Min golf 3 dog. Vad kan vara fel?

Krillepille Ganska n00b
10 november 2008 · 37 Inlägg

Hejsan!

Har sedan ett halvår tillbaka en Golf 3 års. 93. Inte haft ett enda problem förrens en vecka sedan. Då bilen plötsligt tvärdog. Bilen vägrade starta och jag blev bärgad av en kompis. Väl hemma startade den fortfarande inte, så jag köpte ett nytt batteri, då jag visste att mitt var kasst. Bilen startade hur bra som helst efter det.

Idag hände samma sak igen. Bilen dog helt plötsligt. Vägrade även då att starta. Så jag och farsan puttade bilen intill en parkering. Startade inte. Men testade några minuter senare och då startade den helt plötsligt.

Så nu undrar jag kort och gott: Vad kan vara fel och vart ska jag börja?

Mvh Krille

fullkorn Molesta la breasta!
10 november 2008 · 69 Inlägg

har du ström i batteriet? Om inte kolla generatorn.

Arguing with me is like competing in the special olympics. Even if you win your still a retard.
Audi RS2 "Tidsmaskinen" (1996)
Larsson_Power Saabvilde!
10 november 2008 · 1 708 Inlägg

Tycker verkligen du ska mäta hur mycket ström du får fram till batteriet.

Mvh Michael.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
corrado g60 komp ras
10 november 2008 · 141 Inlägg

Har du kollat tändnings låset brukar ju vara den offta på golfarna ?
Prova med tändningslåset kostar ju inte många kr en ny !
MVH !

Krillepille Ganska n00b
10 november 2008 · 37 Inlägg

Tack så mycket för svar! Ska undersöka detta snarast! smile

Krillepille Ganska n00b
12 november 2008 · 37 Inlägg

Okej, en liten uppdatering. Har jag kört den en stund och ska starta upp den sisdådär 4-5 minuter senare så vägrar den också att starta. Väntar jag 10 minuter därimot så är det inga problem. Stereo och alla ljus/lampor fungerar hela tiden.

Illegal_racer
12 november 2008 · 16 Inlägg

Prova brygga bränslepumps relät kan vara de som är sönder var likadant på en golf ja fixa

Lyngmo
12 november 2008 · 466 Inlägg

tändnings lås kostar 306 kr på vw. någon som chippat en golf vr6a någon gång?

Lyngmo
12 november 2008 · 466 Inlägg

det är inte batteriet. måste vara soppa pumpen eller relät till soppa pumpen eftersom alla lampor lyser och den inte startar. allså det kommer inte fram någon soppa och det är ett relä som styr det + soppa pumpen

Funkiee Saab älskare!
12 november 2008 · 4 597 Inlägg

Testa med att köpa ett nytt soppa relä! låter troligast att det är knasigt där!

Hoppas du får ordning på det!

Mvh Patrik

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Krillepille Ganska n00b
13 november 2008 · 37 Inlägg

Tack så jättemycket för svar! Relä ska alltså inhandlas. Får se hur det går. Jag återkommer och tackar på förhand! smile

Illegal_racer
13 november 2008 · 16 Inlägg

annars kan du ju prova ta väck mattan i bagaget så du ser locket till soppa pumpen sen vrider du om tändingen så ska du höra att den brummar gör den inte de e de relät

Topper Gillar stora förgasare
13 november 2008 · 342 Inlägg

tändspolen

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.
mejn
13 november 2008 · 23 Inlägg

Ja tändspole säger jag med, känn på den om den är väldigt varm när bilen inte vill gå. Är den det låt den svalna prova att starta, funkar det är det ju garanterat den som är problemet.

Krillepille Ganska n00b
26 november 2008 · 37 Inlägg

Inte förrens nu har jag inhandlat ett relä. Skroten hade inget, så det blev den dyra vägen: VW-verkstaden i Karlstad (Lecab). 298:- kostade den. Bilen har inte dött efter bytet nu iallfall. Får hoppas att det ska fungera bättre nu smile

ErikAxelsson
26 november 2008 · 517 Inlägg

Går motorn runt, eller är den helt död fast allt annat såsom stereo, varningslampor mm går igång?
Hade nämligen det problemet på min golf 3. Då var det startmotorn som spökade.
Ett enkelt test är att någon slår på den med ex. ett verktyg medan du vrider på nyckel. Startar den då, ja grattis. Då har du problemet.

Hoppas det löser sig..


Edit: Missade att motorn bara hade tvärdött vid körning, sorry..

Senast redigerat av ErikAxelsson (26 november 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang