Växlarna har hoppat fram ett steg

WaldemarNilsson
20 januari · 4 Inlägg

Hej i min Volvo 940 automat låda har det blivit så att alla växlarna har hoppat fram ett steg så när jag lägger i N så läggs driven i och när jag lägger i R så läggd neutralen i åså vidare. Detta problem uppstod när jag körde på och upp på en liten cement hög all hjälp skulle uppskattas

Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 januari · 13 746 Inlägg

motorn har väll flyttat på sig skulle jag tro och då följer växelådan med.. 

det straffar sig att köra på saker.   antar att du flyttat hela framvagnen och det känns bilen blir totalt okörbar

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Xebers76
21 januari · 2 275 Inlägg

Kan ju börja med att inspektera växelvajer och eventuellt länkage där det möter växellådan

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 januari · 14 061 Inlägg

WaldemarNilsson skrev:
Hej i min Volvo 940 automat låda har det blivit så att alla växlarna har hoppat fram ett steg så när jag lägger i N så läggs driven i och när jag lägger i R så läggd neutralen i åså vidare. Detta problem uppstod när jag körde på och upp på en liten cement hög all hjälp skulle uppskattas

Hur kunde du köra på en cementhög, låg den mitt på vägen?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Lucif3r
21 januari · 2 215 Inlägg

Krökt växellänkage, alt. att hela motorpaketet har flyttat på sig. Eller både och.

MisterAxl
21 januari · 103 Inlägg

Vettemannen skrev:

WaldemarNilsson skrev:
Hej i min Volvo 940 automat låda har det blivit så att alla växlarna har hoppat fram ett steg så när jag lägger i N så läggs driven i och när jag lägger i R så läggd neutralen i åså vidare. Detta problem uppstod när jag körde på och upp på en liten cement hög all hjälp skulle uppskattas

Hur kunde du köra på en cementhög, låg den mitt på vägen?

/Benny

Cementhög = kodord för farthinder kanske tongue
Hade du lite väl roligt när du åkte runt i din Volvo en afton, TS?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 april · 14 061 Inlägg

Jag undrar om TS blev tvungen att skrota sin 940 eftersom han inte varit inloggad på 3 månader.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang