eftersnack: STREET CARS FEST 1-2 NOVEMBER ´08 Kistamässan STOCKHOLM

Pure Mångsysslare
12 november 2008 · 162 Inlägg

qpon skrev:
jag vet inte om jag får uttrycka mig så men det visste inte VI om att det fanns klasser i topp 10, Patrik.
hade man fått veta det så hade inte vissa känt sig "nedtryckta" å andra "förvirrade" och kanske diskussionen inte hade funnits alls. jag som utställare trodde att det skulle plockas ut 10 bästa bilar å när det gäller SCF så fanns det aldrig (iaf i år) nåt pris för mild eller clean styling.

jag kan inte ens försöka tänka mig vilken press det är att bedöma bilar å tycker att Ni gör ett jäkla jobb samt att SCF har dom bästa evenemang jag varit på men vi måste arbeta mera på kontakt mellan varandra på utställningar så att Vi vet vad Ni gör å tvärtom

Jag vet att inte dom klassindelningarna inte fans med tidigare men sent på fredags kvällen så satt vi domare och diskutera detta.

Vad som är en outstanding car ?
Kändes väldigt fel att ge det till tio Extrema bilar. när det finns sådan stor vidd på utslätande bilar.

Det finns:
Race bilar, Extrem ombyggda bilar, PÅ snudden till original bilar, Sedan så är det bilar som är där i mitten.

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
Pure Mångsysslare
12 november 2008 · 162 Inlägg

evilaudio skrev:

Pure skrev:

evilaudio skrev:

110 bilar??

sen undrar ja va räknas som "mild" till skillnad mot "clean"??

Okej Jag dubbel kola det nu. Det var 100st anmälda på golvet för att vara exakt.  smile  Enligt våran anmälnings lista.
Jag hade lite fel i minnet . Ber om ursäkt.

Clean:  Original med några små modifikationer.  Tex: Volvo bilarna som stod vid RC driften

Mild: (middle )  Kjol paket, motiv lack på tex. huv. omgjord inredning men man ska kunna känna igen original dragen.   Tex. min Saab 9/5:a

men om ja inte har fel så e väl de inga klasser som funnits innan??


sen varför inte testa å bedömma efter NCCA princip???

Är det jag ska jobba med i vinter för att vidareutveckla reglementet.

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
evilaudio
12 november 2008 · 16 195 Inlägg

Pure skrev:

qpon skrev:
jag vet inte om jag får uttrycka mig så men det visste inte VI om att det fanns klasser i topp 10, Patrik.
hade man fått veta det så hade inte vissa känt sig "nedtryckta" å andra "förvirrade" och kanske diskussionen inte hade funnits alls. jag som utställare trodde att det skulle plockas ut 10 bästa bilar å när det gäller SCF så fanns det aldrig (iaf i år) nåt pris för mild eller clean styling.

jag kan inte ens försöka tänka mig vilken press det är att bedöma bilar å tycker att Ni gör ett jäkla jobb samt att SCF har dom bästa evenemang jag varit på men vi måste arbeta mera på kontakt mellan varandra på utställningar så att Vi vet vad Ni gör å tvärtom

Jag vet att inte dom klassindelningarna inte fans med tidigare men sent på fredags kvällen så satt vi domare och diskutera detta.

Vad som är en outstanding car ?
Kändes väldigt fel att ge det till tio Extrema bilar. när det finns sådan stor vidd på utslätande bilar.

Det finns:
Race bilar, Extrem ombyggda bilar, PÅ snudden till original bilar, Sedan så är det bilar som är där i mitten.

outstanding car är väl nåt som sticker ut från de vanliga elle??   

vilket ja själv inte anser att en typ orginal bil me lackade lister gör..   men men de kanske ni som e dommare tycker så.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Pure Mångsysslare
12 november 2008 · 162 Inlägg

Vi kranke skulle öppna en tråd här på Garaget .org  som handlar om bedömningar?

Så kan alla vara med å bidra med tankar och funderingar.

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
evilaudio
12 november 2008 · 16 195 Inlägg

Pure skrev:
Vi kranke skulle öppna en tråd här på Garaget .org  som handlar om bedömningar?

Så kan alla vara med å bidra med tankar och funderingar.

låter som en vettig idee.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Ellemark
12 november 2008 · 340 Inlägg

Låter som en fullkomligt galen idé. Vad finns det som inte redan är sagt i olika forum under de två senaste åren.
Vad som behövs är en arbetsgrupp som tar tag i det, tex på uppdrag av en stor arrangör såsom Bilsport eller SCF.
Alternativt en sammanslutning av bilbyggare som på det sätter ger kraft och status åt ett kommande regelverk.

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
evilaudio
12 november 2008 · 16 195 Inlägg

Ellemark skrev:
Låter som en fullkomligt galen idé. Vad finns det som inte redan är sagt i olika forum under de två senaste åren.
Vad som behövs är en arbetsgrupp som tar tag i det, tex på uppdrag av en stor arrangör såsom Bilsport eller SCF.
Alternativt en sammanslutning av bilbyggare som på det sätter ger kraft och status åt ett kommande regelverk.

frågan e ju isf om man får nån ersättning för de??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
kotten17
13 november 2008 · 70 Inlägg

men var det inte top tio i sverige som skulle belönas????  Evilaudios  är solklart en av dom...

Audi RS3 (2018)
BMW 325 (1994)
Pure Mångsysslare
13 november 2008 · 162 Inlägg

Fick jag som jag vill så skulle alla få pris    smile

För alla gör ett kanon jobb på sina bilar....

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
Johlsson "A Johlsson"
15 november 2008 · 302 Inlägg

Åker folk verkligen enbart på dessa träffar för att vinna priser och siktar in sig på att synas mest av alla? Klart man vill att ens projekt/bygge skall synas men är det verkligen hela grejen med det? Inte för mig iaf då jag bygger mina bilar för mig själv, och dessa events som man åker på, tex tidigare år av StreetCarsFest, så har främsta målet alltid varit att se andras byggen och träffa likasinnade människor. Sedan kan det antagligen divlas i evigheter om reglementen gällande bedömmningar och domare etc, men ska det verkligen få ta övertaget och skyffla över en massa negativitet?
Jag vet om en hel del som bygger och grejar med bilar, men just pga av bilvalet/märkesvalet så ställs de givetvis i skymundan av Supra's, Skyline's och allt annat med otroliga hästarantal, så klart det kan spela stor roll på vilken bil du kör dit och inte enbart efter hur mycket arbete du lagt ner, så tycker jag mycket av dessa events kan uppfattas som iaf.

Sedan om extrema bilbyggen, det är inga problem att få en bil att se extrem ut, blanda in lite andra fronter, plåtbredda och dränk den i spackel och en enhetlig lack bara så kan bilen kallas för extrem, men är bygget i sig bra utfört, elr är det bara ett spackelbygge och ihoppusslade bildelar för att bli "extrem", klart det måste vara lite kvalite och tanke på det, kan med lätthet kapa ihop en Corrado och en Golf med diverse andra delar och sedan måla den enhetligt, men sedan är det ju knappast säkert att den bilen kommer klassas som ett extremt bygge och vinna en massa priser.

Det har man dock sett på SCF tidigare åt, Nissan 200's tex som haft så stora glipor mellan huv och skärmar, blivit inrullad (då den knappt gått att framföra pga av byggets brister) och en mycket tveksam, sprucken lack men ändå vunnit en kategori med fösta plats... så i slutänden tror jag det handlar mycket om domarens smak och tycke och inte enbart efter tidigare utstakade regler.. det är nog omöjligt att kräva att alla byggen skall behandlas och ses över lika, tror jag iaf?

Sedan är det ju allt med sponsorer med, personer med sponsorer på lack, billjud, fälgar etc har ju naturligtvis en större chans med att "vinna", få till "extrema byggen", så varför inte försöka dra en gräns där direkt isf för att jämna ut det för de som sliter själva utan sponsorer som ställer upp med diverse prylar, skulle jag tycka vara en charmig ide iaf, även om den troligen är omöjlig att genomföra. =)

Men huvudsaken är ju, hur löjligt det än låter, att ha roligt och trivas med sin egen bil, att enbart jaga priser och försöka passa in med det senaste inom trender har aldrig passat mig iaf. =)

Senast redigerat av Johlsson (15 november 2008)

DDESIGN
15 november 2008 · 563 Inlägg

Jag tycker NCCA´s regler och bedömningsätt är enastående och helt rätt smile

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet
Nissan 200sx S13 "DDESIGN LS13" (1989)
Bruttan_no1
15 november 2008 · 34 Inlägg

För min del så blev det ingen utställning på Finalsmässan, men när jag läser allt det här är jag glad för det.

Det kommer inte heller bli nån utställning då jag har lagt ut bilen på annons.
Om nån är intresserad så finns den både här på Köp & Sälj och på blocket.

cool blue Åkeri ägare
15 november 2008 · 226 Inlägg

Johlsson skrev:
Åker folk verkligen enbart på dessa träffar för att vinna priser och siktar in sig på att synas mest av alla? Klart man vill att ens projekt/bygge skall synas men är det verkligen hela grejen med det? Inte för mig iaf då jag bygger mina bilar för mig själv, och dessa events som man åker på, tex tidigare år av StreetCarsFest, så har främsta målet alltid varit att se andras byggen och träffa likasinnade människor. Sedan kan det antagligen divlas i evigheter om reglementen gällande bedömmningar och domare etc, men ska det verkligen få ta övertaget och skyffla över en massa negativitet?
Jag vet om en hel del som bygger och grejar med bilar, men just pga av bilvalet/märkesvalet så ställs de givetvis i skymundan av Supra's, Skyline's och allt annat med otroliga hästarantal, så klart det kan spela stor roll på vilken bil du kör dit och inte enbart efter hur mycket arbete du lagt ner, så tycker jag mycket av dessa events kan uppfattas som iaf.

Sedan om extrema bilbyggen, det är inga problem att få en bil att se extrem ut, blanda in lite andra fronter, plåtbredda och dränk den i spackel och en enhetlig lack bara så kan bilen kallas för extrem, men är bygget i sig bra utfört, elr är det bara ett spackelbygge och ihoppusslade bildelar för att bli "extrem", klart det måste vara lite kvalite och tanke på det, kan med lätthet kapa ihop en Corrado och en Golf med diverse andra delar och sedan måla den enhetligt, men sedan är det ju knappast säkert att den bilen kommer klassas som ett extremt bygge och vinna en massa priser.

Det har man dock sett på SCF tidigare åt, Nissan 200's tex som haft så stora glipor mellan huv och skärmar, blivit inrullad (då den knappt gått att framföra pga av byggets brister) och en mycket tveksam, sprucken lack men ändå vunnit en kategori med fösta plats... så i slutänden tror jag det handlar mycket om domarens smak och tycke och inte enbart efter tidigare utstakade regler.. det är nog omöjligt att kräva att alla byggen skall behandlas och ses över lika, tror jag iaf?

Sedan är det ju allt med sponsorer med, personer med sponsorer på lack, billjud, fälgar etc har ju naturligtvis en större chans med att "vinna", få till "extrema byggen", så varför inte försöka dra en gräns där direkt isf för att jämna ut det för de som sliter själva utan sponsorer som ställer upp med diverse prylar, skulle jag tycka vara en charmig ide iaf, även om den troligen är omöjlig att genomföra. smile

Men huvudsaken är ju, hur löjligt det än låter, att ha roligt och trivas med sin egen bil, att enbart jaga priser och försöka passa in med det senaste inom trender har aldrig passat mig iaf. smile

Suck ja då börja vi igen. Självklart måste man ha ett sjukt intresse av bilar och att träffa lika sinnade men jag ljuger om jag inte ser det som ett tävlings moment och en viss spänning om dommarna på plats ska fatta tycke för min bil för jag säger min bil för jag har inte byggt den själv har inte det hand laget att lägga en sådan lack och klister märken är inte min grej.

När det gäller bedömning så håller jag full ut med Ellemark det måste till en arbets grupp som är ihop satt av bilsport scf bil byggare och folk med stor erfarenhet i bil byggar branchen men detta verka helt kört att få till.

Precis som du säger så är det många tveksamma byggen som får ta i mot priser för ett tveksamt bygget på grund av inkompitenta dommare tyvärr har dom inget att gå på eller inte något kunnande utan bara uttagna för att välja ut bilar.

Det är inte bara vi utställare som ska vara antusiastiska och seriösa mot hobbyn utan även Event skaparen, Är inte dom det utan bara vi så får vi detta tjabbet. Vi måste nog sätta ner foten lite riktigt

Åker hellre på en utställning och blir sist men riktigt bedömd en som i sommras hämta pokaler för att man känner massa personer nä fan dom har inte ett skit värde

Mvh: Magnus

Senast redigerat av cool blue (15 november 2008)

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby
Opel Tigra Twin Top "Cool Edition" (2007)
Opel Astra Bertone Turbo Cab "Nytt utsende 2010" (2002)
Pure Mångsysslare
15 november 2008 · 162 Inlägg

Dom som seriöst kan tänka sig att vara med i en arbetsgrupp. Och hjälpa till att ta fram ett reglemente tar kontakt med mig.

Så att jag kan jag se till att vi ska kunna skapa något via SCF:s vägnar. Och för förhoppnings vis åt fler som arrangerar event i Sverige.

Maila mig på   patrik@streetcarsfest.com

Senast redigerat av Pure (15 november 2008)

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
PAIN
15 november 2008 · 2 103 Inlägg

ja vad säger man .... Mange, diggar dig stenhårt för att ärligheten är på topp å vågar verkligen stå rakryggad smile

fler såna personer vill vi se tycker jag , då kanske vi sakta kan komma framåt med dom olika nivåerna i bilvärlden.

Tack Mange för skön läsning.

//Mvh Matte aka Pain

MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
16 november 2008 · 735 Inlägg

cool blue skrev:

Johlsson skrev:
Åker folk verkligen enbart på dessa träffar för att vinna priser och siktar in sig på att synas mest av alla? Klart man vill att ens projekt/bygge skall synas men är det verkligen hela grejen med det? Inte för mig iaf då jag bygger mina bilar för mig själv, och dessa events som man åker på, tex tidigare år av StreetCarsFest, så har främsta målet alltid varit att se andras byggen och träffa likasinnade människor. Sedan kan det antagligen divlas i evigheter om reglementen gällande bedömmningar och domare etc, men ska det verkligen få ta övertaget och skyffla över en massa negativitet?
Jag vet om en hel del som bygger och grejar med bilar, men just pga av bilvalet/märkesvalet så ställs de givetvis i skymundan av Supra's, Skyline's och allt annat med otroliga hästarantal, så klart det kan spela stor roll på vilken bil du kör dit och inte enbart efter hur mycket arbete du lagt ner, så tycker jag mycket av dessa events kan uppfattas som iaf.

Sedan om extrema bilbyggen, det är inga problem att få en bil att se extrem ut, blanda in lite andra fronter, plåtbredda och dränk den i spackel och en enhetlig lack bara så kan bilen kallas för extrem, men är bygget i sig bra utfört, elr är det bara ett spackelbygge och ihoppusslade bildelar för att bli "extrem", klart det måste vara lite kvalite och tanke på det, kan med lätthet kapa ihop en Corrado och en Golf med diverse andra delar och sedan måla den enhetligt, men sedan är det ju knappast säkert att den bilen kommer klassas som ett extremt bygge och vinna en massa priser.

Det har man dock sett på SCF tidigare åt, Nissan 200's tex som haft så stora glipor mellan huv och skärmar, blivit inrullad (då den knappt gått att framföra pga av byggets brister) och en mycket tveksam, sprucken lack men ändå vunnit en kategori med fösta plats... så i slutänden tror jag det handlar mycket om domarens smak och tycke och inte enbart efter tidigare utstakade regler.. det är nog omöjligt att kräva att alla byggen skall behandlas och ses över lika, tror jag iaf?

Sedan är det ju allt med sponsorer med, personer med sponsorer på lack, billjud, fälgar etc har ju naturligtvis en större chans med att "vinna", få till "extrema byggen", så varför inte försöka dra en gräns där direkt isf för att jämna ut det för de som sliter själva utan sponsorer som ställer upp med diverse prylar, skulle jag tycka vara en charmig ide iaf, även om den troligen är omöjlig att genomföra. smile

Men huvudsaken är ju, hur löjligt det än låter, att ha roligt och trivas med sin egen bil, att enbart jaga priser och försöka passa in med det senaste inom trender har aldrig passat mig iaf. smile

Suck ja då börja vi igen. Självklart måste man ha ett sjukt intresse av bilar och att träffa lika sinnade men jag ljuger om jag inte ser det som ett tävlings moment och en viss spänning om dommarna på plats ska fatta tycke för min bil för jag säger min bil för jag har inte byggt den själv har inte det hand laget att lägga en sådan lack och klister märken är inte min grej.

När det gäller bedömning så håller jag full ut med Ellemark det måste till en arbets grupp som är ihop satt av bilsport scf bil byggare och folk med stor erfarenhet i bil byggar branchen men detta verka helt kört att få till.

Precis som du säger så är det många tveksamma byggen som får ta i mot priser för ett tveksamt bygget på grund av inkompitenta dommare tyvärr har dom inget att gå på eller inte något kunnande utan bara uttagna för att välja ut bilar.

Det är inte bara vi utställare som ska vara antusiastiska och seriösa mot hobbyn utan även Event skaparen, Är inte dom det utan bara vi så får vi detta tjabbet. Vi måste nog sätta ner foten lite riktigt

Åker hellre på en utställning och blir sist men riktigt bedömd en som i sommras hämta pokaler för att man känner massa personer nä fan dom har inte ett skit värde

Mvh: Magnus

Jag håller med dig i stort Magnus, men jag vill nog påstå att det är lite "vårdslöst" att dra alla domare över en kam. Alla domarna är inte inkompetenta! Det finns mycket kunskap hos en del medan andra är mindre bra och några kanske inte borde agera domare alls. Nu är jag visserligen fortfarande en nybörjare i dessa sammanhang men jag anar att det inte är helt lätt för en arrangör att få folk som är villiga att ställa upp som domare just för att det alltid blir snack efteråt, mer eller mindre.

Så länge det inte finns ett bedömningsunderlag som alla accepterar att rätta sig efter kommer det alltid att finnas dom som är missnöjda efter en utställning. Frågan är om det någonsin går att få fram ett så vattentätt bedömningsunderlag att den enskilda domarens personliga tyckande inte påverkar bedömningen. Se bara inom tex. fotboll, där finns klara regler att döma efter och ändå blir det då och då diskussioner om domslut då domaren har gjort en bedömning av en uppkommen situation. Jag tvivlar på att det kommer att gå att skapa ett bedömningsunderlag som inte ger utrymme för ifrågasättande av utställningsresultat. Men, ett väl utformat underlag kan minska mängden missnöjda utställare.

Jag känner till två arrangörer som gör bedömningarna utifrån ett bedömningsunderlag och det är SCF och på Upphillträffen. I mina ögon är detta två mycket bra initiativ. Två parter som faktiskt har arbetat fram en form av underlag, och något man säkerligen kan använda som utgångspunkt att arbeta vidare på. Men för att det ska bli något vettigt av det måste vi hjälpas åt med konkreta förslag och inte bara gnälla bakom tangentbordet på olika forum. Gnäll leder sällan till en förbättring, bara att dom som faktiskt försöker ta fram ett bedömningsunderlag tappar sugen. Och lär det definitivt inte bli bättre.

Frågorna som jag ser som en naturlig följd till ett bedömningsunderlag är, hur får man alla som agerar domare runt om i landet att tolka regelverket på samma sätt? Finns det underlag (intresserade personer) för att skapa en "professionell" domargrupp? Hur skall i så fall dessa domare ersättas (logi, resor mm.)? Ska alla arrangörer tvingas att engagera dessa proffsdomare för att få dela ut priser? Om det blir ett krav, hur många mindre utställningar försvinner då? Om inte, hur skall man då utforma bedömningen? Ska det kanske finnas en gräns (antal utställda bilar) som avgör om man måste ha proffsdomarna på plats eller inte, och var ska den gränsen i så fall gå? Det finns säkert mängder frågor till som måste besvaras, och som genererar nya frågor. Det här är absolut inget lätt arbete och att då läsa det ena inlägget efter det andra där det skrivs att "någon" måste ta fram ett bedömningsunderlag känns lågt. Vem är "någon" och varför är det alltid någon annan som skall ta fram lösningen? Kritik är bra, om den är konstruktiv.

Kanske kan det förfarandet som Rättviksgänget hade på träffen i somras vara en alternativ lösning. Där valde publiken "Peoples Choice", barnen valde "Kids Choice" och vi utställare utsåg själva pristagarna i övriga klasser. På det viset var det upp till var och en att själva bedöma bilarna efter sina egna preferenser och vad jag vet/sett/hört uppstod det inga diskussioner om resultaten i efterhand.
Det kanske är lösningen på detta ändlösa tragglande om felaktiga/konstiga bedömningar. Sannolikt är ju vi utställare dom mest kritiska bedömarna och om alla bilar bedöms efter principen "så tycker jag" så lär ju alla tänkbara aspekter täckas in. Inte så vetenskapligt kanske, men sen när blev bedömningar vetenskapliga?

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
PAIN
16 november 2008 · 2 103 Inlägg

MrH skrev:
Kanske kan det förfarandet som Rättviksgänget hade på träffen i somras vara en alternativ lösning. Där valde publiken "Peoples Choice"mm

inte för att pinka i fontänen nu, men peoples choice har väldigt delade meningar.

...jag va på en träff i sandviken i sommras där vann en bil som kom 22 mil från sthlm...va helt fairplay smile
MEN jag med många både såg å vet vid minst 1 tillfälle på scf då en person med flertaler *kompisar* satt å fylllde i en hög med röstsedlar på sin egen bil å hans kompisar på hans.

.....Jo det poängterades av dom flesta på plats å alla pratade om det under eventet söder om sthlm, timmar innan prisutdelningen, jag med många trodde det hade gott fram till domarkåren att detta inträffat men vi kanske va för fega att säga det rakt ut, så sorry för det..även om andra talade högt å tydligt om detta under pågående event........eller så hade det fram kommit men för sent å hur skulle dom kunna kontrollera detta i efterhand ?   ja ...trist men så kan det bli ibland med peoples choice.

varvid den killen gick hem med det priset. mad

att man huvudtaget kan stolt ta emot det priset e ju skandal, så man bör nog i mina meningar göra en liten bättre lösning av kontroll vid röstning av det priset om man ska ha ett sådant wink

tex: nånkollar varje röstsedel som läggs i lådan...samt vattenfast stämpel handen på den som röstar så har man minimerat lite fuskriks iallafall.....vad vet jag ..framför bara lite åsikter nu wink

finns flera arrangörer som tagit bort detta pris då det ofta slutar med flest kompisar vinner tongue

Angående Rättviksträffens evenemang ...sorry om det blir lite OT nu wink
men merparten av dom som vann i dom olika grenarna kom ifrån Rättvik eller ett stenkast därifrån roll  å fanns ganska gott om *kompisar* däruppe lol
å jag har inte många kompisar däruppe men hade turen att få 2 priser i bagaget den helgen smile

även om evenmanget å humöret va på topp därifrån.

gällande domarkåren tycker jag att scf har hållit bra nivå under hela sommaren även om man ibland kan ha andra åsikter om visa saker, men det är ju dock domarnas beslut som vi utställare får acceptera då vi åker på eventen wink
som i fotboll vill man överklaga så får man ta det med domaren sen ...men risken att domen ändras e rätt liten.
Patrik är som sagt en trevlig person att tala med å han e rakryggad så man ska inte vara feg att fråga eller undra om över något.

Ska man även kolla tex hur en domare aggerar så kan jag med många tycka att när domaren kommer till sin bil åman gladeligen går fram å säger: tjena jag heter XXXX ska jag prata å berätta lite om bilen smile
-NÄ Jag kollar själv får man surt tillbaka sad  Jahapp de va ju preeeeeecis vad man ville höra som bilutställare....
man må vara extremet kunnig på bilar men INGEN kan allt som e gjord på dessa fina ombyggda bilar som rullar på scf ...just detta event va det runt 100 utställande bilar.....det var i örebro.

va en inhoppande domare som tidigare dömt SCF event då det grundades...alltså inte Pure....men spelar ingen roll att säga så till utställare gjorde att jag kände :   vad gör jag här ??  åka 05:00 på morgonen å lägga tid å pengar för att bli avsnäst sad
flera med mig den dagen kände likadant ......det har ju famgått tydligt från SCF sida å på forumstrådar att man mer eller mindre måste gå fram till domarna å berätta då dom själva sagt att dom inte kan se å veta allt om alla bilar....SÅ inga tvära såna kommentarer vill jag inte ha å säkert ingen annan bilutställare heller....även om jag kör en volvo sosse container ...rättvis bedömning ska gälla alla wink

Sen en liten sak till ....dom som vann på denna mässa är ju garanterat glada för sina priser å det kan vi låta dom vara.....va ju inte vinnarna som beslutade om att dom skulle vinna wink

Sen att det kanske va en liten miss som SCF gjorde , då dom alltid klart å tydligt fram häver i mail vid anmälan å deras hemsida hur,klasser,prisbord kommer att vara under eventet...detta råkade nu försvinna bort....jag för min del fick inte veta förrän på söndagen att det var topp 10.

Som jag påtalat i mail som förslag till en SCF FINAL kan ju vara att dom bilar som vunnit olika delmoment under SCF Q-tour får *slåss* om den åtråvärda topp 10* medans övriga som inte kanske haft turen att vinna där, kan vara med i klasserna som finns under SCF Q-tour vilket är ett brett utbud med variation priser för alla utställande bilar i den stora variation av bilar som finns.

...genom att dom kan ev vinna där så ger det en enorm god morot till dom att göra sin bil ännu mer till sin drömbil under vintern ,vad vet jag smile
men att ha ett lite större prisbord på en FINAL kan ju vara att rekommendera kanske.

Eventet på barkaby hade ju ett pokal regn på 45 st om jag inte minns fel.....sånt e vad folk kanske tror sig finnas på en FINAL efter en Q-tour som varit under en hel sommar.

Bla detta ovan har jag mailt om min åsikt till SCF arrangörerna....men går gärna ut med det här också.

vissa gillar blått endel rött å så är det, inget vi kan styra över för detta evenemang som redan varit.

....men förbättringar kan man alltid göra ovasett bilvärlden,krig å rasism så blicka framåt å dra ditt eget strå till stacken så kan du med egen stolthet veta att nu har jag gjort vad jag kan ,än bara sitta vid tangentborden å vara kritiska wink

Å jaaa .. jag har hört av mig till scf mail mm om mina åsikter mm för ett bra tag sedan å vid flertalet tillfällen med svar som va gott bemöttande smile

Nog om detta nu för min del....inomhus mässan va ett ljus i höstmörkret för min del iallafall smile
P.s sooooorry för all text men nu va det dax å uttrycka sig lite lol

//Mvh

Senast redigerat av Pain940 (16 november 2008)

evilaudio
17 november 2008 · 16 195 Inlägg

annars kan ja bli huvuddommare.. big_smile  då kommer varken volvo elle saabbilar få ett enda pris..HAHA

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Pure Mångsysslare
17 november 2008 · 162 Inlägg

Hummmmm   sad

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
PAIN
17 november 2008 · 2 103 Inlägg

evilaudio skrev:
annars kan ja bli huvuddommare.. big_smile  då kommer varken volvo elle saabbilar få ett enda pris..HAHA

vad e det då för mening att vi ska bygga om basbygget i min bil HAHAHAHAHAA lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang