böter på samma sätt som finland? bra eller anus?

breesladd SKÅNING
3 november 2008 · 1 215 Inlägg

ANUS, jag skulle ju inte få så höga böter men ändå smile

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
KimVsWorld Mästare
3 november 2008 · 2 947 Inlägg

r-ted skrev:

KimVsWorld skrev:

pampers138 skrev:

Du har faktist en poäng där smile

Och rikemännen ska inte betala ett skit? Nästan så att jag spottar när jag läser det.

alla som tjänar öve ett visst belopp borde inte behöva betala böter då dom redan betalar så mycket skatt

Ja du, jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Låt mej återkomma.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
TRYIT Teddan
3 november 2008 · 2 495 Inlägg

KimVsWorld skrev:

r-ted skrev:

KimVsWorld skrev:

Och rikemännen ska inte betala ett skit? Nästan så att jag spottar när jag läser det.

alla som tjänar öve ett visst belopp borde inte behöva betala böter då dom redan betalar så mycket skatt

Ja du, jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Låt mej återkomma.

är trött på att alla låginkomsttagare tror att alla med en högre inkomst har nått jävla lyxliv, ni fattar fan inte vad man får offra för att tjäna lite mer...
och sen blir det som ett jävla beroende som man inte kommer ur, till slut så har man jobbat sp mycket så man har inga polare, ingen familj inget .. förutom massa avundsjuka sossar som tycker att dom rika skall betala mer

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Syst3m
3 november 2008 · 1 079 Inlägg

Seriöst, är man arbetslös ska man inte ha råd att åka för snabbt. Man ska fan sitta hemma i en 1:a alternativt hyra en lada av en bonde och käka halm.

Man ska inte ha råd att åka runt i en bil och dessutom ha råd att få böter, de måste för fan skaffa ett jobb om de vill åka bil snabbt. Därför bör de vara svinhöga böter för arbetslösa. De som har jobb fast liten inkomst kan dock få samma böter som "resten" får...


"Ett lite mindre genomtänkt resonemang."

Masterworks
3 november 2008 ·

Sosse Sverige e fantastiskt, fan högre böter för en höginkomsttagare
som kör 5km för fort än en arbetslös som slår ihjäl flickvännen, låter sunt! lol

airflow Avstängd
3 november 2008 · 653 Inlägg

r-ted skrev:

Seth skrev:
skulle nästan vilja ha samma system, det svider inte direkt i plånboken på höginkomsttagare nu.

det kunde man ge sig fan på att en arbetslös skulle svara så......

Är du höginkomsttagare ? Verkar fan inte bättre iaf eftersom du verkar livrädd att det ska bli ett sånt bra system som dagsböter smile

Jag har rätt i vad jag än säger.
TRYIT Teddan
3 november 2008 · 2 495 Inlägg

Masterworks skrev:
Sosse Sverige e fantastiskt, fan högre böter för en höginkomsttagare
som kör 5km för fort än en arbetslös som slår ihjäl flickvännen, låter sunt! lol

så skall det vara,  Sverige är det "fult" att tjäna pengar, man måste ursäkta sig att man råkar tjäna mer än grannen osv.

Sosse-Sverige i ett nötskal

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
FreddeK
3 november 2008 ·

Det är samma brott så det ska kosta lika mycket! Är man rik så är man och är man fattig så är man...men båda samhällsklasserna måste stå lika inför lagen.

Till er som säger att rika ska betala mer för att dom har mer pengar, vad grundar ni det på? Man måste få tjäna pengar också i landet lagom!

TRYIT Teddan
3 november 2008 · 2 495 Inlägg

airflow skrev:

r-ted skrev:

Seth skrev:
skulle nästan vilja ha samma system, det svider inte direkt i plånboken på höginkomsttagare nu.

det kunde man ge sig fan på att en arbetslös skulle svara så......

Är du höginkomsttagare ? Verkar fan inte bättre iaf eftersom du verkar livrädd att det ska bli ett sånt bra system som dagsböter smile

ja det är jag... du är det inte förmodar jag eftersom du inte gillar nuvarande system

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Xuri One Man Clan
3 november 2008 · 4 287 Inlägg

r-ted skrev:

Eberlund skrev:
Va kul. Fick i gång precis den diskussionen som hoppades på.

Jag tror mycket att man relaterar till sin egna situation. är man bra inkomst så tycker man  att dagens system är bra. Är man arbetslös tycker man att det skulle vara dagsböter.

hehehe


tror det finns en liknande tråd som spårade ur riktigt ordentligt.

Jag tycker böterna borde vara högre desto lägre inkomst man har, för då måste dom arbetslösa skaffa sig ett jobb för att betala sina böter big_smile

vanligtvis tycker jag du brukar ha nån typ av poäng i dina inlägg...detta tolkar jag som skojj men tycker inte de är skojj överhuvudtaget...finns massor med folk som sökt jobb i månader men inte får/hittar jobb... dom sitter säkert å garvar åt dig eller vad tror du ?

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
airflow Avstängd
3 november 2008 · 653 Inlägg

r-ted skrev:

airflow skrev:

r-ted skrev:

det kunde man ge sig fan på att en arbetslös skulle svara så......

Är du höginkomsttagare ? Verkar fan inte bättre iaf eftersom du verkar livrädd att det ska bli ett sånt bra system som dagsböter smile

ja det är jag... du är det inte förmodar jag eftersom du inte gillar nuvarande system

Jag tycker mest det bäst att det ska bli rättvist för alla.. Jag går fortfarande i skolan så nej jag har ingen hög inkomst smile

Jag har rätt i vad jag än säger.
TRYIT Teddan
3 november 2008 · 2 495 Inlägg

airflow skrev:

r-ted skrev:

airflow skrev:

Är du höginkomsttagare ? Verkar fan inte bättre iaf eftersom du verkar livrädd att det ska bli ett sånt bra system som dagsböter smile

ja det är jag... du är det inte förmodar jag eftersom du inte gillar nuvarande system

Jag tycker mest det bäst att det ska bli rättvist för alla.. Jag går fortfarande i skolan så nej jag har ingen hög inkomst smile

tro mig , rättvisa skapar man inte genom att straffa dom med hög inkomst

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
breesladd SKÅNING
3 november 2008 · 1 215 Inlägg

r-ted skrev:

airflow skrev:

r-ted skrev:

ja det är jag... du är det inte förmodar jag eftersom du inte gillar nuvarande system

Jag tycker mest det bäst att det ska bli rättvist för alla.. Jag går fortfarande i skolan så nej jag har ingen hög inkomst smile

tro mig , rättvisa skapar man inte genom att straffa dom med hög inkomst

precis det ska vara lika för alla faktiskt

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
tobbe91
3 november 2008 ·

så jävla sant

airflow Avstängd
3 november 2008 · 653 Inlägg

mm visst jag är iaf för dagsböter.

Jag har rätt i vad jag än säger.
KimVsWorld Mästare
3 november 2008 · 2 947 Inlägg

Men frågan är ska man räkna det hur mycket man ska förlora på det eller hur mycket man ska betala?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Pikey
3 november 2008 · 2 283 Inlägg

Jävla påhitt med dagsböter för de som kör för fort.
Du vet väl förhelvete vad du håller på med när du kör, har du dålig inkomst, kör då inte för fort.
Jävla snack om att de ska sänka massa för att gulla med folk som inte har jobb.
Visst det är jävligt trist att folk inte har jobb + mig som går i skola...

Jag har bara små-jobb hos mina föräldrar på ICA och inte fan går jag och lipar på att de rika har lätt råd att betala det.
Lika för alla innebär att det ska vara lika mycket straff, sen om den ena tjänar mer pengar eller inte det får kvitta för båda vet att de gjort något fel och det är där det handlar om, det är inte så att någon sitter med pistol mot huvudet för att du ska köra fortare.

R.I.P. Michael Jackson!
KimVsWorld Mästare
3 november 2008 · 2 947 Inlägg

Rika kan köra fortare fler gånger än fattiga helt enkelt. Och det är säkert rätt!

Senast redigerat av KimVsWorld (3 november 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Daaze Rent A Retard !
3 november 2008 · 674 Inlägg

r-ted skrev:

KimVsWorld skrev:

pampers138 skrev:

Du har faktist en poäng där smile

Och rikemännen ska inte betala ett skit? Nästan så att jag spottar när jag läser det.

alla som tjänar öve ett visst belopp borde inte behöva betala böter då dom redan betalar så mycket skatt

haha bra sagt, du betalar ju ändå ingen skatt lolwinkcool

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
twin_cam Smålänning
3 november 2008 · 7 877 Inlägg

VAför inte skita i att köra för fort från första början så slipper alla böter, staten förlorar massor med pengar och alla blir nöjda och glada big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang