kraftigt höjda fordonsskatter på bränsletörstiga bilar

prodrive Avstängd
16 november 2008 · 962 Inlägg

Det är tack vare sådana mongon jag aldrig kommer ha katt på min bil, känns skönt att veta att man släpper ut mängder med skit så idioter som dom dör lite fortare.

LeLuke
16 november 2008 · 185 Inlägg

Kanske skita i att köpa bil och fortsätta åka buss, nej just det dom höjer säkert skatten på bussen så får vi resenärer ta smällen och betala 50 kr kupongen för en otrevlig resa med otrevliga chaufförer:)

Seth
16 november 2008 · 3 354 Inlägg

V10 skrev:

Minitaylor skrev:

V10 skrev:
Jag betalar redan över 4000 kr i skatt...

Det är ju det som är det roliga...du gör en flådig M5;a..Du har förmodligen råd med skatten...Vilka är det igentligen som kör de största och värsta suvarna?Det är ju inte fattigt folk direkt..Och dom som har pengar skiter ju i det överhuvudtaget för att 2000spänn extra för dom är som att pissa en gång extra om dagen..Så vilka drabbar det?Jo de som kanske är lite yngre..Har stor familj och MÅSTE ha stor bil..Jävla fucking uff politik.

Det spelar ingen roll om man har det bra ställt eller inte, man ska inte betala för nåt som inte är orsaken till denna förbannade jävla klimat...vem fan spydde ut koldioxid för flera tusentals år sen då det fanns MER koldioxid än det finns nu?! Det är ju politik...ett jävla skämt där dom leker med befolkningen!! Jag önskar att svenskar kunde göra som fransmännen....bara gå ut och blockera ALLT som finns så kanske dom där jävla parasiterna fattar att dom ska ge fan i att leka med folk!!!

ja vi e ju nåra på garaget varför inte göra som frankrike o verkligen visa vad vi tycker kanske svenska staten fattar att de är en del av sverige och att de inte är sverige.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
V10
16 november 2008 ·

Seth skrev:

V10 skrev:

Minitaylor skrev:

Det är ju det som är det roliga...du gör en flådig M5;a..Du har förmodligen råd med skatten...Vilka är det igentligen som kör de största och värsta suvarna?Det är ju inte fattigt folk direkt..Och dom som har pengar skiter ju i det överhuvudtaget för att 2000spänn extra för dom är som att pissa en gång extra om dagen..Så vilka drabbar det?Jo de som kanske är lite yngre..Har stor familj och MÅSTE ha stor bil..Jävla fucking uff politik.

Det spelar ingen roll om man har det bra ställt eller inte, man ska inte betala för nåt som inte är orsaken till denna förbannade jävla klimat...vem fan spydde ut koldioxid för flera tusentals år sen då det fanns MER koldioxid än det finns nu?! Det är ju politik...ett jävla skämt där dom leker med befolkningen!! Jag önskar att svenskar kunde göra som fransmännen....bara gå ut och blockera ALLT som finns så kanske dom där jävla parasiterna fattar att dom ska ge fan i att leka med folk!!!

ja vi e ju nåra på garaget varför inte göra som frankrike o verkligen visa vad vi tycker kanske svenska staten fattar att de är en del av sverige och att de inte är sverige.

Jag skulle ställa upp direkt, frågan är hur man ska få med sig folk?

pimpad740
16 november 2008 · 812 Inlägg

Seth skrev:

V10 skrev:

Minitaylor skrev:

Det är ju det som är det roliga...du gör en flådig M5;a..Du har förmodligen råd med skatten...Vilka är det igentligen som kör de största och värsta suvarna?Det är ju inte fattigt folk direkt..Och dom som har pengar skiter ju i det överhuvudtaget för att 2000spänn extra för dom är som att pissa en gång extra om dagen..Så vilka drabbar det?Jo de som kanske är lite yngre..Har stor familj och MÅSTE ha stor bil..Jävla fucking uff politik.

Det spelar ingen roll om man har det bra ställt eller inte, man ska inte betala för nåt som inte är orsaken till denna förbannade jävla klimat...vem fan spydde ut koldioxid för flera tusentals år sen då det fanns MER koldioxid än det finns nu?! Det är ju politik...ett jävla skämt där dom leker med befolkningen!! Jag önskar att svenskar kunde göra som fransmännen....bara gå ut och blockera ALLT som finns så kanske dom där jävla parasiterna fattar att dom ska ge fan i att leka med folk!!!

ja vi e ju nåra på garaget varför inte göra som frankrike o verkligen visa vad vi tycker kanske svenska staten fattar att de är en del av sverige och att de inte är sverige.

samma ämne va yppe i en tråd för ca 8-9 månader sen men som vanligt så hände de inget lika så alla kjedjesms som har skickats om att blocka bensinstationer. de händer inget, mkt snack å lite verkstad lr va är de man säger? gör man inget åt saken så får man ju ta de. de hjälper ju inte att sitta här å gnälla. skriv på alla protestlistor ni kan hitta ist. kan ju lova att de hjälper mer än att sitta å gnälla här..

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
Hasselstrom
16 november 2008 · 796 Inlägg

Tycker kungen ska styra landet! Han verkar vara en riktig sköning... Älskar o jaga o köra bil o sån skit:)

Hur som helst så är politiken ett HELVETE..

Jag har aldrig blivit så förbannad som jag blev i somras! När dom klagade på att alla båtförare släppte ut för mycket koldioxid....

Citat, från en riktig statsbo...: "Det bästa vore om ALLA bytte ut sina äldre 2-takts motorer, mot nyare 4-takts motorer"


Personen i fråga har säkert ingen aning om vad det är för skillnad mellan en 2-taktare respektive 4-takt..
Inte heller att de flesta kör med lite äldre 2-taktare med ett värde runt 5-20tusen.


JAG "byter" gärna till en fyrtaktare och kostymnissarna köper en åt mig.. Jag har inte råd att lägga tvåhundratusen på en båtmotor bara för att den släpper ut mindre koldioxid.. Dom kan väl använda skatten som alla betalar för bensin till att köpa nya bränslesnålare motorer till de som behöver då?



Lika förbannad blir jag på att dom trackar ner på dom som bor på landet. Jag bor 2mil utanför staden och har ungefär 2km till närmaste busshållsplats.

Hur FAAAAN tänkte dom när dom införde gratisbussar i stan???????
Och sedan höja priset på lantbussarna???

Hur faan ska vi på landet göra då? Vi har ju inget val!


Hur skulle ni göra?

Cykla 2kilometer (eller gå när det är snö) till busstationen, betala 45spänn för en enkel resa in till staden och sedan få gå en bit till jobbet?

Eller ta bilen, sitta varmt, slippa cykla och gå.. för mindre pengar!

Inte faan åker man buss?

Medans dom i stan har fem-tio minuter till jobbet med cykel?
Och dom ska åka GRATIS???



Borde vara tvärt om! Hade bussen vart gratis på landet, hade alla åkt! Och så kan ju bensinens skattepengar betala bussarna istället?



Jag är inte avundsjuk på de som bor i stan för att de har gratisbussar, utan mer arg på att dom höjer priset på bussarna som jag åker med.

Dom ger ju oss inget val att ta bilen.

Och att ta bilen är inget problem.


Tills dom höjer bensin priset!!!

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Felax
16 november 2008 · 1 963 Inlägg

Hasselstrom skrev:
Tycker kungen ska styra landet! Han verkar vara en riktig sköning... Älskar o jaga o köra bil o sån skit:)

Du klagar på att människor är tröga o inte fattar nåt, så vill du att våran kung ska styra detta land? Han fattar ju fan mindre än, fan de finns inget djur som är värt att trakka ner på en jämförelse.. Han är ju hur trög som helst den mannen.

Men are not born - Men are made
STriiiker
16 november 2008 · 609 Inlägg

Fan va jag lackar ur, så här är det: Sverige är ett skit land som försöker se fint ut med sin miljöpolitik men va fan ger det när de verkligt stora miljö bovarna som USA och Kina skiter i allt som har med miljö tänkande att göra?! Så alla som tycker att vi Svenskar ska vara en bra förebild kan ta sig i röva, för det lilla som vi släpper ut genom bilar etc. är inget gemnfört med t.ex. USA.

Föresten, hur många av de som sitter o kör "gröna bilar" har även en fet motorbåt som drar 6 ggr så mycket som en v6:a ute i skärgården??? Nee men det är väl miljövänligt förstås....

Senast redigerat av STriiiker (16 november 2008)

te_wik Forummoderator
16 november 2008 · 12 813 Inlägg

Jag kan inte förstå detta. Är sverige bara från sthlm och neråt?

Vi här uppe har ingen tunnelbana, ingen spårvagn.. Bussar finns ju men det passar aldrig mina tider..

Vi har sällan 4-500 meter till affären eller jobbet.

Vi måste ta bilen. Ska vi behöva gå i personlig konkurs bara för att de stockholms nissarna aldrig varit
hit upp? De vet inte hur det ser ut här.

Höj skatterna, visst. Jag slutar betala. Kör olagligt. Alla mina stålar går sen till böter istället för skatt.
Men sen får jag iaf valuta för pengarna i form av gratis mat och boende i fängelset sen!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
mcguyver
16 november 2008 · 218 Inlägg

ja fortsätter det så här så måste man väll vara minster eller något för att ha råd med bil :-(

_Wallis_
16 november 2008 · 4 506 Inlägg

mcguyver skrev:
ja fortsätter det så här så måste man väll vara minster eller något för att ha råd med bil :-(

Finns fortfarande mitt alternativ.
Se Sid:1 hyffsat långt ner..

big_smile

Kan du andas kan du dö.
te_wik Forummoderator
16 november 2008 · 12 813 Inlägg

Hem besök hos han på Fredag. Vilka är med mig?

Miljöministerns hus =
http://artforprofits.files.wordpress.co … losion.jpg

1: Alias: _Wallis_     |     Åker från: Göteborg
2: Alias: Daaze         |     Åker från: Nynäshamn
3: Alias: te_wik        |    Tar BILEN från: Kalix

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
mcguyver
16 november 2008 · 218 Inlägg

jag är med helt klart :-)

Ghost_Face
16 november 2008 · 517 Inlägg

Maude Olofsson tar ändå priset: FÖRBJUD BILAR SOM GÅR PÅ FOSSILA BRÄNSLEN.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3777549.ab

MickeMys WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
16 november 2008 · 162 Inlägg

Tänk så mycket syre vi skulle få över om SAMTLIGA miljöskadade politiker stängde matnedkastet.

Kanske skall ha en koldioxidskatt på politiker istället.
VI ÄR FORTFARANDE EN FIS I SAHARA, Sverige är inte hela världen FATTA.

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689
Subaru Impreza WRX STi "Petter Solberg Ed.1 - WR 1" (2004)
_Wallis_
16 november 2008 · 4 506 Inlägg

Inlägg raderat och användaren varnad pga olaga hot. /admin

Senast redigerat av chrizz (16 november 2008)

Kan du andas kan du dö.
Hasselstrom
16 november 2008 · 796 Inlägg

Felax skrev:

Hasselstrom skrev:
Tycker kungen ska styra landet! Han verkar vara en riktig sköning... Älskar o jaga o köra bil o sån skit:)

Du klagar på att människor är tröga o inte fattar nåt, så vill du att våran kung ska styra detta land? Han fattar ju fan mindre än, fan de finns inget djur som är värt att trakka ner på en jämförelse.. Han är ju hur trög som helst den mannen.

Jag var lite ironisk där faktiskt...


Men jag tvekar inte en sekund på att han skulle sänka bensinpriset!

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
prodrive Avstängd
16 november 2008 · 962 Inlägg

inlägg raderat /admin

Senast redigerat av chrizz (16 november 2008)

Hasselstrom
16 november 2008 · 796 Inlägg

Citerar en som hade kommenterat på aftonbladets sida.... Tyckte den var så jävla beskrivande och bra!


""" Min gamla framtidsvision: den lilla flickan frågar sim mor: vad är det för svart som ligger på marken där borta ? mamman svarar: jo min flicka det kallades väg och där kunde man köra något som kallades bil, såja trampa på nu det är bara 18 mil kvar till mormor i Skövde!""

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
DasAuto
16 november 2008 · 2 751 Inlägg

Dom fixade ju "miljövänliga" tåg i blekinge.. Biljeten för mig ökade från 90kr till 130kr från hemmet till plugget.. Så de lönar sig att köra ifall det inte är för ofta man sticker dit....

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang