Hur många är de...

E30Tompa Rörpulare
28 februari 2006 · 1 453 Inlägg

Med handen på hjärtat som kyler era turbos efter en tur me bilen?big_smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Squadron
28 februari 2006 · 1 833 Inlägg

"Kyler" ? Om du menar att bettan skall lugna ner sig några minuter på tomgång, efter att man pressat henne lite, så ja. Men inte om jag kört normalt. smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Aero-Micke
28 februari 2006 · 124 Inlägg

Har jag varit ute och gasat ordentligt så brukar jag iallafall låtea den stå 30 sekunder på tomgång, men aldrig annars!

Svärd Mr,
28 februari 2006 · 219 Inlägg

Jo det e väll så tung fot så blir det ca: en minut annars så slarvas det. smile

Mr Lemon Satans Kung
28 februari 2006 · 467 Inlägg

Ett måste efter hård körning!
Skulle dock behöva en turbotimer

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se
Martin 9-3 Fisketokig
28 februari 2006 · 2 997 Inlägg

Där fick du mig att må dåligt tongue

Har man pressat allt för hårt så visst låter man den stå ett tag men aldrig annars. åker man lagomt friskt så glömmer man bort det wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
200_sx Besiktningstekniker
28 februari 2006 · 275 Inlägg

Låter alltid motorn gå lite.. oavsett hur jag kört :p

Saab 9-5 2.3T "Sport" (2003)
Cadillac Coupe De Ville "Raggarbilen" (1971)
Goose Mr2 for 2
28 februari 2006 · 128 Inlägg

Jag har gjort det till en vana. Kyler alltid tubon. Fast visst även den bäste kan glömma wink

//Goose
Germax
1 mars 2006 · 12 086 Inlägg

Grejen är att en turbo behöver väl inte kylas om den körts normalt, känns otroligt överpetansiöst och onödigt? Poängen med att låta oljan cirkulera någon minut efter hård körning för kylning försår jag helt. Men då nackar vi ju om rödglödgade turbosar inte komma hem efter jobbet temperaturer?

Jag har ingen turbobil och är ingen expert på ämnet häller men de låter krystat.

-Ncs-
1 mars 2006 · 321 Inlägg

Låter den alltid stå på tomgång ettt par minuter efter hårdkörning, men som nån sa innan, en turbotimer vore ju inte fel att införskaffa...

Tough ain´t...ENOUGH!
Konstapeln Snickar guru
1 mars 2006 · 278 Inlägg

Kör alltid lugnt sista biten så ja får mer kylning än när man bara står på tomgång. sen när ja kommer fram låter ja den väl stå 30 sek om ja kört lugnt.. Har ja kört hårt brukar ja ta en lugn tur och sen låta den stå i 2 min typ. Saken är den att du kan ha belastat turbon lite bara, då kanske den inte behövs kylas men turbinen som snurrar får inget oljeflöde om man stänger av bilen direkt. Därför kan det iaf va bra att låta bilen gå 20-30 sek så turbinen hinner varva ner så den inte torr drar.

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang