
Köpte min rx7 för 43000 och den är grymt skoj! Väger bara 1300 torrvikt och har grym väghållning! 40 hk extra efter bara bytt filter och avgas!!
Wankeln låter som en båge oxå big_smile

fy fan, vad är det för filter? xD

Herregud vad folk hakar upp sig.. Får väl klargöra igen.. Öppet filter på en wankel med turbo gör 5% på effekten.. Byter man avgas på det till ett utan kattar höjs laddet 0,3 bar och resulterar i ca 40 hk på just den bilen enligt flera källor som trimmat wankel i många år.. Bla Lasse wankel och en bok jag köpt som heter RX7 performance handbook skriven av Mike Ancas..
Så hoppas alla fattar nu och kollar upp fakta innan dom uttalar sig!!

Åter till ämnet om vilken bil grabben ska skaffa!!

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P
Rquired Allmänt envis
28 september 2008 · 12 512 Inlägg

Vem vet vad den där volvon var med om under sina 30k mil? Så att säga att Elda knäckte den tycker jag låter knäppt.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang