som frågan lyder, låt oss säga under normal körning och den är utblandad 50/50 med vatten.. är det någon som vet ? /FEDIT: Fråga 2: Jag har en slang (PVC) som klarar ''de flesta kemikalierna'' och upp till 100 grader.Jag vet att PVC främst är till för vakum, men kan den funka för glykol ändå ? .. och då menar jag mellan expansionskärlet och kylaren../F
Senast redigerat av cfh (31 oktober 2008)
skulle tippa på motorn arbetstemperatur....
i runda slängar 90grader .kan dock bli runt 110grader utanproblem. när det närmar sig 120grader så kommer det massa jobbig rök under motorhuven. och under 70 så öppnar inte termostaten.
Njaaa ja tror lite lägre faktiskt....!
Den borde inte bli så varm, det borde kyla vattnet innan det kommer dit, för vattnet i expansionskärlet ska ju vara kallt även om bilen är varm.
aaahaaa, nu läste jag topic. sry. tänkte på vad tempen ligger på i systemet.