Varför startar inte min 855 T5

TonySarja
22 oktober 2008 · 191 Inlägg

shenare jag har nått äckligt problem med bilen..

bilen starta nyss men när man stänger av den så startar den inte igen den får itne gnista det e helt nya tändstift och fördelare .. det här har hänt 2 ggr nu..

vore tacksam för svar tack på förhand.../tony

Soulless
22 oktober 2008 · 33 Inlägg

startar du o stänger av den igen direkt nästan? o sen startar inte? kan va elchoken som ställer till det... har hänt min 850 glt oxå... men jag stod o kirra ett tag så gick den igång...

TonySarja
22 oktober 2008 · 191 Inlägg

tyvärr den startade inte efter 2 dagar heller den starta idag av nå märklig andledning..  den ger lixom ingen gnista efter man har stängt av den.. tongue

TonySarja
22 oktober 2008 · 191 Inlägg

men den funkar klockrent när den väl startar:P

PeTTa
22 oktober 2008 · 178 Inlägg

kika in på http://forum.nordic85x70club.nu/ och hör. dem e jävliga på saker och ting. väldigt trevligt forum annars med..smile)

http://www.garaget.org/PeTTa
ALLT UNDER 19" ÄR VINTERDÄCK
Buick Electra 225 "Black Beer" (1964)
DJ_V8_BMW
22 oktober 2008 · 210 Inlägg

Har du kollat kamaxelgivaren än??? Symtomen låter väldigt likt en strulande sådan!

Lycka till!

RWD forever & ever!
BMW E30 330d 3,0 CR Diesel "The Power of Smoke" (1988)
Chevrolet Camaro Z28 "Hollywood Beauty" (1983)
TonySarja
22 oktober 2008 · 191 Inlägg

DJ_V8_BMW skrev:
Har du kollat kamaxelgivaren än??? Symtomen låter väldigt likt en strulande sådan!

Lycka till!

ger den ström till tändspolen eller ? tongue för jag har hört att den kan knasa..

DJ_V8_BMW
22 oktober 2008 · 210 Inlägg

TonySarja skrev:

DJ_V8_BMW skrev:
Har du kollat kamaxelgivaren än??? Symtomen låter väldigt likt en strulande sådan!

Lycka till!

ger den ström till tändspolen eller ? tongue för jag har hört att den kan knasa..

Den styr bla tändningen. Utan en riktig singnal från denna så ger inte styrenheten någon styrsingnal till tändspolen, och du får ingen gnista.
Den är lätt att byta (sitter samma sida som fördelarlocket fast på den andra kammen). Så mitt råd, från en Volvo tekniker som man är smile köp en ny och byt den.

Lycka till!

RWD forever & ever!
BMW E30 330d 3,0 CR Diesel "The Power of Smoke" (1988)
Chevrolet Camaro Z28 "Hollywood Beauty" (1983)
TonySarja
22 oktober 2008 · 191 Inlägg

DJ_V8_BMW skrev:

TonySarja skrev:

DJ_V8_BMW skrev:
Har du kollat kamaxelgivaren än??? Symtomen låter väldigt likt en strulande sådan!

Lycka till!

ger den ström till tändspolen eller ? tongue för jag har hört att den kan knasa..

Den styr bla tändningen. Utan en riktig singnal från denna så ger inte styrenheten någon styrsingnal till tändspolen, och du får ingen gnista.
Den är lätt att byta (sitter samma sida som fördelarlocket fast på den andra kammen). Så mitt råd, från en Volvo tekniker som man är smile köp en ny och byt den.

Lycka till!

fyfan va underbart jag tackar för det en så länge smile ska prova byta den men är inte den ganska dyr ? tongue

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
22 oktober 2008 · 2 252 Inlägg

TonySarja skrev:

DJ_V8_BMW skrev:

TonySarja skrev:

ger den ström till tändspolen eller ? tongue för jag har hört att den kan knasa..

Den styr bla tändningen. Utan en riktig singnal från denna så ger inte styrenheten någon styrsingnal till tändspolen, och du får ingen gnista.
Den är lätt att byta (sitter samma sida som fördelarlocket fast på den andra kammen). Så mitt råd, från en Volvo tekniker som man är smile köp en ny och byt den.

Lycka till!

fyfan va underbart jag tackar för det en så länge smile ska prova byta den men är inte den ganska dyr ? tongue

du har ett sporadiskt fel i kamaxel givaren smile kostar 1295kr ny på volvo tongue sen måste du även nolla felkod, de kommer en felkod om sporadiskt fel. eller ja borde iaf..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
TonySarja
22 oktober 2008 · 191 Inlägg

The_Mechanic skrev:

TonySarja skrev:

DJ_V8_BMW skrev:

Den styr bla tändningen. Utan en riktig singnal från denna så ger inte styrenheten någon styrsingnal till tändspolen, och du får ingen gnista.
Den är lätt att byta (sitter samma sida som fördelarlocket fast på den andra kammen). Så mitt råd, från en Volvo tekniker som man är smile köp en ny och byt den.

Lycka till!

fyfan va underbart jag tackar för det en så länge smile ska prova byta den men är inte den ganska dyr ? tongue

du har ett sporadiskt fel i kamaxel givaren smile kostar 1295kr ny på volvo tongue sen måste du även nolla felkod, de kommer en felkod om sporadiskt fel. eller ja borde iaf..

tack:) måste man ställa in den i nått läge eller äre bara smacka dit den koppla kontakten och nolla den sen starta ? tongue

DJ_V8_BMW
22 oktober 2008 · 210 Inlägg

Kostar ca 1500kr på volvo och 1175kr på mekonomen. Är ett ganska vanligt fel så köp en ny och inte en beg, om det nu finns!
Är det inte det som är fel kan du kanske lämna tillbaka den om du  är rädd om den.

Lycka till!

RWD forever & ever!
BMW E30 330d 3,0 CR Diesel "The Power of Smoke" (1988)
Chevrolet Camaro Z28 "Hollywood Beauty" (1983)
TonySarja
22 oktober 2008 · 191 Inlägg

DJ_V8_BMW skrev:
Kostar ca 1500kr på volvo och 1175kr på mekonomen. Är ett ganska vanligt fel så köp en ny och inte en beg, om det nu finns!
Är det inte det som är fel kan du kanske lämna tillbaka den om du  är rädd om den.

Lycka till!

tack:) men jag tänkte på är det bara trycka dit den ?? eller måste den stå i visst läge eller ?tongue

DJ_V8_BMW
22 oktober 2008 · 210 Inlägg

TonySarja skrev:

DJ_V8_BMW skrev:
Kostar ca 1500kr på volvo och 1175kr på mekonomen. Är ett ganska vanligt fel så köp en ny och inte en beg, om det nu finns!
Är det inte det som är fel kan du kanske lämna tillbaka den om du  är rädd om den.

Lycka till!

tack:) men jag tänkte på är det bara trycka dit den ?? eller måste den stå i visst läge eller ?tongue

Passar bara på ett sätt!

RWD forever & ever!
Chevrolet Camaro Z28 "Hollywood Beauty" (1983)
BMW E30 330d 3,0 CR Diesel "The Power of Smoke" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang