Det värsta ni har råkat ut för när det gäller bilar... :)

TurboAnders
3 april 2006 · 90 Inlägg

1: Satte bilen i en mur efter ett för fett breställ
2: Blev fastkilad under ett lastbilssläp(tack för underåkningsskydden)änglavakt
3: Rasad växellåda, konstigt nog på en trimmad saab...haha

tecman
3 april 2006 · 1 741 Inlägg

T5strand87 skrev:
Att fördelarlocket käkat upp kylslangarna;)

det vill jag faktiskt höra mer om..

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Bengt-Åke Linder
4 april 2006 · 20 Inlägg

Jag och familjen ( 1 barn kvar hemma iofs )  blev rammad av ett rattfyllo som hade 1,82 i promille och detta var på 90 väg som tur var så började hon slå i strax framför framhjulet och tack och lov så tog inte våra hörn mot varan för då hade det tagit stopp så nu så small det bara till åt HEL**** .


Sedan så körde hon bara vidare ( kärring på 65 år ) och jag fick vända och jaga ikapp henne och jag kände att bilen "rummlade" i bak och det visade sig att hon slått ut en 2 dm låg flis ur aluminumfälgen men med quattro så driver det på bra ändå  .............

Som tur så blev det "bara" en skärrad familj och reparation på bilen för ca 55000:-


Tänk på detta : Alkohol = Ingen bilkörning .....


Domen för henne blev :

Indraget körkort ::::::                   jo jag tackar men med det omdömmet så kör hon nog ändå .

Försäkringsbolaget betalade inte hennes bilreparation .       Å hur mycket är en Opel Kadett -86:a värd då ??


1 månads villkorligt fängelse =             Gör hon om det så åker hon in på 1 månad = inget straff

Samhällstjänst  40 timmar  :                       Hon var pensionär så hon behöve inte jobba .



Jag fick inte ett skit mer än bilen reparerad ...  Kunde jag inte få slå kärringen rejält en gång bara ...



Sådana lagar har vi i Sverige när det gäller alkohol och bilkörning  .....

Camitz
4 april 2006 · 646 Inlägg

Bengt-Åke Linder skrev:
Jag och familjen ( 1 barn kvar hemma iofs )  blev rammad av ett rattfyllo som hade 1,82 i promille och detta var på 90 väg som tur var så började hon slå i strax framför framhjulet och tack och lov så tog inte våra hörn mot varan för då hade det tagit stopp så nu så small det bara till åt HEL**** .


Sedan så körde hon bara vidare ( kärring på 65 år ) och jag fick vända och jaga ikapp henne och jag kände att bilen "rummlade" i bak och det visade sig att hon slått ut en 2 dm låg flis ur aluminumfälgen men med quattro så driver det på bra ändå  .............

Som tur så blev det "bara" en skärrad familj och reparation på bilen för ca 55000:-


Tänk på detta : Alkohol = Ingen bilkörning .....


Domen för henne blev :

Indraget körkort ::::::                   jo jag tackar men med det omdömmet så kör hon nog ändå .

Försäkringsbolaget betalade inte hennes bilreparation .       Å hur mycket är en Opel Kadett -86:a värd då ??


1 månads villkorligt fängelse =             Gör hon om det så åker hon in på 1 månad = inget straff

Samhällstjänst  40 timmar  :                       Hon var pensionär så hon behöve inte jobba .



Jag fick inte ett skit mer än bilen reparerad ...  Kunde jag inte få slå kärringen rejält en gång bara ...



Sådana lagar har vi i Sverige när det gäller alkohol och bilkörning  .....

MM visst tycker vi om Sverige!!! sad(( Blir ju inte annat än Riktigt FÖRBANNAD när man läser om sånt här!!

Stavve
4 april 2006 · 65 Inlägg

Rätt av dig att jaga ifatt sattyget iallafall. Gör man idiotiska saker ska man då stå för det... Hoppas att du inte råkar ut får samma sak igen.

BMW 325iA Cabriolet "M-technic" (1994)
Saab 9000 "Griffin" (1994)
xisten sixten
4 april 2006 · 252 Inlägg

Kört av vägen med en Peugeot 607 -01a, totalkvaddad. 165.000 kr i försäkringsersättning, självrisk 4.000 kr

sen hör de väl inte hemma här, men kört motorras på en Caterpillar 325B grävmaskin, kalaset stannade ju inte under 250.000 kr innan de var klart, självrisk 25.000kr, sån tur att de var företaget som betalade.

viccoA
4 april 2006 · 3 111 Inlägg

En kompis som agerade fyllechaffis körde av vägen med mig och ytterligare 4 passagerar i bilen, i sina föräldrars då sprillans nya Mazda 626 -01. Han körde av i dryga 100 precis i en kurva och lyckades köra fort nog så att han precis gick över diket och inte rakt ner i det. Bilen flög drygt 15 meter och stannade efter kanske 60 meter. Behöver jag tillägga att jag var obältad och satt i mitten bak före smällen men hann både slå i bakrutan och drämma huvudet i framrutan och dessutom se marken "över" förarens airbag andra gången vi landade (dvs bilen slog i marken i ganska kraftig lutning framåt).

Hade han kört lite saktare hade bilen tagit tvärstopp i diket.
Hade han kört av någon meter mer till vänster hade vi rammat en busskur.
Hade han kört av någon meter mer till höger hade vi träffat ett stort träd.
Hade något av de tre ovanstående inträffat hade jag med största sannolikhet varit död nu.

Senast redigerat av viccoA (4 april 2006)

kanelbull2
4 april 2006 · 149 Inlägg

vad hände sedan med Caterpillarn? vAD var det för årsmodell?smile

Fernicus Kejsare
4 april 2006 · 547 Inlägg

Hörde en jävla smäll i vintras, och tittade ut genom fönstret. Såg en BMW 525 Touring, runt -97, som först hade snuddat moster mins kofångare, sen slirat rakt in i grannens stenmur. Länkarmen var av, spoilern var inte som den en gång varit, huven vek sig, skärmarna gick isönder. Det var en jävla smäll, för bilen hade skjutit iväg en sten på 150 kilo typ 8 meter..

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.
elsmurfo
4 april 2006 · 412 Inlägg

dutt3n skrev:
Jag har ett litet äventyr med min kompis då vi varit på GT25 konserten på Sundbyholm, Eskilstuna. Vi körde iallafall hans 318 E36 och efter konserten är det en helvetes bilkö in till stan.
Vi märker att motortemp börjar bli oroande hög. Polaren tröttnar och svänger om, kör ut på en åker som går jämsides med vägen, kör väl om 50 bilar. Sladdar bland anselage(stavas?)balar och helvete, och sedan KÖR upp för ett dike och trycker sig in i bilkön nångra hundra meter fram...

Tempmätarn bara tickar upp, upp och upp. Där sitter vi fast i en bilkö med flera mil in till stan.

Helvete utbryter han, stannar, kastar upp huven och kollar vattnet, nästan tomt. Springer till en korvförsäljande gubbe för att försöka köpa lite vatten. Vattnet hos gubben va slut så polarn köper tre burkar 33cl coca cola och börjar hälla i. Jag sitter i passagerarsätet och asgarvar. Folk stannar och frågar vad fan han håller på med.

Vi börjar komma in mot stan och vid ett rödlyse börjar det underbara ticket vi har väntat på. HELVETE skriker han! Blir grönt och vi svänger in på en LIDL parkering. Öppnar huven igen, jag kollar oljan, den ger knappt utslag på stickan.

Ställer bilen där och börjar knalla mot närmaste mack som var en jävla lång sträcka kl 00.30 på kvällen. Jag hittar en saftflaska på vägen som jag fyller med vatten och han köper några liter olja. Bara att knalla tillbaks den LILLA sträckan. Häller i div vätskor och startar. Lite tick tick några sekunder men sen försvinner det. SKÖNT.
Åker tillbaks till macken för att tömma det mesta av colan från kylarsystemet och fylla på lite färsk vatten...


Hemma kl 03.30. Konserten slutade runt 23.00.
Jag var trött...

HAHAHAHA den var bäst:D

Trozzo Oekonomisk, ja visst
4 april 2006 · 966 Inlägg

Scania lastbil i baken på farsans 945´a så att den blev ungefär lika lång som en micra.
Rasat 3 motorer, 1 kardan och 2 växellåder i min 340 dl

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
graul
6 april 2006 · 90 Inlägg

för ca. 1,5 månad sen så skulle jag få skjuts till skolan av mamma med vår lilla vw lupo..
när vi ska köra på motorvägen på accelerationssträckan så låg det en liten isfläck som precis var bredare än bilen..
så när vi kommer upp i ca. 70 så kör vi över isfläcken och får sladd på motorvägen och snurrar kanske 3 varv innan bilen får motorstopp.. som tur var hade vi bälte och bilarana bakom hade sinnesnärvaro nog att bromsa, annars hade vi blivit påkörda..

det var nog det läskigaste som har hänt mig i bilväg iaf.

Lada Tuning Lada-missbrukare
6 april 2006 · 566 Inlägg

Att få motorstopp inne i stan i 4-rusningen...hehe...Strömfördelaren hade lossnat å vridits ca 90 grader...med andra ord..tändningen 90 grader för sen..hahaha...pinsamt!!!

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
Lada 1200 Turbo Intercooler "The Vladimir-Driftern" (1985)
mx_3_ "Glidare"
6 april 2006 · 254 Inlägg

När bilen efter ca 1 år äntligen var nylackerad, kjolpaket hade sats ditt, special gjuten vinge, igensvetsade håll mm. När den till slut äntligen var "klar" (för denna gång).  Många hundra timmars jobb var äntligen över och resultatet var verkligen lyckat.

Det var således dags att spruta in lite rostskydsmassa i dörrsidorna så det inte skulle rosta sen, det är ju faktiskt en mazda...

Efter ett tag så exploderar rostskyddsmassaburken och jag får rostskyddsmassa över HELA alldeles nya lackerade bilen:/

Var lite jobbigt, och en hel del svär ord innan lacken äntligen var fri från svarta pricker. Måste vart det värsta jag vart med om iaf.

R_Weber
6 april 2006 ·

Det största som hände faktiskt igår...tankade fullt i min Mazda 323 -89 och ställde mig på en parkering och märkte att det luktade soppa som f**n....tittade under bilen och såg en strid ström av bensin droppa ner på marken....lyste med en ficklampa och såg att skarven på mitten av tanken innehöll ett stort rosthål....sad   Eftersom jag aldrig tidigare tankat mer än halvtank visste jag inte om detta..
Det roliga var ju att jag nästa dag (läs idag) skulle åka till Stockholms bilsalong med två polare...jippii!!
Fick slanga över ca 20 liter i en dunk tills det slutade droppa....hällde det i polarns sunkiga Volvo 740 och ta den istället....

Ägaren till den bilen har varit med om betydligt mer än mig dessutom....kraschade bromsarna på sin 18-årsbil tre veckor efter han tog körkortet, blev påkörd bakifrån av en annan polare och skrotade en annan bil i diket i Dalarna..b.l.a...

Rushman Evolution Garage
3 maj 2006 · 1 299 Inlägg

Topplockspackningen!!!!
så jävla dyrt å jobbigt!

Sky´s the limit...
sveddan
3 maj 2006 · 1 453 Inlägg

Rushman skrev:
Topplockspackningen!!!!
så jävla dyrt å jobbigt!

Inte på Saaben va smile

vaalle
3 maj 2006 · 177 Inlägg

körde på en and när jag låg i 90km/h eller den åkte in i min sidoruta så det va en stor fläck av brunt o rött så min sidoruta hade brun och röd "toning" luktade fruktansvärt.
och så pajade packingen ute på landsväg utanför älmhult så där fick man stå i nästan 3 timmar i minusgrader..

Det allra värsta jag varit med om va i höstas när jag o två polare va ute o körde polarn "nya" vinterbil, vi låg på motorvägen o körde i typ 160km/h o vi känner att det skakar som fan från höger framdäck, polarn tänkte att det va bromsarna som va kassa , så vi körde runt i flera timmar med ett skakande från höger däck, dagen efter när vi ska fixa lite saker på hans bil så skulle vi kolla vad som var felet,o när vi ska dra bort däcket sitter bultar så lösa att vi kan skruva ut dom med fingrarna..

Senast redigerat av vaalle (3 maj 2006)

xBjorlingx
3 maj 2006 · 433 Inlägg

vaalle skrev:
körde på en and när jag låg i 90km/h eller den åkte in i min sidoruta så det va en stor fläck av brunt o rött så min sidoruta hade brun och röd "toning" luktade fruktansvärt.
och så pajade packingen ute på landsväg utanför älmhult så där fick man stå i nästan 3 timmar i minusgrader..

Det allra värsta jag varit med om va i höstas när jag o två polare va ute o körde polarn "nya" vinterbil, vi låg på motorvägen o körde i typ 160km/h o vi känner att det skakar som fan från höger framdäck, polarn tänkte att det va bromsarna som va kassa , så vi körde runt i flera timmar med ett skakande från höger däck, dagen efter när vi ska fixa lite saker på hans bil så skulle vi kolla vad som var felet,o när vi ska dra bort däcket sitter bultar så lösa att vi kan skruva ut dom med fingrarna..

Det där med muttrarna känner jag igen wink dock bara ifrån kompisars bilar..aldrig från min egen..men lika äckligt för det!

Madhouse
3 maj 2006 · 1 079 Inlägg

Mitt värsta var nog när jag hade min första bil en Golf 1:a från 76 och skulle svänga in på parkeringen hemma körde över trottoarkanten sen small det till i framvagnen och bilen blev rejält låg, båda stötdämpartornen hade rostat så de släppte från innerskärmen. Var riktigt sur över det men samtidigt glad att det inte hände i högre hastigheter. Månaden innan trampade jag av ett bromsrör när jag skulle in på parkeringen och höll på att plocka några soptunnor, bytte bromsröret trampade på bromsen och huvudbromscylindern la av, bytte den då small bakre bromscylindrarna med. Man kan väl säga att bilen fått nog av jordelivet redan då, borde fattat vinken.

Andra gången var när jag skulle vara chaufför åt en polare i hans Fiat 127, svänger ut från gården hans och prickar ett gupp och hela fjäderbenet släppte på vänster sida bak, hjulet bara vek sig.

Samma polare annan bil, skulle vara chaufför åt honom i hans volvo 240 som han sänkt samma dag sagt och gjort, det gick inte att köra bilen snillet hade plockat bort stötdämparna det slog igenom och studsade runt, när jag skulle bromsa så funkade inte bromsservon var som att trampa på en sten. Jag blev asförbannad på honom den gången. totalt livsfarlig bil, körde tillbaka bilen hem och övergav den.

Senast redigerat av ruhler (3 maj 2006)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang