slår när jag växlar med s40N!

hampa87 *BECE**
24 februari 2006 · 334 Inlägg

Det slår när jag växlar, när man ska göra en snabb växling mellan 1an och 2an eller mellan 2an och trean så slår det i hela bilen, det spelar ingen roll om jag kopplar ur antispinsystemet för det slår ändå! har samma problem när jag ska spinna på ettan, det slår när jag släpper upp kopplingen sen börjar den spinna! Att tilllägga är att den även slår när man lättat och när den tar grepp igen, det e mycket irriterande och känns som att hela bilen tar skada av det:) Det är inget fel på bilen för det va samma "problem" med en v50 som vi hade som lånebil för några veckor sedan! tacksam för svar//Hampus

FugitivE BMW Power
24 februari 2006 · 2 362 Inlägg

ja för att du kanske spinner ? big_smile

BMW, bogsering med wire :/
mrcelica
24 februari 2006 · 1 639 Inlägg

Träligt ! Blir så på vissa framhjulsdrivna bilar.. Lär nog bli ganska sliten snabbt om du fortsätter !
Synd om man är gillar att "rejsa" med bilen, blir ju nästan omöjligt med detta fenomen. hmm

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
hampa87 *BECE**
24 februari 2006 · 334 Inlägg

jag har spunnit med andra bilar och det slår inte med dem! så bara det är det nog inte!

Drönirettab
24 februari 2006 · 21 761 Inlägg

Mejla till Vovlo och fråga.

hampa87 *BECE**
25 februari 2006 · 334 Inlägg

tycker jag låter som det vettigaste svaret hittils:) men smidigare om någon här vet:)

Sharky
25 februari 2006 · 10 287 Inlägg

Dåligt övre motorfäste. Börja kolla där.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
FugitivE BMW Power
25 februari 2006 · 2 362 Inlägg

men är det inte lite skumt ändå att det ska vara dåligt motorfäste? med tanke på att det var samma "problem" med V50in han hade? för den är ju ganska ny så ska dom bli dåliga så snabbt?

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/
Drönirettab
25 februari 2006 · 21 761 Inlägg

Det kan ju vara en "barnsjukdom" förstås, går väl att få reda på i så fall om du mejlar. Annars är det väl bara att kolla motorfästet.

hampa87 *BECE**
25 februari 2006 · 334 Inlägg

att det skulle vara dåligt motorfäste både på vår s40 och på v50 som hade gått 1000 mil tyciker jag låter mycket konstigt! Hade vart roligt om någon visste och inte bara kom med gissningar hela tiden, det kan ju leda till att man tittar saker i onödan för att folk är för ivriga att hjälpa till!

Drönirettab
25 februari 2006 · 21 761 Inlägg

Jag håller med, men eftersom ingen än har sagt vad felet är så skadar det väl inte att titta på motorfästet. Är väl bättre än att ingen säger någonting alls.

hampa87 *BECE**
25 februari 2006 · 334 Inlägg

men jag har ingen koll på motorn eller nånnting, jag kan bara köra bilen i stort sett! Har inte direkt den kunskapen att byta motorfästen och grejjer:) men det borde ju finnas någon här som har samma problem med nyare volvos, tror nämligen inte att det är nått fel på bilen utan bara nånn inställning med kanske antispinnen? eller bara att bilen är byggd så att den gör så, vad vet jag:)

micke_d
25 februari 2006 · 5 Inlägg

Som jag har för mig så om du trycker av antisladden/spinnen  med ett tryck så stänger du av den till 50% håll in knappen i typ 10sek å kolla om du kan stänga av den helt då ... tyckte mig läsa om något sådant på jobbet ...

min V40 slog å hoppas i framvagnen tidigare ... bytte till polly bussningar på länkarmar samt under motorkuddar å kan nu "nästan" släppa ratten å trycka gasen i botten utan att den ålar eller slår/hoppar

hopps att det är till någon hjälp :-)

ludde__mannen draminbil.nu
26 februari 2006 · 1 382 Inlägg

hampa87 skrev:
att det skulle vara dåligt motorfäste både på vår s40 och på v50 som hade gått 1000 mil tyciker jag låter mycket konstigt! Hade vart roligt om någon visste och inte bara kom med gissningar hela tiden, det kan ju leda till att man tittar saker i onödan för att folk är för ivriga att hjälpa till!

OOOOHHHHHH Nu är du ute på djupt vatten!! Att ifrågasätta Göran brukar vara eett stort misstag! haha
Sedan funderade jag på om du ställde en fråga eller om du bara ville tala om att det var så!?

Sharky
26 februari 2006 · 10 287 Inlägg

Lugn...

Det kan lika gärna vara jag som är ute på djupt vatten. Övre motorfästet är i alla fall öken på S/V70 etc och sättet att få motorn att sitta kvar brukar vara att byta till bättre bussning.
Men det kan nåt helt annat. Mitt tips var att börja att kolla där.

/Göran

ludde__mannen skrev:

hampa87 skrev:
att det skulle vara dåligt motorfäste både på vår s40 och på v50 som hade gått 1000 mil tyciker jag låter mycket konstigt! Hade vart roligt om någon visste och inte bara kom med gissningar hela tiden, det kan ju leda till att man tittar saker i onödan för att folk är för ivriga att hjälpa till!

OOOOHHHHHH Nu är du ute på djupt vatten!! Att ifrågasätta Göran brukar vara eett stort misstag! haha
Sedan funderade jag på om du ställde en fråga eller om du bara ville tala om att det var så!?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Street_racer
27 februari 2006 · 28 Inlägg

Om hela framdelen på bilen "hoppar", så är det så att det greppar, släpper, greppar, släpper. Har samma fenomen på min 850 Turbo. Men på min kan det ju vara bussningen som är dålig.
Vad är det för maskin i bilen?

BMW 535i "Dailydriver" (2011)
Malmoe SSS -12
27 februari 2006 · 3 217 Inlägg

Har samma grej på min Escort, fast den hoppar bara ibland i ettan, detta gäller då när man gör ett tappert försök till en börnis!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Stefan Varberg Supraman
21 mars 2006 · 2 300 Inlägg

Bilarna är inte byggda för högsta möjliga prestanda utan komforten spelar ett högt kort också och i den vevan monterar volvo mjuka bussningar som gör att det slår vid häftiga gaspådrag och släpp.
Det är inte nyttigt att det slår då det betyder att bussningarna jobbar på gränsen.
Bilarna är inte byggda för burning, ständig hård körning osv.
Att köra i hög hastighet på t,ex autobahn går bramen att köra med bilen som en rallybil håller inte.
Byt bussningar eller byt körstil.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
BamS
10 april 2006 · 15 Inlägg

hej jag vet att jag är ny här men jag tror jag kan ha svar på din fråga , åk till din närmaste försäljare och om du har garanti kvar så tar dem det eller så ger dem dig "goodwill" på det , komemr inte ihåg var det var men en bekant råkade ut för samma , var någon justering då s40n har om jag inte är helt ute o cyklar wire justering så är det så att detta ska grundinställas, tror detta är en aktion från volvo så hör dig för smile

Hey ho Lets GO!!
PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
10 april 2006 · 271 Inlägg

hade samma på min förra bil (golf 3 gl) men de fixa sej sen när däcken va blanka o fina...men den höll på o grepp o släpte o lät som fan o hoppa o så...men sen vart dä bättre big_smilebig_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang