Lampa på Slutsteg lyser när jag har stängt av

Ice_On_FiRe
24 oktober 2008 · 80 Inlägg

En fråga, har presis satt in ett slutsteg i bilen, tänkte ba höra, när jag stängt av steron så lyser fortfarande den gröna lampan, ska det vara så?hmm

-Mackan- Fire And Silk
24 oktober 2008 · 2 254 Inlägg

Har du kopplat in remotekabeln? (Oftast blå eller blåvit)


Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
ottar
24 oktober 2008 · 75 Inlägg

Nån hann visst före.

Jag är ingen expert, men har för mig att remote kabeln gör så att steget stänger av sig när man vrider av tändningen. Rätta mig gärna om jag är helt ute och cyklar.

Senast redigerat av ottar (24 oktober 2008)

-Mackan- Fire And Silk
24 oktober 2008 · 2 254 Inlägg

ottar skrev:
Jag är ingen expert, men har för mig att remote kabeln gör så att steget stänger av sig när man vrider av tändningen. Rätta mig gärna om jag är helt ute och cyklar.

Ingen cykling här inte, utan du har helt rätt, på remoten kan du även koppla in el-antennen också om du har en sådan så att den åker upp direkt när du startar stereon.

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Ice_On_FiRe
24 oktober 2008 · 80 Inlägg

-Mackan- skrev:

ottar skrev:
Jag är ingen expert, men har för mig att remote kabeln gör så att steget stänger av sig när man vrider av tändningen. Rätta mig gärna om jag är helt ute och cyklar.

Ingen cykling här inte, utan du har helt rätt, på remoten kan du även koppla in el-antennen också om du har en sådan så att den åker upp direkt när du startar stereon.

Mvh Markus

Jap, har koplat in remotkabeln med.. skummt :S

MIKK0 Designer.
24 oktober 2008 · 1 260 Inlägg

Ice_On_FiRe skrev:

-Mackan- skrev:

ottar skrev:
Jag är ingen expert, men har för mig att remote kabeln gör så att steget stänger av sig när man vrider av tändningen. Rätta mig gärna om jag är helt ute och cyklar.

Ingen cykling här inte, utan du har helt rätt, på remoten kan du även koppla in el-antennen också om du har en sådan så att den åker upp direkt när du startar stereon.

Mvh Markus

Jap, har koplat in remotkabeln med.. skummt :S

Då har du nog kopplat den till nått som ger signal hela tiden.

Senast redigerat av MIKK0 (24 oktober 2008)

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
Ice_On_FiRe
24 oktober 2008 · 80 Inlägg

MIKK0 skrev:

Ice_On_FiRe skrev:

-Mackan- skrev:

Ingen cykling här inte, utan du har helt rätt, på remoten kan du även koppla in el-antennen också om du har en sådan så att den åker upp direkt när du startar stereon.

Mvh Markus

Jap, har koplat in remotkabeln med.. skummt :S

Då har du nog kopplat den till nått som ger signal hela tiden.

ja kopla ju rek till blå kabel bakom steron, vad kan ja ha gjort fel :S

-Mackan- Fire And Silk
25 oktober 2008 · 2 254 Inlägg

Ja, som sagt har du tillgång till en multimeter? I såfall mät om du har spänning (Volt) på Remoten när stereon är avstängd, om du har det, så är något felkopplat.


Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Ice_On_FiRe
25 oktober 2008 · 80 Inlägg

-Mackan- skrev:
Ja, som sagt har du tillgång till en multimeter? I såfall mät om du har spänning (Volt) på Remoten när stereon är avstängd, om du har det, så är något felkopplat.


Mvh Markus

har ej en multimeter, men exempel när man använder steron o slutsteget så blir ju slutsteget varmt efter ett tag, ellerhur?
När ja stänger av stereon så blir steget kalt efter ett tag fast power knapen lyser grön, e den på ? och jag e 100% säker på att ja oplat rätt REM till rem!

Ice_On_FiRe
25 oktober 2008 · 80 Inlägg

så är de koplat

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97000/489197_0k1e8k.jpg

Senast redigerat av Ice_On_FiRe (25 oktober 2008)

Wanegardh Asgammal medlem.
25 oktober 2008 · 2 246 Inlägg

Ice_On_FiRe skrev:
så är de koplat

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 0k1e8k.jpg

men då har du inte kopplat den till remoten på stereon

Ice_On_FiRe
25 oktober 2008 · 80 Inlägg

-Mackan- skrev:

ottar skrev:
Jag är ingen expert, men har för mig att remote kabeln gör så att steget stänger av sig när man vrider av tändningen. Rätta mig gärna om jag är helt ute och cyklar.

Ingen cykling här inte, utan du har helt rätt, på remoten kan du även koppla in el-antennen också om du har en sådan så att den åker upp direkt när du startar stereon.

Mvh Markus

hur menar du att ja koplar blå remote från steget till röd eller gul kabel från stereon istället för att koppla in den i remote?

breesladd SKÅNING
25 oktober 2008 · 1 215 Inlägg

Ice_On_FiRe skrev:

-Mackan- skrev:

ottar skrev:
Jag är ingen expert, men har för mig att remote kabeln gör så att steget stänger av sig när man vrider av tändningen. Rätta mig gärna om jag är helt ute och cyklar.

Ingen cykling här inte, utan du har helt rätt, på remoten kan du även koppla in el-antennen också om du har en sådan så att den åker upp direkt när du startar stereon.

Mvh Markus

hur menar du att ja koplar blå remote från steget till röd eller gul kabel från stereon istället för att koppla in den i remote?

lite punkter och kommateken hade inte varit fel i din text så kanske man hade fattat lite av vad du skriver!

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Fredrik.Gustavsson
25 oktober 2008 · 2 123 Inlägg

Ice_On_FiRe skrev:

-Mackan- skrev:

ottar skrev:
Jag är ingen expert, men har för mig att remote kabeln gör så att steget stänger av sig när man vrider av tändningen. Rätta mig gärna om jag är helt ute och cyklar.

Ingen cykling här inte, utan du har helt rätt, på remoten kan du även koppla in el-antennen också om du har en sådan så att den åker upp direkt när du startar stereon.

Mvh Markus

hur menar du att ja koplar blå remote från steget till röd eller gul kabel från stereon istället för att koppla in den i remote?

Bara för att det finns en blå sladd bakom stereon behöver det inte vara remote.
Det är felkopplat bakom stereon, åk och köp en multimeter och gör om, gör rätt.
Mät på sladden när du har tändningen/stereon igång, då ska du ha 12V, mät sedan igen när tändningen/stereon är avslagen, då ska mätaren visa 0V.
MVH Fredrik

micke7406
25 oktober 2008 · 1 400 Inlägg

Vad har du för cd spelare ?

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
Ice_On_FiRe
25 oktober 2008 · 80 Inlägg

micke7406 skrev:
Vad har du för cd spelare ?

har en JVC KD-G332

http://www.netonnet.se/Images_Site/item_img/se/large/l108655.jpg

-Mackan- Fire And Silk
25 oktober 2008 · 2 254 Inlägg

Ryck ut stereon ta en bild på hur du har kopplat och ladda upp den här. Så ska vi nog komma fram till något smile

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
micke7406
26 oktober 2008 · 1 400 Inlägg

Är lite dålig på märket jvc men har för mig att dom hadde gul kabel till remoten ?
Kan du inte göra som Mackan säger och ta en bild bak på spelaren så vi ser hur du kopplat.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
Ice_On_FiRe
26 oktober 2008 · 80 Inlägg

micke7406 skrev:
Är lite dålig på märket jvc men har för mig att dom hadde gul kabel till remoten ?
Kan du inte göra som Mackan säger och ta en bild bak på spelaren så vi ser hur du kopplat.

ok



https://www1.garaget.org/gallery/archive/97000/490040_e6d9wi.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97000/large/490039_5810vk.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97000/490050_krv9mp.jpg




På baksidan av stereon står de följande!

Brown: Tel Muting
Red: Accessory
Yellow: Batery
Black: Ground
Blu: Remote

Senast redigerat av Ice_On_FiRe (26 oktober 2008)

Nexius
26 oktober 2008 · 414 Inlägg

sätt en knapp på remote sladden så har du egen kontroll på det =P

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang