Viktorssons Ford Mustang 1967 HT

Viktorsson
7 maj 2009 · 180 Inlägg

TP_ skrev:
Ja lantparty spårar alltid ur.
I helgen ska vi ut o åka ja smile.

Word!

Rquired skrev:
Riktigt imponerad av hatthyllebygget. Riktigt snyggt och fyller samtidigt en funktion, passar utmäkt i bilen!

Tackar smile

327 iroc skrev:
toppen snygg vildhäst du har, kommer bli kul att se den live. keep it up!

Vart håller du hus då? På lördag håller jag till på Almenäs i Borås sen har jag inget planerat förens SCF GBG.

Viktorsson, Borås
Mustang 1967 Projekttråd
Viktorsson
26 maj 2009 · 180 Inlägg

Tröskellister

Har monterat i tröskellisterna nu, själva monteringen var inte speciellt svår men när jag skulle sätta tillbaka sidostyckena till baksätet ficka jag kapa ur lite i nedre kanten för att alla nya kablar skulle få plats. Inget som syns nu när alla delar är tillbaka på sin plats.

Här är lite resultatbilder på tröskellisterna.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/38489/668459_7xw6cn.jpg
Ser ganska mycket fräschare ut med nya lister.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/38489/668462_npm1fd.jpg
Som synes lyser hästarna när dörrarna är öppna smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/38489/668464_rbgjjf.jpg


Med detta meas att jag är klar med insidan av bilen för säsongen, eller iaf kommer jag inte att lyfta på mattan mer denna sommarn smile

De som jag har kvar för säsongen är att montera vingen, fälgarna, nya huvgångjärn.
Till vingen saknas fortfarande "benen", däck måste inhandlas och likaså huvgångjärn.

Viktorsson, Borås
Mustang 1967 Projekttråd
dadde
26 maj 2009 · 2 164 Inlägg

fungerar bilen nu då?

"Life´s too short to drive a boring car"
Viktorsson
26 maj 2009 · 180 Inlägg

dadde skrev:
fungerar bilen nu då?

Ajjemen den går fint, pillade lite på förgasaren så gick den igång.
Hur går det med din då? skaffat nya bakaxel?

Viktorsson, Borås
Mustang 1967 Projekttråd
dadde
26 maj 2009 · 2 164 Inlägg

Viktorsson skrev:

dadde skrev:
fungerar bilen nu då?

Ajjemen den går fint, pillade lite på förgasaren så gick den igång.
Hur går det med din då? skaffat nya bakaxel?

japp, har skaffat en "ny" bakaxel, lite större oxå.. så den ska hålla smile men när jag skulle lossa den gamla så slog jag mig själv i skallen med ett järnrör.. så det har inte blivit nåt gjort med bilen sad

"Life´s too short to drive a boring car"
Viktorsson
26 maj 2009 · 180 Inlägg

dadde skrev:

Viktorsson skrev:

dadde skrev:
fungerar bilen nu då?

Ajjemen den går fint, pillade lite på förgasaren så gick den igång.
Hur går det med din då? skaffat nya bakaxel?

japp, har skaffat en "ny" bakaxel, lite större oxå.. så den ska hålla smile men när jag skulle lossa den gamla så slog jag mig själv i skallen med ett järnrör.. så det har inte blivit nåt gjort med bilen sad

Okej, de lät inte så smart neutral Hur gick det då?

Senast redigerat av Viktorsson (26 maj 2009)

Viktorsson, Borås
Mustang 1967 Projekttråd
dropkick92
26 maj 2009 · 10 Inlägg

riktigt grym musse du har! tänkte bara fråga har du remote kabeln och strömkablarna brevid varann?

1228whp Supra
dadde
26 maj 2009 · 2 164 Inlägg

Viktorsson skrev:

dadde skrev:

Viktorsson skrev:

Ajjemen den går fint, pillade lite på förgasaren så gick den igång.
Hur går det med din då? skaffat nya bakaxel?

japp, har skaffat en "ny" bakaxel, lite större oxå.. så den ska hålla smile men när jag skulle lossa den gamla så slog jag mig själv i skallen med ett järnrör.. så det har inte blivit nåt gjort med bilen sad

Okej, de lät inte så smart neutral Hur gick det då?

jodå, det gick rätt bra ändå.. va typ yr hela den dagen och mådde lite dåligt dan efter.. men nu är det bara ett sår kvar big_smile så jag bara väntar på att syrran ska komma hem (hon skulle låna med sig en fungerande muttermaskin hem från jobbet) så slipper jag göra om det wink   hur lyser hästen förresten? batterier eller?

"Life´s too short to drive a boring car"
dadde
26 maj 2009 · 2 164 Inlägg

v70_Extreme skrev:
riktigt grym musse du har! tänkte bara fråga har du remote kabeln och strömkablarna brevid varann?

han har dragit på båda sidor av bilen.. smile

"Life´s too short to drive a boring car"
dropkick92
26 maj 2009 · 10 Inlägg

dadde skrev:

v70_Extreme skrev:
riktigt grym musse du har! tänkte bara fråga har du remote kabeln och strömkablarna brevid varann?

han har dragit på båda sidor av bilen.. smile

jo jo det vet ja men ja har för mig att han hade skrivit att han hade lågnivå kablarna på ena sidan o resten på andra det va därför ja fråga för om han  har de så kan de ju bli störningar o skit.. annars grymt smile

1228whp Supra
Viktorsson
26 maj 2009 · 180 Inlägg

v70_Extreme skrev:

dadde skrev:

v70_Extreme skrev:
riktigt grym musse du har! tänkte bara fråga har du remote kabeln och strömkablarna brevid varann?

han har dragit på båda sidor av bilen.. smile

jo jo det vet ja men ja har för mig att han hade skrivit att han hade lågnivå kablarna på ena sidan o resten på andra det va därför ja fråga för om han  har de så kan de ju bli störningar o skit.. annars grymt smile

All lågnivå går i vänster tröskel och all högnivå/strömmatning i höger tröskel. Lågnivåkablarna är Dls lite dyrare som ska vara mindre känsliga för störningar. Svaret på din fråga är då ja min remotekabel ligger jämte strömmatningen till stegen. Jag ser inte hur ja skulle kunna få störningar pga det? Är tacksam för förslag info/förslag smile

Viktorsson, Borås
Mustang 1967 Projekttråd
Viktorsson
26 maj 2009 · 180 Inlägg

dadde skrev:

Viktorsson skrev:

dadde skrev:
japp, har skaffat en "ny" bakaxel, lite större oxå.. så den ska hålla smile men när jag skulle lossa den gamla så slog jag mig själv i skallen med ett järnrör.. så det har inte blivit nåt gjort med bilen sad

Okej, de lät inte så smart neutral Hur gick det då?

jodå, det gick rätt bra ändå.. va typ yr hela den dagen och mådde lite dåligt dan efter.. men nu är det bara ett sår kvar big_smile så jag bara väntar på att syrran ska komma hem (hon skulle låna med sig en fungerande muttermaskin hem från jobbet) så slipper jag göra om det wink   hur lyser hästen förresten? batterier eller?

Är du snäll kan du få låna min mutterknack jag vann på GBG Streetcars av Golden och Deamon. Den är sladd driven big_smile

1 Batteri, 12v aka bilbatteri smile thaa

Kopplat på dörrströmbrytarna så de lyser bara när dörrarna öppnas.

Viktorsson, Borås
Mustang 1967 Projekttråd
dropkick92
27 maj 2009 · 10 Inlägg

Viktorsson skrev:

v70_Extreme skrev:

dadde skrev:

han har dragit på båda sidor av bilen.. smile

jo jo det vet ja men ja har för mig att han hade skrivit att han hade lågnivå kablarna på ena sidan o resten på andra det va därför ja fråga för om han  har de så kan de ju bli störningar o skit.. annars grymt smile

All lågnivå går i vänster tröskel och all högnivå/strömmatning i höger tröskel. Lågnivåkablarna är Dls lite dyrare som ska vara mindre känsliga för störningar. Svaret på din fråga är då ja min remotekabel ligger jämte strömmatningen till stegen. Jag ser inte hur ja skulle kunna få störningar pga det? Är tacksam för förslag info/förslag smile

okej nej va en polare som hade de och de blev störningar lite då och då men du vet säkert va du görsmile

1228whp Supra
Viktorsson
27 maj 2009 · 180 Inlägg

v70_Extreme skrev:

Viktorsson skrev:

v70_Extreme skrev:
jo jo det vet ja men ja har för mig att han hade skrivit att han hade lågnivå kablarna på ena sidan o resten på andra det va därför ja fråga för om han  har de så kan de ju bli störningar o skit.. annars grymt smile

All lågnivå går i vänster tröskel och all högnivå/strömmatning i höger tröskel. Lågnivåkablarna är Dls lite dyrare som ska vara mindre känsliga för störningar. Svaret på din fråga är då ja min remotekabel ligger jämte strömmatningen till stegen. Jag ser inte hur ja skulle kunna få störningar pga det? Är tacksam för förslag info/förslag smile

okej nej va en polare som hade de och de blev störningar lite då och då men du vet säkert va du görsmile

Låter skumt men säger du de så.
Remote signalen är samma 12V som matningen till steget, skillnaden är bara att de är huvudenheten som skickar ut den som styrström när man startar. Remotesignalen ska inte kunna bli störd av nått så länge de inte är glapp eller liknande.
Har man störningar i matningen som man oftast har finns de även i remoten, inget som påverkar ljudkvaliten sålänge lågnivån är bra skärmad och rätt monterad.
Avvikelser finns alltid men i regel är de så, din polare måste haft otur tongue

Viktorsson, Borås
Mustang 1967 Projekttråd
dadde
28 maj 2009 · 2 164 Inlägg

Viktorsson skrev:

dadde skrev:

Viktorsson skrev:

Okej, de lät inte så smart neutral Hur gick det då?

jodå, det gick rätt bra ändå.. va typ yr hela den dagen och mådde lite dåligt dan efter.. men nu är det bara ett sår kvar big_smile så jag bara väntar på att syrran ska komma hem (hon skulle låna med sig en fungerande muttermaskin hem från jobbet) så slipper jag göra om det wink   hur lyser hästen förresten? batterier eller?

Är du snäll kan du få låna min mutterknack jag vann på GBG Streetcars av Golden och Deamon. Den är sladd driven big_smile

1 Batteri, 12v aka bilbatteri smile thaa

Kopplat på dörrströmbrytarna så de lyser bara när dörrarna öppnas.

aha nu trillade femöringen ner big_smile fan va ballt! kan inte ha varit billigt heller hmm

"Life´s too short to drive a boring car"
dropkick92
28 maj 2009 · 10 Inlägg

Viktorsson skrev:

v70_Extreme skrev:

Viktorsson skrev:
All lågnivå går i vänster tröskel och all högnivå/strömmatning i höger tröskel. Lågnivåkablarna är Dls lite dyrare som ska vara mindre känsliga för störningar. Svaret på din fråga är då ja min remotekabel ligger jämte strömmatningen till stegen. Jag ser inte hur ja skulle kunna få störningar pga det? Är tacksam för förslag info/förslag smile

okej nej va en polare som hade de och de blev störningar lite då och då men du vet säkert va du görsmile

Låter skumt men säger du de så.
Remote signalen är samma 12V som matningen till steget, skillnaden är bara att de är huvudenheten som skickar ut den som styrström när man startar. Remotesignalen ska inte kunna bli störd av nått så länge de inte är glapp eller liknande.
Har man störningar i matningen som man oftast har finns de även i remoten, inget som påverkar ljudkvaliten sålänge lågnivån är bra skärmad och rätt monterad.
Avvikelser finns alltid men i regel är de så, din polare måste haft otur tongue

aa han hade vell de:P

1228whp Supra
S500R Go Faster Motorevents
28 maj 2009 · 177 Inlägg

Cool kärra!!!

Go Faster Motorevents, TuneTec
BMW M5 F10 "Ultim8" (2012)
Viktorsson
28 maj 2009 · 180 Inlägg

dadde skrev:

Viktorsson skrev:

dadde skrev:
jodå, det gick rätt bra ändå.. va typ yr hela den dagen och mådde lite dåligt dan efter.. men nu är det bara ett sår kvar big_smile så jag bara väntar på att syrran ska komma hem (hon skulle låna med sig en fungerande muttermaskin hem från jobbet) så slipper jag göra om det wink   hur lyser hästen förresten? batterier eller?

Är du snäll kan du få låna min mutterknack jag vann på GBG Streetcars av Golden och Deamon. Den är sladd driven big_smile

1 Batteri, 12v aka bilbatteri smile thaa

Kopplat på dörrströmbrytarna så de lyser bara när dörrarna öppnas.

aha nu trillade femöringen ner big_smile fan va ballt! kan inte ha varit billigt heller hmm

Nja var inte så farligt, 125$ kostade dem. Ganska okej pris för den skillnaden de gör. smile

Viktorsson, Borås
Mustang 1967 Projekttråd
Molinari Limnolog
16 juni 2009 · 170 Inlägg

Fasen va läckra de instegslisterna var! Helt i min smak, snyggt och sobert utan att vara överarbetat!
//R

Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg.
Volkswagen typ1 1600 "Molinari Edition" (1966)
Viktorsson
14 juli 2009 · 180 Inlägg

Nu var det ett tag sedan jag var aktiv i projekttråden, läget är under kontroll och jag kommer inom snar framtid uppdatera med Nya hjul och allt som hör det till. Håller just nu på att vänta på nya hjulmuttrar beställda ifrån USA, lite grejjer på galvanisering + att vissa delar ska pulverlackas innan de är klart.

Att det ståt still ett tag beror på att absolut inte ett öre har funnits att spendera på bilen men nu är BMW'n såld och alla pengar spenderade wink inte allt på Mustangen men tillräckligt för hålla mig sysselsatt ett tag till smile

Viktorsson, Borås
Mustang 1967 Projekttråd
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang