Varför just SAAB?

Muppsi Bessewisser
2 mars 2006 · 556 Inlägg

Jag har vart medlem här ett tag nu och märkt att det finns väldigt mycke Saab:ar.
Varför är det så många som köper just SAAB?
Är det någon fördel med SAAB som jag har missat?
eller är det bara en sånd där smak-sak? tongue

How low
StiFf Wankel
2 mars 2006 · 1 080 Inlägg

aldrig ägt en saab men skulle tro att det är för att den är svensk - billigare/flera reservdelar..tror nog att det finns ännu mer volvo här

MDS Västerås
Muppsi Bessewisser
2 mars 2006 · 556 Inlägg

jo det är nog en anledning men jag får vänta och kolla om det kommer flera svar big_smile

How low
Martin 9-3 Fisketokig
2 mars 2006 · 2 997 Inlägg

Jag har inte gillat saab alls innan.

Det var väl en tillfällighet att det vart saab.

Satt hemma och tänke "Jag behöver en bil", hade ingen innan och hade lånat farsans bil till och från jobb innan.

Gick in på Saabs hemsida och byggde en bil, tyckte den var snygg och sen var jag in till Saab och helt plötsligt var jag bilägare utan tänka mig för, frågade för kul vad man fick pruta på rent köp, fick 8% och då var det bara skriva papper.

Lite av inpulsköp, lite 50/50, hade saab vart stängt den dagen hade jag vart in på Mitsubishi och troligen haft en Evo8 i garaget.

Så speciellt med Saab är det inte, en bil man kan flytta sig från A till B och rätt säker att åka i.

Senast redigerat av Martin 9-3 (2 mars 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
2 mars 2006 · 3 804 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Jag har inte gillat saab alls innan.

Det var väl en tillfällighet att det vart saab.

Satt hemma och tänke "Jag behöver en bil", hade ingen innan och hade lånat farsans bil till och från jobb innan.

Gick in på Saabs hemsida och byggde en bil, tyckte den var snygg och sen var jag in till Saab och helt plötsligt var jag bilägare utan tänka mig för, frågade för kul vad man fick pruta på rent köp, fick 8% och då var det bara skriva papper.

Lite av inpulsköp, lite 50/50, hade saab vart stängt den dagen hade jag vart in på Mitsubishi och troligen haft en Evo8 i garaget.

Så speciellt med Saab är det inte, en bil man kan flytta sig från A till B och rätt säker att åka i.

hur hade du råd? inte många som har råd att chilla in och hämta ut en sprillans ny bil


Bmw osv..
Muppsi Bessewisser
2 mars 2006 · 556 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Jag har inte gillat saab alls innan.

Det var väl en tillfällighet att det vart saab.

Satt hemma och tänke "Jag behöver en bil", hade ingen innan och hade lånat farsans bil till och från jobb innan.

Gick in på Saabs hemsida och byggde en bil, tyckte den var snygg och sen var jag in till Saab och helt plötsligt var jag bilägare utan tänka mig för, frågade för kul vad man fick pruta på rent köp, fick 8% och då var det bara skriva papper.

Lite av inpulsköp, lite 50/50, hade saab vart stängt den dagen hade jag vart in på Mitsubishi och troligen haft en Evo8 i garaget.

Så speciellt med Saab är det inte, en bil man kan flytta sig från A till B och rätt säker att åka i.

Hur fan har man råd att gå in hos en handlare och impulsköpa en ny bil?! Fy fan..! Vissa har det bra

How low
Martin 9-3 Fisketokig
2 mars 2006 · 2 997 Inlägg

SkyNard skrev:

Martin 9-3 skrev:
Jag har inte gillat saab alls innan.

Det var väl en tillfällighet att det vart saab.

Satt hemma och tänke "Jag behöver en bil", hade ingen innan och hade lånat farsans bil till och från jobb innan.

Gick in på Saabs hemsida och byggde en bil, tyckte den var snygg och sen var jag in till Saab och helt plötsligt var jag bilägare utan tänka mig för, frågade för kul vad man fick pruta på rent köp, fick 8% och då var det bara skriva papper.

Lite av inpulsköp, lite 50/50, hade saab vart stängt den dagen hade jag vart in på Mitsubishi och troligen haft en Evo8 i garaget.

Så speciellt med Saab är det inte, en bil man kan flytta sig från A till B och rätt säker att åka i.

Hur fan har man råd att gå in hos en handlare och impulsköpa en ny bil?! Fy fan..! Vissa har det bra

Inpuls kanske inte var rätt ord men hade funderat på bil men inget mer, att det just vart saab var en inpuls, inte själva bilköpet, jag behövde verkligen en till jobbet.
Sen prioriterar man bilen framför allt så funkar det men visst blir det mycket kostnader iaf med försäkring mm.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
chrizz Administratör
2 mars 2006 · 11 783 Inlägg

Det finns väldigt mycket volvo också.

Varför just volvo?

BTW. det finns fler Volvo på Garaget.org än Saab. smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Martin 9-3 Fisketokig
2 mars 2006 · 2 997 Inlägg

chrizz skrev:
Det finns väldigt mycket volvo också.

Varför just volvo?

BTW. det finns fler Volvo på Garaget.org än Saab. smile

Kan det verkligen stämma med bara 55 Renualt yikes

Har för mig att det var mest av saab för ett tag sedan eller är jag ute och cyklar igen?

Senast redigerat av Martin 9-3 (2 mars 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
chrizz Administratör
2 mars 2006 · 11 783 Inlägg

I skrivande stund är det...

1416 st Saab online
1761 st Volvo online

55 st Renault.

Edit: du skrev 35 först, innan du redigerade wink

Men varför skulle det inte stämma? Hur populära är renault jämfört med saab och volvo bland ungdomar? Går ju inte ens att jämföra smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Germax
2 mars 2006 · 12 086 Inlägg

Ja, varför Svenskar köper Saab är ju en fråga försig.. grejen va väl att de fanns så många Saabar här på garaget.org.. De lede ju täten förut men nu kanske Volvo gått om?

lustgasen Saab 99 Turbo-Nörd
2 mars 2006 · 368 Inlägg

SAAB gör ju snygga bilar!

Med lust att gasa
www.aabh.se/
www.antonbjörklund.se/
Saab 99 GL VAN "Servicebilen-Vanheden" (1977)
Pepe Ölbryggare
2 mars 2006 · 339 Inlägg

En idé kan vara att det var på ett speciellt forum för Saabar och oss tokar som köper dom så kom första länken upp om vad det här var för ngt, och det var en hel del som hajjade till och gjorde samma sak, la upp sin bli och länkade i varje forumsinlägg för att alla skulle kunna se vad man hade för kärra å knåpa runt i på helgerna..och vipps så var det väldigt väldigt mycket Saabar här ett tag..Men nu börjar väl Volvo folket komma igen, dom är ju trotts allt tre gånger fler så...

Saab 9-5 Aero "Biopower" (2005)
Simppi too fast to live, too young to die
2 mars 2006 · 357 Inlägg

Saab o volvo kanske för att svenskar vill ha svenska bilar smile ...skulle själv vilja ha saab men dom e ju svindyra i Finland vilket suger så tusan....

dom e ju snygga å bra motorer..de e väl en bra orsak big_smilewink

sony
2 mars 2006 · 24 Inlägg

Kanske för att man för "mest" prestanda (0-100) och familje bil för samma pengar plus att dem flesta volvo och saab är turbo så man kan få extra hk för små pengar.Det är fina bilar tycker jag

-Ncs-
2 mars 2006 · 321 Inlägg

Ja har saab idag för tycker dom e riktigt fina + att går att få bra knuff i dom relativt enkelt. Men även fast ja e svensk så betyder det inte att ja e frälst vid just volvo och saab. Hade mycket hellre velat haft en vråltrimmad svart supra MKIV wink

Tough ain´t...ENOUGH!
Martin 9-3 Fisketokig
2 mars 2006 · 2 997 Inlägg

chrizz skrev:
I skrivande stund är det...

1416 st Saab online
1761 st Volvo online

55 st Renault.

Edit: du skrev 35 först, innan du redigerade wink

Men varför skulle det inte stämma? Hur populära är renault jämfört med saab och volvo bland ungdomar? Går ju inte ens att jämföra smile

Japp det gjorde jag big_smile

Tyckte det var så lite med bara 55, misstänker att det finns små renualt ute i stugorna som 2a bil men ingen lägger upp dem wink

Renualt gör ju fräcka bilar också smile (jag skulle kunna tänka mig ha en)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
2 mars 2006 · 1 852 Inlägg

SkyNard skrev:
Jag har vart medlem här ett tag nu och märkt att det finns väldigt mycke Saab:ar.
Varför är det så många som köper just SAAB?
Är det någon fördel med SAAB som jag har missat?
eller är det bara en sånd där smak-sak? tongue

varför inte? världen är full av idioter!
hehe, nä men vissa blir patrioter pga sällskap/uppväxt.

man lever bara en gång så lev väl!
OverBoosted AUTOBAHNRASER
2 mars 2006 · 3 804 Inlägg

Det är ovanligt mkt saab människor här på garaget..  förstår inte varför alla e så tända på frmhjulsdrift


Bmw osv..
Stavve
2 mars 2006 · 65 Inlägg

Jadu? Ingen aning? Kan det ha att göra med att deras turbomotorer är bra, bilarna är billiga, krocksäkra, snabba och snygga samt att delarna är billiga och lättillgängliga? Annars är det väl ingenting bra med dom.

BMW 325iA Cabriolet "M-technic" (1994)
Saab 9000 "Griffin" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang