Vad kan dét vara för fel på svetsen...

jewe
5 oktober 2008 · 498 Inlägg

Jag har problem med svetsen och vet inte vad felet kan vara.

Det blir porer i varje svetsning och det ser förjävligt ut.

Det är första gången på 20år jag svetsar så jag är en total nybörjare, men han som äger svetsen kom och provade och han fick samma resultat.

Tuben är nyfylld (det var efter det problemet uppstod).

Vad kan det vara för fel?

Gozze
5 oktober 2008 · 218 Inlägg

arbetstrycket tillräckligt? dålig tråd? fel gas kanske? kanske stock så gasen inte kommer ut?

Volvo 340 (1984)
jewe
5 oktober 2008 · 498 Inlägg

jag var tillbaka med gasen där den fylldes men dom hävdar att det ska vara rätt sort, men problemet uppstod ju efter gas bytet....

isak90
5 oktober 2008 · 1 997 Inlägg

Jag tycker de låter som att gasen börjar ta slut.... Men eftersom du har en ny tub så hmm

Symptomet är samma som när gasen börjar ta slut... Du kan inte prova med någon annan tub ifall om att du fått fel gas??

jewe
5 oktober 2008 · 498 Inlägg

Gas finns det så jag ska prova med en annan tub och se om det blir bättre

Lanjin
5 oktober 2008 · 757 Inlägg

fel tråd då?
så du inte har nån flusstrås som spökar?


samt hur mycket flödar ni ut av gasen?

jag antar att det är en mig/mag du använder?

Senast redigerat av Lanjin (5 oktober 2008)

Sokrates Eliminator
5 oktober 2008 · 1 441 Inlägg

Läckage på slangpaketet, kolla så det verkligen kommer ut gas i munstycket.
För du har väl öppnat regulatorn? Du kan justera flödet på den stora ratten på tuben.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
turboforssen Telge Drifting Team
5 oktober 2008 · 5 398 Inlägg

låter garanterat som om det är för lite gas eller ingen:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
jewe
5 oktober 2008 · 498 Inlägg

Gas finns det garanterat, regulatorn är öppen och flödet står på max. någon synlig skada finns det inte på slangarna. Det är en mig

Folkabussen
5 oktober 2008 · 92 Inlägg

Håller me alla föregående talare... Antingen som sagt att gasen inte kommer fram eller någe liknande... Klockan kan ju ha gått paj me, och ja, dom gör de bara så där över natten... Membranen spricker inuti rätt som de e....

//Gahmen\\
Volkswagen Typ2 "Folkabuss" (1976)
jewe
5 oktober 2008 · 498 Inlägg

Jag tackar för alla tips...

Mollllgan
5 oktober 2008 ·

Kan vara för högt tryck i klockan har du inte så du kan mäta trycket???
Kolla även tråden.. Men om du har en nyfylld flaka så är den ju inte tom iaf big_smile HUr är ytan du ska svetsa i???

Är det nån färg eller liknande???

Mvh

jewe
5 oktober 2008 · 498 Inlägg

Ytan är helt renslipad, det finns en klocka men den förstår jag mig inte på :-(. Jag ska gå ner och ta ett kort så kanske ni kan se om det verkar stämma.

Tusen tack till alla som vill hjälpa

Sokrates Eliminator
5 oktober 2008 · 1 441 Inlägg

Kolla att den tunna slangen är ansluten till slangpaketet inne i svetsen,,,,,,från tuben alltså.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
stellan_dahl svetsare
5 oktober 2008 · 329 Inlägg

kommer de ens gas från munstycket?

Celica 2.0 Gti -90
Volvo 740 16v Turbo "Driftbilen" (1988)
Mollllgan
5 oktober 2008 ·

stellan_dahl skrev:
kommer de ens gas från munstycket?

Kan ju vara en fördel=)

stellan_dahl svetsare
5 oktober 2008 · 329 Inlägg

_S40_ skrev:

stellan_dahl skrev:
kommer de ens gas från munstycket?

Kan ju vara en fördel=)

jo de är ju de:P

Celica 2.0 Gti -90
Volvo 740 16v Turbo "Driftbilen" (1988)
turboforssen Telge Drifting Team
5 oktober 2008 · 5 398 Inlägg

jewe skrev:
Ytan är helt renslipad, det finns en klocka men den förstår jag mig inte på :-(. Jag ska gå ner och ta ett kort så kanske ni kan se om det verkar stämma.

Tusen tack till alla som vill hjälpa

ja en klocka talar om hur mycket tryck du har i tuben = höga graderingar å den andra hur högt arbetstryck du har å den är lågt graderad smile den låga bör röra på sig när du trycker på knappen å bör ligga på runt 4- 10 liter i minuten smile fast det är ju smak sak:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Mollllgan
5 oktober 2008 ·

Men va fasen svetsa med ok 48 pinne ellr maxeta 11 smile Då slipper du besvär med gaser i tuben eller gaser i magen big_smile

Edit kanske inte i magen då det ryker som fasen....smile

Senast redigerat av _S40_ (5 oktober 2008)

jewe
5 oktober 2008 · 498 Inlägg

_S40_ skrev:
Men va fasen svetsa med ok 48 pinne ellr maxeta 11 smile Då slipper du besvär med gaser i tuben eller gaser i magen big_smile

Edit kanske inte i magen då det ryker som fasen....smile

detta fattade jag inte mycket av :-) . Det kommer gas från munstycket i allafall.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang