Det värsta ni har råkat ut för när det gäller bilar... :)

bringy
9 januari 2007 · 64 Inlägg

fick ett efterhäng på returen den vanliga =P haha gick inte fortsätta på trean =P o hittade en 2,5 dm hög trotoarkant sad

Ena Colaberoende
9 januari 2007 · 1 219 Inlägg

Var hem från Elmia för ett par år sedan och på denna vägen sitter det ett par fartkameror, jag kör lugnt och stilla och har absolut ingen panik men jag kör ändå som hastighetsskyltarna säger.
Bakom mig ligger en bil snett utåt vänster och verkar vilja köra om i säkert ett par km. När vi kommer till ett ställe där jag ser att det är lugnt på bilar, hyffsat bred väg och bara för bilen bakom att dra om så går jag ut i väggrenen för att släppa förbi honom.
Jag ligger där ute ett bra tag men killen bakom vägrar verkligen och jag börjar bli förbannad, kamerorna har ändå slutat så varför tvekar han...
Efter en lång högerkurva så ser jag långt framför mig att snuten står på väggrenen och skjuter laser så antingen så måste jag bromsa eller gasa på. Bromsa gick ju inte, Den andra ligger bakom mig och nosar fortfarande så jag fick växla ner och ge allt vad mina 101 hästar orkade med, hade säkert 120-130 förbi polisen men har fortfarande inte fått en lapp om det.

Men jävlar vad svettigt det var. Kunde likaväl pressat polisen mot hans egna discotaxi.

/Ena

Galad8
19 januari 2007 · 1 997 Inlägg

Ena skrev:
Var hem från Elmia för ett par år sedan och på denna vägen sitter det ett par fartkameror, jag kör lugnt och stilla och har absolut ingen panik men jag kör ändå som hastighetsskyltarna säger.
Bakom mig ligger en bil snett utåt vänster och verkar vilja köra om i säkert ett par km. När vi kommer till ett ställe där jag ser att det är lugnt på bilar, hyffsat bred väg och bara för bilen bakom att dra om så går jag ut i väggrenen för att släppa förbi honom.
Jag ligger där ute ett bra tag men killen bakom vägrar verkligen och jag börjar bli förbannad, kamerorna har ändå slutat så varför tvekar han...
Efter en lång högerkurva så ser jag långt framför mig att snuten står på väggrenen och skjuter laser så antingen så måste jag bromsa eller gasa på. Bromsa gick ju inte, Den andra ligger bakom mig och nosar fortfarande så jag fick växla ner och ge allt vad mina 101 hästar orkade med, hade säkert 120-130 förbi polisen men har fortfarande inte fått en lapp om det.

Men jävlar vad svettigt det var. Kunde likaväl pressat polisen mot hans egna discotaxi.

/Ena

Nu upplivar jag den här tråden igen wink
ALLA "historier" är helt klart läsvärda... smile

John87 Stolt Volvoägare
19 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Jadu.. Inte värst kanske, men det jag blivit surast över iaf tongue

Hade precis köpt Volvon, men inte fått den än (har fortfarande inte fått den..) och använde Clion som bruksbil..
För en vecka sen ungefär så va jag påväg till jobbet och med ungefär 800m kvar stannade motorn. Bara tvärdog, mitt i vägen. Blev att stanna och bogsera bort den senare på kvällen.

Generatorn hade dött. Inte bara strulat, utan stendött. Och visst hade den varnat lite innan, men varningslampan hade inte lyst på ett tag så jag antog att det va över. Men icke...
Nu är jag utan bil till tisdag då volvon kommer. Clion fick ju körförbud i besiktningen. Men jag fixade iaf generatorn tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Turbopinglan
20 januari 2007 · 161 Inlägg

När någon stal min fina 244 GLT-84 och satte eld på den sad (finns att beskåda bland mina gamla bilar jag haft..)

Ska aldrig ha sämre bil än turbo!
high_speed
20 januari 2007 · 64 Inlägg

min värsta upplevelse ä då ja letade bil å köpa...å ett tag va ja inne på att köpa ford, men som tur va så blev de 850n...ja hade ju fått ångra de hela livet om ja köpt en ford, komme troligtvis aldrig göra de heller...om vi inte snackar mustang elle "eleanor" då vill säga ;D
FORD = Fyra Ordentliga Renoveringar Dagligen

det gör sällan ont att falla - men det är värre då du tar i backen
Saab 900 (1996)
Opelmadness German cars, quality and beyond
20 januari 2007 · 8 197 Inlägg

Smällde med min Primera. Stod stilla och såg mig för i en skymd korsning, sist kollade jag åt höger och såg ingen så jag for. Men när mina framhjul var över korsningen ser jag bara nåt grönt i höger ögonvrå. Sen small det som fan. Jag snurrade ca 200 grader och bilen åt han som körde på mig rullade fortfarande. Gubben, som hade haft företag i Sverige i ca 10 år kunde helt plötsligt ingen svenska, och lyckas få en tjej på försäkringsbolaget skriva åt honom. Han diktade ihop nåt som dom faktiskt trodde på!
Att jag körde på "hans vänstra sida fram" Visst du.. sad

Ni kan se bägge bilarna på min sida under mina gamla bilar. Han hade den gröna Renaulten..
Men jag fick skulden för att det var högerregeln. Hade polisen här i byn fått bestämma hade det blivit hans fel, men nu var det byråkratpoliser i Karlstad som bestämde, trots min överklagning med bildbevis på bilarna och från olycksplatsen.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Galad8
23 januari 2007 · 1 997 Inlägg

haha, vissa "historier" måste man bara skratta åt tongue

Owzer Rallykalle och kabeltattare
23 januari 2007 · 422 Inlägg

Ok här är en.

Var och sladdade på en rätt öde parkering, fick fina ställ och polarna jublade. Tänkte att det var nog nu (hadde gasat i 15min, bor ju folk i närheten) givetvis så ligger det ju en refug under nysnön och den brakar man in i. Stannar bilen och hoppar ut, efter inspektionen så hade följande hänt: Vänster fram fälg inslagen till bristningsgränsen (ett under att den höll luften!) 2st fälgsidor var krossade som glas, tutknappen hadde spårlöst försvunnit och läppen var lite överallt och fladdrade.

Kunde ta mig hem iaf, allt är fixat nu utom tutknappen som är spårlöst försvunnen :S

//Mike

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
Galad8
23 januari 2007 · 1 997 Inlägg

va? sitter inte tutknappen i bilen?
hur kunde den isåfall försvinna yikes

Owzer Rallykalle och kabeltattare
23 januari 2007 · 422 Inlägg

Galad8 skrev:
va? sitter inte tutknappen i bilen?
hur kunde den isåfall försvinna yikes

Det är det som är det mystiska, har en lite knapp som sitter på ratten att tuta med. Efter smällen är knappen spårlöst försvunnen. Har kollat överallt i bilen :S

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
Kirre
24 januari 2007 · 2 122 Inlägg

att min turbo bil börja brinna i helgen!

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Racing_
6 februari 2007 · 228 Inlägg

haha roliga inlägg

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)
Dirq
6 februari 2007 · 305 Inlägg

Kan ju skriva varför jag inte kört min egen bil på drygt ett år då
april -06 vevaxel/vevlagerras pga oljepumpsproblem
Juni/Juli -06 byta motor men då hade turbon också pajjat pga oljebrist
august -06 byta turbo, går i 2 dagar sedan började kopplingen att rassla/ inte koppla ur ordentligt.
Sen har den ståt fram tills nu då jag skall byta koppling och urtrampningslager så snart så kanske jag får köra den igen

Gissa om den bilen är poppis hos flickvännen som inte tyckte bilen var bra från början :S

Saab 9-5 2,3ltt "Banbilen" (1998)
Racing_
21 juni 2007 · 228 Inlägg

Dirq skrev:
Kan ju skriva varför jag inte kört min egen bil på drygt ett år då
april -06 vevaxel/vevlagerras pga oljepumpsproblem
Juni/Juli -06 byta motor men då hade turbon också pajjat pga oljebrist
august -06 byta turbo, går i 2 dagar sedan började kopplingen att rassla/ inte koppla ur ordentligt.
Sen har den ståt fram tills nu då jag skall byta koppling och urtrampningslager så snart så kanske jag får köra den igen

Gissa om den bilen är poppis hos flickvännen som inte tyckte bilen var bra från början :S

du har ingen vidare tur tongue

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)
ChristofferOhberg
26 juni 2007 · 19 Inlägg

4G63GalantGTI_R skrev:
Hmm... borde inte skriva om den lilla incidenten direkt.. men skitsamma... alla kan ju ha otur så att säga....

Förra vintern, körde jag rakt in i Pelles korvkiosk och rammade den så den nästan rasade samman, med min gamla 745 automatare..... ni skulle sett det....
-dubbla solexar som försöker överrösta bryan adams, summer of...  sen bara small de....




R E T U R S L A D D ! ! !.... volvo e värde lösa vinterbilar.....

Och jag som bara trodde det var i Kopps dom tog ut sitt agg mot korvkiosker. yikes

Senast redigerat av ChristofferOhberg (26 juni 2007)

ChristofferOhberg
26 juni 2007 · 19 Inlägg

Jockecalibra skrev:
Jag har voltat två gånger första gång var när jag var 16 år du körde jag lite för fort med min saab900 i en korva och så vips slog hella sikten runt. där var det  slut kört med den bilen bilen. bilen står i trägården nu. hjulen står inte där dom ska hjulhusen har flytas med 10-20 cm, motern klara de sig men kylare och allt annat blev skott. jag köpte en ny bil (saab900 igen) som jag gjorde samma sak med eller jag körde på en vall och sen gjorde jag en 360 och landa på all fyra igen. klarade sig med en spruken fram ruta. sen har jag landat på sidan en gång det blev inget hellt varv bara 90 grader. och detta var när jag var 17 år. men jag kan jo säga det är faktiskt kanska kul att volta det är som att åka karusel man kan inte göra så mycket när man vär är upp och ner. tongue men det bler ett jävla jobb att rätta till det sen sad och man får ganska ont i ryggen sen sad

en annan sak jag med har lyckas med är att tappa hjulet. eller hur ska man säga. bultar och allt sat kvar där det ska. men fälgen sprak i mitten. jag satt i bilen och så ser jag mitt hjul flygga förbi bilen. jag och bilen landa i en vall. och hjulet låg 100-200 m längre fram.

Hehe det skulle jag ha velat se, sånt händer ju bara i tecknade filmer tongue

folkvagn
1 juli 2007 · 93 Inlägg

köpte en sketen golf 3a, ok fick ägarbeviset ca halvår senare hmm  aldrig mer......

haxer Proljece?
1 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Åkt i bil till bilprovningen från tomelilla till malmö "drive in" och hade trasig bakaxel smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Supratok Toker
1 juli 2007 · 491 Inlägg

Fick bilen stulen och den hittades efter 1½ vecka...
Sen tog det 6 mån på verkstad för dom aldrig tog tag i saken...
GHA!

Toker Jr 081102
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang