1809
Sök

Spray toning till bla bakljus...

730 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
jag undrar om det funkar att spruta sån spray toning på utsidan av glas...? eller skall detta endast sprutas på insidan ??

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

9 108 Inlägg
29 september 2008
Det ska sprayas på utsidan.

Saaboholic
3 129 Inlägg
29 september 2008
Det sprayas på utsidan. Finns både röd och mörk/svart toningsspray att köpa på blandannat micro.se.
Beroende på antal lager blir också färgen mörkare/mer tonad, viktigt att ha i åtanke om man kanske bara vill tona lite smakfullt istället för bäck svart.

/Backlund

"Liberty of thought is the life of the soul"

Bärs!
3 456 Inlägg
29 september 2008
hedley skrev:
Finns både röd och mörk/svart toningsspray att köpa på blandannat micro.se.

Mekonemen har Blå, Orange & Silver oxå...

Garaget.org peakade 2008.

7 100 Inlägg
29 september 2008
finns även på danmobility.se

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

730 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Kanon smile) Då är det bara att spruta.. tänkte spruta mina framlycktor och blinkers med en svag toning bara wink då jag ändå skall köpa nya blinkers och nya lyktglas så skadar de ju inte att prova smile)

Fölkesberg Racing =)

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
29 september 2008
Ja men du lär ju inte se så bra efter de... Jag menar det är väll ingen trailer queen du har.

Svenska Subaru Imprezaklubben...

730 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Ubbe83 skrev:
Ja men du lär ju inte se så bra efter de... Jag menar det är väll ingen trailer queen du har.

Men med en svag toning kan ju länka till peppekarlsson här på garaget ( om de nu inte strider mot någon regel?)
det lär väl inte vara för mycket ?

Fölkesberg Racing =)

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
29 september 2008
Måste medje att de ser jävligt coolt ut, men hur mycket ser man i mörkret?

Svenska Subaru Imprezaklubben...

730 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Ubbe83 skrev:
Måste medje att de ser jävligt coolt ut, men hur mycket ser man i mörkret?

aah presic det e ju det... Men tonar man den graden och sätter i 100/90 watts lampor (och riskerar att bränna reflektorerna smile ) så bör det ju gå.. men då jag ändå skall köpa nya grejer så är det nog värt att testa tongue... Tack för svaren angående vilken sida man skall spruta på.. tongue

Fölkesberg Racing =)

56 Inlägg
29 september 2008
Blått e snyggt hehe har de på min..

730 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Volvovargen skrev:
Blått e snyggt hehe har de på min..

Vart inte helt fel wink men är ute efter på framlyktorna och jag har då en grå bil så tror de passar bäst med Svart toning smile)

Fölkesberg Racing =)

457 Inlägg
29 september 2008
Lånar tråden lite!

Är det olagligt att tona bakljusen?

3 059 Inlägg
29 september 2008
Aern skrev:
Lånar tråden lite!

Ja

2 953 Inlägg
29 september 2008
Smajly skrev:
Aern skrev:
Lånar tråden lite!

Ja

olagligt är de inte bara man inte tonar dom för mörkt

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

730 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Aern skrev:
Lånar tråden lite!

Allt har ju med ljusbilden att göra ... Får man bara en korrekt ljusbild och tillräckligt starkt sken så kan de ju inte säga så mycket. så en liten grej man kan göra är ju att slänga i lite starkare lampor wink

Fölkesberg Racing =)

730 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
Nu till en följdfråga.. om jag nu tonar och jag blir missnöjd på något vis.. skulle detta gå att ta bort utan att skada glaset efteråt ?...

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

1 432 Inlägg
2 oktober 2008
Det finns en remover att köpa, har dock aldrig testat den, så jag vet inte hur plasten reagerar...

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
2 oktober 2008
xorox_88 skrev:
Smajly skrev:
Aern skrev:
Lånar tråden lite!

Ja

Shallie skrev:
Aern skrev:
Lånar tråden lite!

Allt har ju med ljusbilden att göra ... Får man bara en korrekt ljusbild och tillräckligt starkt sken så kan de ju inte säga så mycket. så en liten grej man kan göra är ju att slänga i lite starkare lampor wink

Det ÄR olagligt, man får inte spraya lysen överhuvudtaget längre, inte ens ex. röd spray på rött glas..
MEN, så länge man träffar trevliga poliser/besiktningsmän och alla lampor lyser med rätt färg och inte är epa-traktor-kolsvart tonade så brukar de inte va några bekymmer, fast det bryter fortfarande mot lagen..

730 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
turbotompa skrev:
xorox_88 skrev:
Smajly skrev:

Ja

Shallie skrev:
Aern skrev:
Lånar tråden lite!

Det ÄR olagligt, man får inte spraya lysen överhuvudtaget längre, inte ens ex. röd spray på rött glas..
MEN, så länge man träffar trevliga poliser/besiktningsmän och alla lampor lyser med rätt färg och inte är epa-traktor-kolsvart tonade så brukar de inte va några bekymmer, fast det bryter fortfarande mot lagen..

aaah presic det e ju det som gäller wink ah för just glaset på strålkastarna bör ju klara det ... men kanske inte blinkersen...

Fölkesberg Racing =)

Sök