Saab 900 ng projekt! "Green Light" Bilen Såld!!

J_Erixzzon
3 november 2008 · 1 270 Inlägg

Kommit fram till lite saker jag ska fixa den här månaden smile

Dimljus
Ny slutdämpare (simons)
Kablar till slutsteget
Diod blikers
Gröna parkeringsljus
Glasfiber spackel
Sportluftfilter
Nät
Sen nya fjäderben och fjädrar fram

Tror det var allt som händer den här månaden smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
racerwagon
3 november 2008 · 429 Inlägg

Kul projekt, Detta kommer följas smile

Supra_robin
3 november 2008 · 4 663 Inlägg

kul att du har lite att göra denna månad big_smile   vilken ändring de blev utan torkarna,ska sjävl göra det snart big_smile
mvh robin

J_Erixzzon
3 november 2008 · 1 270 Inlägg

Saab_Robin skrev:
kul att du har lite att göra denna månad big_smile   vilken ändring de blev utan torkarna,ska sjävl göra det snart big_smile
mvh robin

Aa big_smile får se hur man ska ha tid att hinna med då man måste ner till Göteborg på möstring oxå =/
Jo det gör faan skillnad, sen med en ny nummer plåt och göra om grillen nu eller köpa en 9-3 grill så blire nog riktigt bra smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
6 november 2008 · 1 270 Inlägg

Hejsan, tänkte bara kolla nu om Saab 9-3 vector kjolar passar på min bil?   tycker dom borde göra det iaf smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Eberlund VW Ägare
6 november 2008 · 1 011 Inlägg

Gräsberg skrev:
9-3grillen, o så 9-3 sport kjolarna runt smile då kommer den se riktigt bra ut big_smile

du menar att den kommer se ut som alla andra saabar..tongue

Ser ut att vara ett snyggt bygge.

Har en bild ajg kan skicka till dig på hur snygg en saab kan bli. Hade en ng förr som jag skulle byggt på men så bytte jag bil. Men jag hann göra en virtuell bild på hur den skulle se ut när den kvar klar.

Skicka ett pm med mailadress så mailar jag bilden till dig.

Henrik Eberlund
J_Erixzzon
16 november 2008 · 1 270 Inlägg

Nu så ska det äntligen bli lite uppdate här big_smile

Först så vill jag bara veta om nån vet hur man kan dra kablar från batteriet och bak till skuffen på ett bra sätt? tongue
Har leta men hitta inte någe vettigt hål till det. :S

Tacksam för svar smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
keffy89 Saab
16 november 2008 · 344 Inlägg

blir nog bra detta:) om du beställer nya reg plåtar ser bilen mkt nyare ut och det blir mkt snyggare:) kostar typ 60:- st på vv:)

lycka till!

J_Erixzzon
16 november 2008 · 1 270 Inlägg

keffy89 skrev:
blir nog bra detta:) om du beställer nya reg plåtar ser bilen mkt nyare ut och det blir mkt snyggare:) kostar typ 60:- st på vv:)

lycka till!

Jo det ska jag göra, sen ha dom sitta i hållare så man slipper hålen för skruvarna. Rostar ju lätt dåtongue

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Jokk3
16 november 2008 · 377 Inlägg

du kan ju dra kablarna genom ett hål genom torped väggen sen under någon sida av instegslisterna (under dom). och bakåt

BMW 318d E91 "M-sport" (2010)
J_Erixzzon
16 november 2008 · 1 270 Inlägg

Jokk3 skrev:
du kan ju dra kablarna genom ett hål genom torped väggen sen under någon sida av instegslisterna (under dom). och bakåt

Joojoo men det är bara det att jag inte hitta nått hål i torped väggen tongue

Kanske skulle ha förklarat mig bättre, sorry tongue

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Jokk3
16 november 2008 · 377 Inlägg

asså det är inget bokstavligt "hål" utan det är gummi pluggar som alla andra sladdar går igenom, dra igenom kablarna där smile

sitter en till vänster i motorrummet precis nedanför torkarna och sen sitter det en till höger lite nedanför relä boxen.

Senast redigerat av Jokk3 (16 november 2008)

BMW 318d E91 "M-sport" (2010)
J_Erixzzon
16 november 2008 · 1 270 Inlägg

Jokk3 skrev:
asså det är inget bokstavligt "hål" utan det är gummi pluggar som alla andra sladdar går igenom, dra igenom kablarna där smile

sitter en till vänster i motorrummet precis nedanför torkarna och sen sitter det en till höger lite nedanför relä boxen.

Okej, tack så mkt smile   "hålet" vid relä boxen kolla jag lite på förut. men ska se sen när man får lite hjälp om det går bättre big_smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Epitaph
16 november 2008 · 835 Inlägg

Fint! Har en Og 9-3grill till salu i Nyköping OM du vill ha nån dag smile Skulle sitta fint!

J_Erixzzon
16 november 2008 · 1 270 Inlägg

Epitaph skrev:
Fint! Har en Og 9-3grill till salu i Nyköping OM du vill ha nån dag smile Skulle sitta fint!

Ja, det vart jag sugen på smile   hur mkt vill du ha för den då?smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
23 november 2008 · 1 270 Inlägg

Tjena, nu har det blivit lite problem med bilen =/   var ute och åkte igår och då gick fläktremmen av och som "nybörjare" bakom ratten fatta jag inte vad det var först som va fel så ringde farsan åå han sa att jag skulle stanna direkt, sen kom det upp i färddatorn att den var av och bilen börja koka. Så när min hjälp kom så trodde han att toppen kunde ha slagit sig. Så är det nån som vet hur man kan kolla om den fortfarande är "hel"?

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
23 november 2008 · 1 270 Inlägg

Elda skrev:

Google-Johan skrev:
Tjena, nu har det blivit lite problem med bilen =/   var ute och åkte igår och då gick fläktremmen av och som "nybörjare" bakom ratten fatta jag inte vad det var först som va fel så ringde farsan åå han sa att jag skulle stanna direkt, sen kom det upp i färddatorn att den var av och bilen börja koka. Så när min hjälp kom så trodde han att toppen kunde ha slagit sig. Så är det nån som vet hur man kan kolla om den fortfarande är "hel"?

Du får ju först och främst fixa bilen så den går som den ska. Sen får du ju se om dent ar in vatten, ska du ha av toppen så är det bra att kontrollmäta den, har faktiskt ingen aning om vem som har sådanna instrument, men det lär du u märka ifall bilen drar vatten.

OKej tack smile  ska ut åå se om jag får dit remmen tongue

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
25 november 2008 · 1 270 Inlägg

Har fått bytt den över justerrullen lr vad den nu hette tongue syns ju lite på bilden vrf det behövdes   x)
Så nu ska jag se om jag får dit remmen oxå, sen hoppas på att toppen har klarat sig smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/508882_d155nv.jpg

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
29 november 2008 · 1 270 Inlägg

Kan säga att remmen snart sitter där den ska tongue så då blire åå kolla så toppen har klara sig. Har den gjort det så ska jag börja beställa hem lite godis till den big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/511036_x8yft9.jpg

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
30 november 2008 · 1 270 Inlägg

Hejsan smile   
Har lite problem med bilen nu, remmen är på men när man startar så börjar den varva mätaren ut =/  hörde av en kille att bilen skulle göra så i nån/nåra minuter för att ställa om sig. Stämmer det eller gör man på nått annat sätt? 

Har prova att tagit bort batteriet oxå, men inge verka villa funka =/

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang