eftersnack: STREET CARS FEST 1-2 NOVEMBER ´08 Kistamässan STOCKHOLM

Tokken Team dBakuten
11 november 2008 · 3 453 Inlägg

evilaudio skrev:
men ja e nöjd iaf för ja fick mest klagomål på hela mässan så.. tonguetongue   "kan du sänka volymen"

Nej.. det finns bara ett läge.. Fullt ös medvetslös, å där har den fastnat. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
PAIN
11 november 2008 · 2 103 Inlägg

Tokken skrev:

evilaudio skrev:
men ja e nöjd iaf för ja fick mest klagomål på hela mässan så.. tonguetongue   "kan du sänka volymen"

Nej.. det finns bara ett läge.. Fullt ös medvetslös, å där har den fastnat. smile

hahaha  å i den klubben ska jag ingå i, med er dårar nästa säsong ... nu e det färdig tramsat ...kan ni fet hajja lollol
syns man inte finns man inte big_smile  den ska jag leva för nästa säsong tongue

qpon
11 november 2008 · 322 Inlägg

å jag ska puttra med mitt lilla basbygge där nånstans jag med.... längtar redan nu till nästa säsong 2009 big_smile

Toyota Corolla "fat squirrel" (1993)
Lexus IS-F "Catbus" (2008)
FreddeK
11 november 2008 ·

Oavsett hur mycket pengar som läggs ner på en bil kan ju vissa detaljer dra ner helhetsintrycket offantligt mycket. Bara för det finns pengar innebär det ju inte att det finns smak. Kommer man till en utställning eller bilträff så får man helt enkelt anpassa sig efter arrangörerna och försöka göra det bästa av situationen. Säkert jättekul att vinna pris men folket eller domarna kanske inte hade din smak just idag, så låt det vara så...Jag tror det mesta handlar om svartsjuka i botten tyvärr och det är det sista jag vill kännas vid på en bilträff/utställning. Huvudsaken är väl att man har roligt?


Jag tror säkert det finns en mailadress till huvudansvariga som man kan vända sig tilll om man har feedback/kritik.

Sitt inte här och smutskasta, det blir bara dålig stämning.

evilaudio
11 november 2008 · 16 195 Inlägg

Freddeponken skrev:
Oavsett hur mycket pengar som läggs ner på en bil kan ju vissa detaljer dra ner helhetsintrycket offantligt mycket. Bara för det finns pengar innebär det ju inte att det finns smak. Kommer man till en utställning eller bilträff så får man helt enkelt anpassa sig efter arrangörerna och försöka göra det bästa av situationen. Säkert jättekul att vinna pris men folket eller domarna kanske inte hade din smak just idag, så låt det vara så...Jag tror det mesta handlar om svartsjuka i botten tyvärr och det är det sista jag vill kännas vid på en bilträff/utställning. Huvudsaken är väl att man har roligt?


Jag tror säkert det finns en mailadress till huvudansvariga som man kan vända sig tilll om man har feedback/kritik.

Sitt inte här och smutskasta, det blir bara dålig stämning.

men de e väl inte tycke å smak som ska bedömmas de e hantverket...

för ska de bedömmas efter tycke å smak så kan dom ju lägga ner de där me bedömmning direkt.

finns ju en massa bilar som enligt mig e FULA men kollar man på hantverket så fattar man varför dom vinner.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Tokken Team dBakuten
11 november 2008 · 3 453 Inlägg

Pain940 skrev:

Tokken skrev:

evilaudio skrev:
men ja e nöjd iaf för ja fick mest klagomål på hela mässan så.. tonguetongue   "kan du sänka volymen"

Nej.. det finns bara ett läge.. Fullt ös medvetslös, å där har den fastnat. smile

hahaha  å i den klubben ska jag ingå i, med er dårar nästa säsong ... nu e det färdig tramsat ...kan ni fet hajja lollol
syns man inte finns man inte big_smile  den ska jag leva för nästa säsong tongue

Fan då måste du ju invigas i det heliga basknarkarförbundet ju.. wink

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Tokken Team dBakuten
11 november 2008 · 3 453 Inlägg

qpon skrev:
å jag ska puttra med mitt lilla basbygge där nånstans jag med.... längtar redan nu till nästa säsong 2009 big_smile

hahaha.. puttra.. Nej jag vet att den bilen orkar basa. Så vi fixar till lite detaljer i vinter. wink

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
qpon
11 november 2008 · 322 Inlägg

word big_smile

Senast redigerat av qpon (11 november 2008)

Lexus IS-F "Catbus" (2008)
Toyota Corolla "fat squirrel" (1993)
Pure Mångsysslare
11 november 2008 · 162 Inlägg

Freddeponken skrev:
Jag tror säkert det finns en mailadress till huvudansvariga som man kan vända sig tilll om man har feedback/kritik.

Sitt inte här och smutskasta, det blir bara dålig stämning.

Mail till Sreet Cars Fests Huvuddomare : patrik@streetcarsfest.com    smile

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
kotten17
11 november 2008 · 70 Inlägg

man ska väl belönas för saker man gör själv och inte bara köper färdigt... tex gjuta egen bagagelucka eller göra eget kolfibertak inte bara drapera eller bygga helt eget widebody kit själv.

Audi RS3 (2018)
BMW 325 (1994)
PAIN
11 november 2008 · 2 103 Inlägg

Tokken skrev:

Pain940 skrev:

Tokken skrev:

Nej.. det finns bara ett läge.. Fullt ös medvetslös, å där har den fastnat. smile

hahaha  å i den klubben ska jag ingå i, med er dårar nästa säsong ... nu e det färdig tramsat ...kan ni fet hajja lollol
syns man inte finns man inte big_smile  den ska jag leva för nästa säsong tongue

Fan då måste du ju invigas i det heliga basknarkarförbundet ju.. wink

injecera på baaaaaaaa ......ssss lol

PAIN
11 november 2008 · 2 103 Inlägg

suttit bakom skärmen å följt olika inlägg här wink

ska inte säga för mycket om detta, men smutskastning mot någon speciel uthängd person finns inte någonstans i denna tråd ...dvs att någon hängt ut någon för ditt å datt wink

det jag läser är olika åsikter/tycken å dom e man ju fria att meddela i ett forum.

jag kan personligen säga att jag har mailat till Pure om olika saker gällande hela scf i helhet, gott som mindre gott å blivit JÄTTE BRA bemött. wink

Tack Pure för det  wink

vad jag har mailat han om e mellan han/scf å mig.

Avundsjuka tror jag inte det rör sig så mycket om i dom flesta fall på olika event ...alla e ju där på samma vilkor å har lika stor chans att vinna en *godisskål* .....

men att vinna nya kamrater står för min del högre i kurs smile
fått så mycket nya riktigt bra vänner under denna scf tour i sommar att skulle jag stoppa dom i ett pokal skåp så skulle det skåpet behöva va lika stort som en 3 rumslägenhet där glasrutorna e dörrarna som visar mina nya vänner.



syns man inte så finns man inte ...... så åsiktfrihet e bra big_smile

//Mvh Pain

Senast redigerat av Pain940 (11 november 2008)

terazzi
12 november 2008 ·

Har aldrig vart på SCF event wink
Men hoppas på o kunna ställa ut blivande bilen nån gång nästa år..
Verkar ju va bra stäming där iaf..

Dock med inga basar wink haha va tvungen säga det så hoppas ni ser ironin i det smile
ska ju inte ens ha AC kvar ^^ haha

Pure Mångsysslare
12 november 2008 · 162 Inlägg

Pain940 skrev:
suttit bakom skärmen å följt olika inlägg här wink

ska inte säga för mycket om detta, men smutskastning mot någon speciel uthängd person finns inte någonstans i denna tråd ...dvs att någon hängt ut någon för ditt å datt wink

det jag läser är olika åsikter/tycken å dom e man ju fria att meddela i ett forum.

jag kan personligen säga att jag har mailat till Pure om olika saker gällande hela scf i helhet, gott som mindre gott å blivit JÄTTE BRA bemött. wink

Tack Pure för det  wink




syns man inte så finns man inte ...... så åsiktfrihet e bra big_smile

//Mvh Pain

Så lite Pain!

Jag svarar gärna på frågor .
Och det tror jag att dom som frågar mig kan intyga.

Ni når mig på patrik@streetcarsfest.com

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
Golfmannen1 Golfman
12 november 2008 · 2 Inlägg

men de e väl inte tycke å smak som ska bedömmas de e hantverket...

för ska de bedömmas efter tycke å smak så kan dom ju lägga ner de där me bedömmning direkt.

finns ju en massa bilar som enligt mig e FULA men kollar man på hantverket så fattar man varför dom vinner.

Exakt! Hantverket måste ju ändå vara viktigast!
Om det inte är så att SCF själva valt att enbart välja ut 10 bilar de tycker är snygga. Om man väljer att prisa bilar på ett evanemang på det sättet så tycker jag det skall framgå klart o tydligt vid anmälan att här görs ingen proffesionell bedömning av ombyggda bilar utan bara en selektering av 10 bilar vi tycker är fina för dagen. Helt ok att bedömma så! om det framgår från start. Men det kanske inte kommer lika mycket "roliga" bilar, och min personliga uppfattning är att extrema bilar drar mer publik, och publik är väl vad arrangören vill ha?

Men kallar man det för domarbedömning med protokoll där man går igenom modifieringar så tycker jag man kan kräva galet mycket mer.

Tips kolla tex ncca protokollen och gör en förenkling av dessa med riktlinjer för vad som skall gälla för olika poängnivåer.

När vi ändå håller på, kan någon domare med hedern i behåll säga mig här att tex evil audios egentillverkade widebody jetta inte var en top 10 bil på den mässan? Bara väldigt nyfiken.

Obs jag tycker SCF är överlag en god ide och ett bra evanemang. Jensi ska ha kred för att ha dragit igång detta! Försök bli bättre på utställnings bedömningsbiten så ryktet kan vara gott i fortsättningen.

Inget gnäll,bara tankar funderingar och tips! smile

Senast redigerat av Golfmannen1 (12 november 2008)

Pure Mångsysslare
12 november 2008 · 162 Inlägg

Golfmannen1 skrev:

men de e väl inte tycke å smak som ska bedömmas de e hantverket...

för ska de bedömmas efter tycke å smak så kan dom ju lägga ner de där me bedömmning direkt.

finns ju en massa bilar som enligt mig e FULA men kollar man på hantverket så fattar man varför dom vinner.

Exakt! Hantverket måste ju ändå vara viktigast!
Om det inte är så att SCF själva valt att enbart välja ut 10 bilar de tycker är snygga. Om man väljer att prisa bilar på ett evanemang på det sättet så tycker jag det skall framgå klart o tydligt vid anmälan att här görs ingen proffesionell bedömning av ombyggda bilar utan bara en selektering av 10 bilar vi tycker är fina för dagen. Helt ok att bedömma så! om det framgår från start. Men det kanske inte kommer lika mycket "roliga" bilar, och min personliga uppfattning är att extrema bilar drar mer publik, och publik är väl vad arrangören vill ha?

Men kallar man det för domarbedömning med protokoll där man går igenom modifieringar så tycker jag man kan kräva galet mycket mer.

Tips kolla tex ncca protokollen och gör en förenkling av dessa med riktlinjer för vad som skall gälla för olika poängnivåer.

När vi ändå håller på, kan någon domare med hedern i behåll säga mig här att tex evil audios egentillverkade widebody jetta inte var en top 10 bil på den mässan? Bara väldigt nyfiken.

Inget gnäll,bara tankar funderingar och tips! smile

Jag kan svara på det .
Det var ca 110 st bilar Var av det var ca 27 st som var värdiga vinnare i av olika anledningar.
Så alltså måste vi ta fram 10 st av dessa.

Mitt jobb er inte så lät i en sådan situation. Men jag dömer efter  reglementet. Om det var nu är så att jag har tagit ett felaktigt beslut så undrar jag vilket eller vilka?

Ten outstanding car!  Hur ska en sådan bil definieras? Jag delade in den i fyra grupper.  Clean, Mild, Extrem, Race,  Sedan om det inte var rätt vet jag ej. Men Vi domare ansåg att det var mest rättvisast.

Senast redigerat av Pure (12 november 2008)

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
evilaudio
12 november 2008 · 16 195 Inlägg

Pure skrev:

Golfmannen1 skrev:

men de e väl inte tycke å smak som ska bedömmas de e hantverket...

för ska de bedömmas efter tycke å smak så kan dom ju lägga ner de där me bedömmning direkt.

finns ju en massa bilar som enligt mig e FULA men kollar man på hantverket så fattar man varför dom vinner.

Exakt! Hantverket måste ju ändå vara viktigast!
Om det inte är så att SCF själva valt att enbart välja ut 10 bilar de tycker är snygga. Om man väljer att prisa bilar på ett evanemang på det sättet så tycker jag det skall framgå klart o tydligt vid anmälan att här görs ingen proffesionell bedömning av ombyggda bilar utan bara en selektering av 10 bilar vi tycker är fina för dagen. Helt ok att bedömma så! om det framgår från start. Men det kanske inte kommer lika mycket "roliga" bilar, och min personliga uppfattning är att extrema bilar drar mer publik, och publik är väl vad arrangören vill ha?

Men kallar man det för domarbedömning med protokoll där man går igenom modifieringar så tycker jag man kan kräva galet mycket mer.

Tips kolla tex ncca protokollen och gör en förenkling av dessa med riktlinjer för vad som skall gälla för olika poängnivåer.

När vi ändå håller på, kan någon domare med hedern i behåll säga mig här att tex evil audios egentillverkade widebody jetta inte var en top 10 bil på den mässan? Bara väldigt nyfiken.

Inget gnäll,bara tankar funderingar och tips! smile

Jag kan svara på det .
Det var ca 110 st bilar Var av det var ca 27 st som var värdiga vinnare i av olika anledningar.
Så alltså måste vi ta fram 10 st av dessa.

Mitt jobb er inte så lät i en sådan situation. Men jag dömer efter  reglementet. Om det var nu är så att jag har tagit ett felaktigt beslut så undrar jag vilket eller vilka?

Ten outstanding car!  Hur ska en sådan bil definieras? Jag delade in den i fyra grupper.  Clean, Mild, Extrem, Race,  Sedan om det inte var rätt vet jag ej. Men Vi domare ansåg att det var mest rättvisast.

110 bilar??

sen undrar ja va räknas som "mild" till skillnad mot "clean"??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
qpon
12 november 2008 · 322 Inlägg

jag vet inte om jag får uttrycka mig så men det visste inte VI om att det fanns klasser i topp 10, Patrik.
hade man fått veta det så hade inte vissa känt sig "nedtryckta" å andra "förvirrade" och kanske diskussionen inte hade funnits alls. jag som utställare trodde att det skulle plockas ut 10 bästa bilar å när det gäller SCF så fanns det aldrig (iaf i år) nåt pris för mild eller clean styling.

jag kan inte ens försöka tänka mig vilken press det är att bedöma bilar å tycker att Ni gör ett jäkla jobb samt att SCF har dom bästa evenemang jag varit på men vi måste arbeta mera på kontakt mellan varandra på utställningar så att Vi vet vad Ni gör å tvärtom

Lexus IS-F "Catbus" (2008)
Toyota Corolla "fat squirrel" (1993)
Pure Mångsysslare
12 november 2008 · 162 Inlägg

evilaudio skrev:

Pure skrev:

Golfmannen1 skrev:

Exakt! Hantverket måste ju ändå vara viktigast!
Om det inte är så att SCF själva valt att enbart välja ut 10 bilar de tycker är snygga. Om man väljer att prisa bilar på ett evanemang på det sättet så tycker jag det skall framgå klart o tydligt vid anmälan att här görs ingen proffesionell bedömning av ombyggda bilar utan bara en selektering av 10 bilar vi tycker är fina för dagen. Helt ok att bedömma så! om det framgår från start. Men det kanske inte kommer lika mycket "roliga" bilar, och min personliga uppfattning är att extrema bilar drar mer publik, och publik är väl vad arrangören vill ha?

Men kallar man det för domarbedömning med protokoll där man går igenom modifieringar så tycker jag man kan kräva galet mycket mer.

Tips kolla tex ncca protokollen och gör en förenkling av dessa med riktlinjer för vad som skall gälla för olika poängnivåer.

När vi ändå håller på, kan någon domare med hedern i behåll säga mig här att tex evil audios egentillverkade widebody jetta inte var en top 10 bil på den mässan? Bara väldigt nyfiken.

Inget gnäll,bara tankar funderingar och tips! smile

Jag kan svara på det .
Det var ca 110 st bilar Var av det var ca 27 st som var värdiga vinnare i av olika anledningar.
Så alltså måste vi ta fram 10 st av dessa.

Mitt jobb er inte så lät i en sådan situation. Men jag dömer efter  reglementet. Om det var nu är så att jag har tagit ett felaktigt beslut så undrar jag vilket eller vilka?

Ten outstanding car!  Hur ska en sådan bil definieras? Jag delade in den i fyra grupper.  Clean, Mild, Extrem, Race,  Sedan om det inte var rätt vet jag ej. Men Vi domare ansåg att det var mest rättvisast.

110 bilar??

sen undrar ja va räknas som "mild" till skillnad mot "clean"??

Okej Jag dubbel kola det nu. Det var 100st anmälda på golvet för att vara exakt.  smile  Enligt våran anmälnings lista.
Jag hade lite fel i minnet . Ber om ursäkt.

Clean:  Original med några små modifikationer.  Tex: Volvo bilarna som stod vid RC driften

Mild: (middle )  Kjol paket, motiv lack på tex. huv. omgjord inredning men man ska kunna känna igen original dragen.   Tex. min Saab 9/5:a

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
evilaudio
12 november 2008 · 16 195 Inlägg

Pure skrev:

evilaudio skrev:

Pure skrev:

Jag kan svara på det .
Det var ca 110 st bilar Var av det var ca 27 st som var värdiga vinnare i av olika anledningar.
Så alltså måste vi ta fram 10 st av dessa.

Mitt jobb er inte så lät i en sådan situation. Men jag dömer efter  reglementet. Om det var nu är så att jag har tagit ett felaktigt beslut så undrar jag vilket eller vilka?

Ten outstanding car!  Hur ska en sådan bil definieras? Jag delade in den i fyra grupper.  Clean, Mild, Extrem, Race,  Sedan om det inte var rätt vet jag ej. Men Vi domare ansåg att det var mest rättvisast.

110 bilar??

sen undrar ja va räknas som "mild" till skillnad mot "clean"??

Okej Jag dubbel kola det nu. Det var 100st anmälda på golvet för att vara exakt.  smile  Enligt våran anmälnings lista.
Jag hade lite fel i minnet . Ber om ursäkt.

Clean:  Original med några små modifikationer.  Tex: Volvo bilarna som stod vid RC driften

Mild: (middle )  Kjol paket, motiv lack på tex. huv. omgjord inredning men man ska kunna känna igen original dragen.   Tex. min Saab 9/5:a

men om ja inte har fel så e väl de inga klasser som funnits innan??


sen varför inte testa å bedömma efter NCCA princip???

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang