Knäpp 740!:/

B4sse
18 februari 2006 · 15 Inlägg

En kall 740 Tic som går bra när den är kall,men när man stänger av å försöker starta igen(inte varm körd) då startar den bara på fullgas å tänder till kommer upp i varv å så  håller men fullt så dör den endå!:S vet ni nå delar som behövs bytas för att bilen ska få lite mindre bensin!? (troligtviss) Nån som har haft liknande problem?
Väldigt tacksam för svar!big_smile

vullen Mr White
19 februari 2006 · 1 072 Inlägg

Va är de för motor?ET eller FT??

Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
B4sse
19 februari 2006 · 15 Inlägg

det är ett et block! om det spelar någon roll vad det är för turbo så är det en vattenkyld!

Sharky
19 februari 2006 · 10 287 Inlägg

Jag förstår inte...

Den går bra när den är kall, men stannar man den (kall) och försöker starta den så startar den inte???

Hur ser stiften ut? Torra eller våta.

När gjorde du en komplett service senast? (stift, fördelare, luftfilter)

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
rodnisse
19 februari 2006 · 19 Inlägg

Bilen blir sur därför måste du hålla fullgas för att den ska starta. ta ett co test och
kolla tändningen kan ju också avra kallstartsventilen brukar rackla


lycka till

B4sse
21 februari 2006 · 15 Inlägg

okej tack! men det ska bara vara 9 i en turbo! och i min är det hela 13? har det nånting med det att göra eller är det bara trim;P

Gasglad
23 februari 2006 · 5 Inlägg

9 vad? Kolla bränsletrycket det kan mycket väl spöka, finns en tryckventil på returen som brukar kärva eller läka lite...bilen går ok när den går men symtomen brukar vara svårstartad, man får hålla fullgas. vill ibland inte starta alls bara hostar lite.

Audi_Quattro målare
23 februari 2006 · 25 Inlägg

jag har samma problem med min. fast när jag startar den  så håller er jag lite varv på den så klickar jag av tändningen på nyckel så på igen så går den sen.

WasteGate
23 februari 2006 · 397 Inlägg

det ska va en 13 va jag vet

Sharky
23 februari 2006 · 10 287 Inlägg

Pratar du om komp?
Då har du blandat ihop två helt olika saker. Geometriskt kompressionsförhållande och Kompression.

/Göran

B4sse skrev:
okej tack! men det ska bara vara 9 i en turbo! och i min är det hela 13? har det nånting med det att göra eller är det bara trim;P

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
B4sse
25 februari 2006 · 15 Inlägg

Jasså!tongue förstår! ursäktar!tongue haha

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang