Stereo koden till min bil??

T9
8 oktober 2008 · 15 Inlägg

hej jag skulle behöva lite hjälp e det nån som har en mondeo st220 03:a? skulle behöva stereo koden till en sån för min har låst sig och har tyvär inte koden har kollat överallt men hittar den inte och har inte lust att pynta 3-400 bara för att ford ska göra det.
Mvh Tim

Ford St220 (2003)
te_wik Forummoderator
8 oktober 2008 · 12 813 Inlägg

Är det inte olika koder för alla stereon?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Jolle87
8 oktober 2008 · 1 585 Inlägg

Du kan inte ta en kod från någon annan bil utan det är olika för alla stereos. Så det är inte mycket du kan göra om du inte hittar koden. Men en ny stereo kostar ju inte många kronor.

dieselknackare Kungen i Lerbäckshult
8 oktober 2008 · 718 Inlägg

Kan dom inte plocka fram koden till dig med hjälp av regnr eller chassienr då!? bara att ringa dit å fråga ju!

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
8 oktober 2008 · 2 252 Inlägg

koden kostar ca 100 - 200 kr, men du måste ta med dig alla siffror på stereon till ford för att dom ska kunna få fram den...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
T9
8 oktober 2008 · 15 Inlägg

Det e så illa då aja tackar för hjälpen var tvungen att kolla om det kanske var samma iaf. bara åka till ford och be dom fixa fram skiten tänkte det här var snabbare tack ändå

Ford St220 (2003)
T9
8 oktober 2008 · 15 Inlägg

jo men dom var tvugna att plocka ur stereon och läsa av massa nummer å sen gå in i nån databas ifrån england å hämta koden krångligt som faan

Ford St220 (2003)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
8 oktober 2008 · 2 252 Inlägg

T9 skrev:
jo men dom var tvugna att plocka ur stereon och läsa av massa nummer å sen gå in i nån databas ifrån england å hämta koden krångligt som faan

eller så drar du ut stereon själv o skriver av alla nummer? de är inte precis Rocket Science att ta ut en stereo

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
TobbeArnesson
19 november 2008 · 19 Inlägg

Det finns program på Internet som man matar in stereons serienummer och får ut låskoden, fast man måste som noterat plocka ur stereon innan man kommer åt serienumret. Googla på ford radio decoder...

I en gammal tråd står det att man ska kunna ringa till Ford i Varberg och få koden bara på regnumret, det stämmer inte. De hänvisade till den lokala Fordverstan' som fick ta ur stereon för att läsa av serienumret osv..

Jättebra stöldskydd, vem som helst kan få fram koden om man har serienumret och Google. Det enda det försvårar för är ägare som slarvat bort koden den dagen batteriet kopplas bort...

Droors
19 november 2008 · 811 Inlägg

jag fick göra samma sak när jag bytte batteri. Om dom säger att det är krångligt så försöker dom bara slingra sig. tog killen som gjorde det på min bil typ 2min. ut med stereon och kolla på högersidan av den. skriv av nummret och sen titta i datorn.
Sen att det kosta 100kr för 5mins arbete kändes ju mindre kul. Men nu funkar ju stereon igen så smile

kolvas
19 november 2008 · 4 001 Inlägg

T9 skrev:
jo men dom var tvugna att plocka ur stereon och läsa av massa nummer å sen gå in i nån databas ifrån england å hämta koden krångligt som faan

står inte koden i bilens instruktionsbok eller i serviceboken?

om det inte gör det så borde dom fixa det gratis, kallas för kundvård...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
TobbeArnesson
19 november 2008 · 19 Inlägg

kolvas skrev:
står inte koden i bilens instruktionsbok eller i serviceboken?

Normalt står både kod och serienummer i stereons manual men den uppmuntrar att man river ur den perforerade lappen och förvarar på säkert ställe. Så inte presumtiva biltjuvar tar både stereo och kod med sig.

Men koden får man som sagt snabbt fram bara man har serienumret, som man måste ta ur stereon ("stjäla") för att komma åt...

Senast redigerat av TobbeArnesson (19 november 2008)

Pdr
19 november 2008 · 8 Inlägg

När jag tappade min kod sökte jag på nätet och hittade program som fixade detta. Dock måste du ha serie.nr på din stereo som står ovanpå eller bakpå stereon. Jag sökte på Ford_M_serial_calculator

lycka till!!

Du kan få den i valfri färg bara det är svart //Henry Ford
www.veteranstallet.se
Volkswagen Limousine "Bubbla" (1961)
Strobel
19 november 2008 · 28 Inlägg

Om du fortfarande behöver en radiokod kan du skicka ett PM till mig så kan jag försöka.

Volvo 855 (1996)
Pdr
20 november 2008 · 8 Inlägg

har du fått till kodningen?  annars får du skicka meddelande så kanske jag kan hjälpa dig.

Du kan få den i valfri färg bara det är svart //Henry Ford
www.veteranstallet.se
Volkswagen Limousine "Bubbla" (1961)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang