luftmassemätaren + tickningar bmw 320

Sixkiller
1 oktober 2008 · 265 Inlägg

Det är så att min BMW 320ik tickar, hört att det är ett vanligt problem ? Vad ska man göra åt det ?..
Sedan är det så att den går så jävla dåligt på tomgången, den hoppar upp och ner i varven. Och när jag drar ur kabeln till luftmassemätaren så går den som en klocka på tomgången och direkt när jag stoppar i kabeln så hoppar den på tomgången. Vad kan det vara för fel på massemätaren? Eller är det kanske något annat enkelt?.. Tips och hjälp tack smile

Pop it like Popps
Mangisen
1 oktober 2008 · 1 035 Inlägg

går bilen bättre om du kopplar bort luftmassemätaren, så är den kaputt .. bara fixa en ny

germ424
1 oktober 2008 · 267 Inlägg

om du tar loss luftmassemätarn o kollar in i den med en stark lampa s¨å ser du om den e sönder. det ligger ett tråd där inne, som på vissa säkringar. E den av så e den kass.   jag hade samma problem med en annan bil, va bara en vaccum slang som läkte

rostskyddsmålare
Illegal_racer
1 oktober 2008 · 16 Inlägg

Är det inte en luftmängdsmätare på den och justera ventilspelet kan du ju prova de ska va 0.25mm på in och avgas när den e kall ja har gjort de 2 gånger nu på min men den tickar ännu för kammen e sliten

Sixkiller
1 oktober 2008 · 265 Inlägg

Mange__ skrev:
går bilen bättre om du kopplar bort luftmassemätaren, så är den kaputt .. bara fixa en ny

bara det enkla felet`?

Pop it like Popps
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang