eftersnack: STREET CARS FEST 1-2 NOVEMBER ´08 Kistamässan STOCKHOLM

Pure Mångsysslare
9 november 2008 · 162 Inlägg

Det skulle vara mycket bra att utstälarna som har så mycket åsikter kommer med konkreta förslag på hur vi ska vidar utveckla reglementet. Än att klaga på det.
För att det är INGEN LÄTT SAK ATT TA FRAM ETT FUNGERANDE REGLEMENTE.
Och fram för allt ett så all blir nöjda.

Men man kan ju försöka  smile  Men då vill jag att NI hjälper till med det också.  Det är för er skull Jag jobbar med detta.   NI ska INTE tro att jag gör det för att det är så kul att det gnälls på domarana......

Jag är galen men inte så galen.........

HJÄLP TILL ISTÄLLET  !

Senast redigerat av Pure (9 november 2008)

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
Henrik Elg Bilbyggare!!!
9 november 2008 · 595 Inlägg

Pure skrev:
Det skulle vara mycket bra att utstälarna som har så mycket åsikter kommer med konkreta förslag på hur vi ska vidar utveckla reglementet. Än att klaga på det.
För att det är INGEN LÄTT SAK ATT TA FRAM ETT FUNGERANDE REGLEMENTE.
Och fram för allt ett så all blir nöjda.

Men man kan ju försöka  smile  Men då vill jag att NI hjälper till med det också.  Det är för er skull Jag jobbar med detta.   NI ska INTE tro att jag gör det för att det är så kul att det gnälls på domarana......

Jag är galen men inte så galen.........

HJÄLP TILL ISTÄLLET  !

På dom uställningar jag besökt i år med mina bilar tycker jag det fungerat kanon och rätt bilar har vunnit faktsikt! Sen kvittar det hur man gör så kommer alltid någon åka hem besviken.

Har inget att anmärka på vad jag kommer på nu i alla fall....

Vad det gäller finalen vet jag dock inte då jag ej var på plats!

evilaudio
9 november 2008 · 16 195 Inlägg

Pure skrev:

evilaudio skrev:

terazzi skrev:
ganska tragiskt att inte många hade det ^^
Men 350ZZ hade ju d wink den e fin fin den smile
Bra film pain!

men om inte ens dommarna ber en öppna huven elle ens ställer nå frågor om bilen så kvittar de juh.

Det ligger väll också i utställarens intresse att presentera sin bil när domarna ska bedöma den.
Det är INTE bara domarna som har ett ansvar.

Gå gärna in på :  http://www.streetcarsfest.com/pdf/info_utstallare.pdf

i just mitt fall så fråga ja dig om du ville veta nåt om bilen men fick bara ett :nej,vi kollar själva.

men ja får fixa en infotavla till nästa gång å å hoppas att den blir läst.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
PAIN
9 november 2008 · 2 103 Inlägg

evilaudio skrev:

Pure skrev:

evilaudio skrev:

men om inte ens dommarna ber en öppna huven elle ens ställer nå frågor om bilen så kvittar de juh.

Det ligger väll också i utställarens intresse att presentera sin bil när domarna ska bedöma den.
Det är INTE bara domarna som har ett ansvar.

Gå gärna in på :  http://www.streetcarsfest.com/pdf/info_utstallare.pdf

men ja får fixa en infotavla till nästa gång å å hoppas att den blir läst.

shiiit mannen , den skylten kommer ju bli lika hög som kaknäs tornet, big_smile  med tanke på hur mycket inget är orginal på din bil.

Masterworks
9 november 2008 ·

evilaudio skrev:

Pure skrev:

evilaudio skrev:

men om inte ens dommarna ber en öppna huven elle ens ställer nå frågor om bilen så kvittar de juh.

Det ligger väll också i utställarens intresse att presentera sin bil när domarna ska bedöma den.
Det är INTE bara domarna som har ett ansvar.

Gå gärna in på :  http://www.streetcarsfest.com/pdf/info_utstallare.pdf

i just mitt fall så fråga ja dig om du ville veta nåt om bilen men fick bara ett :nej,vi kollar själva.

men ja får fixa en infotavla till nästa gång å å hoppas att den blir läst.

Kommer ändå inte att gå o läsa den,
den kommer vibrera så allt blir suddigt när du spelar iallafall! hehehe...

peter.w
9 november 2008 · 203 Inlägg

Ja Pure du och dina domar koleger gör ett grymmt jobb tycker jag. Trist att det ska klagas så fort någon blir utan pris. För min del blev jag både förvånad men såklart super glad tills man hörde snacket bakom ryggen. Jo min bil är så orginal inget är gjort mm mm.
Är det avundsjuka? Jag tycker det är fruktansvärt barnsligt.
Förövrigt är det mitt första pris någonsin på en streetcarfest.
Stort tack till er som orkar jobba med detta event och hoppas på en fin sässong nästa år

Mvh/Peter

Den som har mest prylar när han dör vinner
Volvo V70R AWD "KEEP R" (2004)
evilaudio
9 november 2008 · 16 195 Inlägg

peter.w skrev:
Ja Pure du och dina domar koleger gör ett grymmt jobb tycker jag. Trist att det ska klagas så fort någon blir utan pris. För min del blev jag både förvånad men såklart super glad tills man hörde snacket bakom ryggen. Jo min bil är så orginal inget är gjort mm mm.
Är det avundsjuka? Jag tycker det är fruktansvärt barnsligt.
Förövrigt är det mitt första pris någonsin på en streetcarfest.
Stort tack till er som orkar jobba med detta event och hoppas på en fin sässong nästa år

Mvh/Peter

tjena.. från min sida klagas de inte utan ja vill mer veta va dom bedömmer efter??

liksom ingen mening me å lägga ner över ett år på att bygga en bil å flera hundra tusen i pengar om man knappt får den bedömmd??

de e väl ändå ett hantverk som ska bedömas elle??

vet fler som bojkottar dessa event just därför dom tycker bedömmningn e HELT galet.

Senast redigerat av evilaudio (9 november 2008)

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Masterworks
9 november 2008 ·

peter.w skrev:
Ja Pure du och dina domar koleger gör ett grymmt jobb tycker jag. Trist att det ska klagas så fort någon blir utan pris. För min del blev jag både förvånad men såklart super glad tills man hörde snacket bakom ryggen. Jo min bil är så orginal inget är gjort mm mm.
Är det avundsjuka? Jag tycker det är fruktansvärt barnsligt.
Förövrigt är det mitt första pris någonsin på en streetcarfest.
Stort tack till er som orkar jobba med detta event och hoppas på en fin sässong nästa år

Mvh/Peter

Om bilen vinner fasten den e helt orginal e väll konstigt?

Snart hyr väll någon en Hertz-pulka och ställer ut med?

peter.w
9 november 2008 · 203 Inlägg

Men nu finns det ett regelverk och om det nu inte stämmer med bedömningen tycker jag att dem som inte är nöjda tar det direkt med arangören eller domarna. Att alltid ta sånt via forumet blir tyvärr väldigt stort och ibland missvisande.
Att bojkotta tror inte jag kommer leda till något alls utan för mig känns det löjligt.
Det är väl åndå inget VM vi ska väl ha kul det blir för allvarligt många gånger tyvärr.

Sen beundrar jag er alla som lägger ner tid och pengar på era byggen helt klart och självklart ska ni ha credits för det.

Den som har mest prylar när han dör vinner
Volvo V70R AWD "KEEP R" (2004)
evilaudio
9 november 2008 · 16 195 Inlägg

peter.w skrev:
Men nu finns det ett regelverk och om det nu inte stämmer med bedömningen tycker jag att dem som inte är nöjda tar det direkt med arangören eller domarna. Att alltid ta sånt via forumet blir tyvärr väldigt stort och ibland missvisande.
Att bojkotta tror inte jag kommer leda till något alls utan för mig känns det löjligt.
Det är väl åndå inget VM vi ska väl ha kul det blir för allvarligt många gånger tyvärr.

Sen beundrar jag er alla som lägger ner tid och pengar på era byggen helt klart och självklart ska ni ha credits för det.

just de personer ja vet som bojkottar SCF tävlade i "raceklassen" å vid fler tillfällen vann bilar över honom som va nästan orginal medans han har lagt säker 150.000 på att bara bygga om sin motor..

klart att de inte e ett VM men ställer man upp i en tävling så ska väl bedömmningen gå rätt till??


de bästa vore ju om dom hade en dommare för kaross jobb,en för motor bedömmning, en för ljud etc.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Pure Mångsysslare
10 november 2008 · 162 Inlägg

Det är SÅ tragiskt att det ska vara en massa gnäl på olika forum än att man tar kontakt med domarana istället.
För att ni kan då del ge hur vi har bedömt.
Det är så att vi inte "BITTS".  smile

Vi finns för er.  Men som domare tar gärna i mot funderingar och idéer.
För SCF:s regelverk är inte perfekt. MEN för att det ska kunna bli det så MÅSTE utställarna Ha en dialog med domarna.
Jag tror faktiskt att ni inte vill att det ska vara som en annan evet arrangör som får mycket kritik om att deras bedömningar inte fungerar. Vi jobbar för att det ska funka men ni är dåliga på att komma med hur vi förbättrar. DET blir inte bättre av att gnälla. Är man missnöjd så på kom med IDÉER istället. så VI kan utveckla ett reglemente . Som kanske då kan vara ett som används vid olika event i Sverige. 

Om nu någon tror att han/hon känner att han/hon skulle klara den psykiska press som det är så är den välkommen att hjälpa oss som domare.  smile 

Men som jag skrev tidigare.  JAG GÖR DET FÖR UTSTÄLLARNA. Jag vinner aldrig på att jobba som domare i varken Sverige eller i något annat nordiskt land.

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
Ellemark
10 november 2008 · 340 Inlägg

Självklart har alla rätt att uttrycka missnöje och besvikelse över saker i olika forum på nätet, jag själv gör det också ibland. Det finns gånger då jag åker från utställningar, oavsett arrangör, riktigt satans förbannad för att de inte gör ett bättre jobb med bedömningarna.

Dock är det så att jag ALLTID i dessa lägen har haft en dialog med domarna/arrangören på plats. ALLTID.
Sluta gnälla här på nätet om ni inte ens har försökt att föra en dialog med domarna, lyssna hur de har tänkt, kommit med förslag på påpekanden, direkt till dem.

SCF får inte allt rätt vad gäller bedömningarna men de har viljan att hela tiden bli bättre. Det är det viktigaste i mina ögon. Finns viljan kommer det att bli bättre med tiden.
Jag har varit domare på SCF-event, åt Bilsport på Bilsportmässan och i en del andra sammanhang. Jag avundas inte Patriks hans uppdrag. Det är rent ut sagt skitsvårt och hela tiden hänger det över honom, och hans kollegor, att det kommer att snackas skit på nätet efteråt av folk som inte tar kontakt med dem på plats utan istället börjar gnälla på t ex garaget.org.

Fan, kom igen nu, det är tillsammans vi blir bättre och bättre på utställningar i det här landet. Helt OK att gnälla och ha åsikter, det är en bra bas för utveckling, men det måste formas till, inte bara gnäll, utan även något att jobba på till nästa gång!

Jag hoppas att säsongen 2009 blir den bästa jädra säsongen någonsin vad gäller bedömningar och där är SCF och Patrik med hans domargäng oerhört viktiga spelare!

Over and out...

Senast redigerat av Ellemark (10 november 2008)

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
Golfmannen1 Golfman
10 november 2008 · 2 Inlägg

Va det någon som såg var man kunde köpa lotterna för bilutställningspriserna på mässan?wink
Leta som bara den men tyvärr hitta jag inte.
smile

Senast redigerat av Golfmannen1 (10 november 2008)

Pure Mångsysslare
10 november 2008 · 162 Inlägg

Jag sålde dom redan på fredagen................  smile

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
Pontiacsweden
10 november 2008 · 49 Inlägg

evilaudio skrev:
just de personer ja vet som bojkottar SCF tävlade i "raceklassen" å vid fler tillfällen vann bilar över honom som va nästan orginal medans han har lagt säker 150.000 på att bara bygga om sin motor..

Det är med andra ord EN person som du pratar om ??? Det finns massor med exempel på folk som lägger ner styggt med pengar på sina bilar utan att det blir ett bra resultat och som tur är finns det inget likhetstecken mellan mycket pengar=vinnande bil. Hoppas det aldrig blir så heller.

Ellemark
11 november 2008 · 340 Inlägg

Bör tilläggas att man inte alltid måste se att en massa är gjort i t ex ett motorum. Att göra som alla andra med fullt av färgade slangar och blåa rörbitar är en väg att gå, en annan är att göra massor utan att det syns.
Med det i åtanke ska man vara försiktig med att uttala sig om att t ex "inget är gjort"...

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
Bruttan_no1
11 november 2008 · 34 Inlägg

Tur att inte jag var med då, mitt mottorrum är fortfarande "ljusrött" som originallacken heter tongue

Bruttan_no1
11 november 2008 · 34 Inlägg

Nu är inte jag så insatt i exakt vilka ord som har skrivits här men jag kan tycka att det är lite elakt mot de som har vunnit att sitta här och gnälla.

Om jag tex hade vunnit ett pris och sedan kommit in här o sett att de flesta klagar på bedömningen så skulle jag bli skitledsen!
Då har ju jag gått och varit glad för priset jag vann men sen får jag se att många är emot det istället för att stötta och vara glada för ens skull.

Jag vet inte varför, så fråga mig inte, men jag har en stark känsla av att mycket av detta gnäll handlar om avundsjuka också.

evilaudio
11 november 2008 · 16 195 Inlägg

Pontiacsweden skrev:

evilaudio skrev:
just de personer ja vet som bojkottar SCF tävlade i "raceklassen" å vid fler tillfällen vann bilar över honom som va nästan orginal medans han har lagt säker 150.000 på att bara bygga om sin motor..

Det är med andra ord EN person som du pratar om ??? Det finns massor med exempel på folk som lägger ner styggt med pengar på sina bilar utan att det blir ett bra resultat och som tur är finns det inget likhetstecken mellan mycket pengar=vinnande bil. Hoppas det aldrig blir så heller.

men man ska väl bedömma ett hantverk å va som e gjort me bilen elle??   elle ska man gå på va dommarna tycker e snyggats?? isf kan man ju lägga ner de här me å "tävla" i styling.


ja kan säga att just den bilen ja pratar om e TIPP TOPP.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
evilaudio
11 november 2008 · 16 195 Inlägg

Ellemark skrev:
Bör tilläggas att man inte alltid måste se att en massa är gjort i t ex ett motorum. Att göra som alla andra med fullt av färgade slangar och blåa rörbitar är en väg att gå, en annan är att göra massor utan att det syns.
Med det i åtanke ska man vara försiktig med att uttala sig om att t ex "inget är gjort"...

har gjort MASSOR me saker som inte syns på mina bil oxå så..

bytt hela drivlinan,elsystemet bla.


men ja e nöjd iaf för ja fick mest klagomål på hela mässan så.. tonguetongue   "kan du sänka volymen"

Senast redigerat av evilaudio (11 november 2008)

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang