Lite funderingar kring Saab 9000 CSE 2,0T -97

Xyon_78 Volvo V70 2,4T Aut
12 oktober 2008 · 147 Inlägg

Har nyss eftermonterat dimljus på min bil. Det är orginal dimljus, org relä samt knappen på instrumentpanelen. Och dom är inkopplade  till dom fördragna kontakterna. Min fråga är; Ska det inte tändas en lampa på instrumentpanelen så som med bakre dimljuset? Dimljusen lyser som dom ska.

Vidare så tänkte jag byta lampor till instrumentpanelen, någon som vet hur man får bort färgfiltret (grön). På volvo 240 vet jag att det var ganska enkelt då det satt som en remsa, men på Saab vet jag ej.

Skulle va mycket tacksam för svar!big_smile

Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer
Jolle87
12 oktober 2008 · 1 585 Inlägg

hmm jo jag har för mig att det lyser en lampa på min när jag tänder dimljus fram är dock inte 100% säker:P Och hur du får bort gröna filtret så sitter det vad jag vet en grön liten plastplupp ovanförlampan som du kan ta bort och sen montera färgade lampor istället.

kwansa Hmm, vet inte?
12 oktober 2008 · 1 775 Inlägg

har aldrig varit med om på någon saab att den indikerar att dimljuset framåt är tänt smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
foborg
13 oktober 2008 · 332 Inlägg

På saab-9000 sitter de ingen lampa till dimljusen fram.
Det tänds bara en lampa på panelen om man har bak dimljuset på.
Men du har ju en lampa i knappen för dimljuset som indikerar att dimljuset är tänt

aero
13 oktober 2008 · 95 Inlägg

Precis som foborg säger!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang