OS-guldet i hockey till Finland?

pierrejonssonagren Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
2 mars 2006 · 412 Inlägg

wiikman skrev:

SnuttisPuppan skrev:

calibra_nox skrev:
Tre Kronor riskerar att bli diskvalificerade pga felaktiga sponsormärken och utelämnande av vissa.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto … 85,00.html
Blir Tre Kronor diskade, går guldet automatiskt till Finland big_smile
Vad säger ni nu? wink

hahaha, du har fått ditt jä*la finland på hjärnan eller?...Sen tror jag knappast dem blir diskade bara för att dem hade svenska spel och dnbnor loggor bakom sig, istället för IOK:s sponsorer...Men om så skulle bli fallet, who cares?, vi slog er i os-finalen(Y)...hahaha...


Så lägg ner ditt Sverigehat....Det är därför ingen gillar er finnar bara för att ni ska hålla på och älta det 100-tals år och så fort det kommer något misstänksamt eller dåligt om Sverige/Svenskarna, så är ni på hugget...

Läs här så blir ni glada...Förlåt det blir ni inte:P
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=4 … p;a=547792


Tack för mig hej;)

vilken fjant du verkar ju fått ditt sverige på din ärthjärna

Fjant, det kommer ju från rätt käft grabben...Ärthjärna, tala för dig själv nisse...Sverige på min hjärna, självklart, vafan trodde du...Man gillar väl landet man bor i?...

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›
Volvo S60 Polestar "3.0L T6 AWD" (2015)
JohnnyN Rutinerad medlem
2 mars 2006 · 1 938 Inlägg

SupraM3 skrev:
nu när Sverige äntligen vann nått sånt här stort så får man räkna med att det kommer nån jävel och hackar och begär att de inte ska ha vunnit...patetiskt....

Vem har sagt att ni inte borde ha vunnit förutom SOK? smile

JohnnyN Rutinerad medlem
2 mars 2006 · 1 938 Inlägg

SnuttisPuppan skrev:
haha,,,ditt patetiska inlägg va det värsta i garaget.org:s historia...Vi har internet, vi har tidningar och vi har text tv här i Sverige så vi visste nog det själva, utan att du skulle påpeka det i en tråd...Nej, ingen gillar finnarna tack vare att ni oftast drar upp sådant här skit efter en förlust då oftast i hockeysammanhang...Som jag sa sist...Det finns ett liv efter os:P...Nationalist?, knappast troligt...

Som att inte ni skulle ha gjort det då, om det gällde oss? roll

JohnnyN Rutinerad medlem
2 mars 2006 · 1 938 Inlägg

SupraM3 skrev:
nämen asså det var dem jag menade big_smile

Haha, lite klurigt läge nu hördu wink De är ju också svenskar big_smile

FugitivE BMW Power
2 mars 2006 · 2 362 Inlägg

calibra_nox skrev:

FugitivE skrev:
HAHA fan va löjligt. Ska ett OS-guld förändras bara pga detta? och inte deras insats dom har gjort? löjligt i mina ögon.

Mvh Kevin

Kanske det, men Olympiska Kommitténs regler ska ändå följas tongue

Jo visst det håller jag fullt med dig om, jag säger inte bara det där för att jag hejjade på Sverige, snarare att det är dåligt vilket landslag det än skulle gälla. Även om det var Finland så skulle jag tycka samma sak som nu. Så det är inte bara för att jag hejjade på Sverige smile.
Har fortfarande finskt blod i mig också tongue.

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/
JohnnyN Rutinerad medlem
2 mars 2006 · 1 938 Inlägg

FugitivE skrev:
Jo visst det håller jag fullt med dig om, jag säger inte bara det där för att jag hejjade på Sverige, snarare att det är dåligt vilket landslag det än skulle gälla. Även om det var Finland så skulle jag tycka samma sak som nu. Så det är inte bara för att jag hejjade på Sverige smile.
Har fortfarande finskt blod i mig också tongue.

Mvh Kevin

Visst, nog är det ju hela skrattretande löjligt, men ändå är de ju nog helnoggranna med såna regler neutral

THEBADGUY Gorgilus addictus
2 mars 2006 · 4 737 Inlägg

finland ska f*n ta mig inte ha guldet iallafall

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
onej84
2 mars 2006 · 1 854 Inlägg

Inte fan får finnarna guldet om sverige diskas hell no, stog d i hänt extra kanske?

Sverige kommer att behålla sitt guld som dom förtjänade.. inge mer tjafs om att dom inte förtjänade de, om man håller på så, va händer då i elitserien när ett lag vinner smguldet nej de andra laget vann fler macher dom förtjänar d???

Det är sista matchen som räknas...

okey silver-line
2 mars 2006 · 54 Inlägg

bullshit,  har folk verkligen inget bättre för sig??

.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
:: AUDI ::
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
JohnnyN Rutinerad medlem
2 mars 2006 · 1 938 Inlägg

THEBADGUY skrev:
finland ska f*n ta mig inte ha guldet iallafall

Har du nån egentligen anledning bakom ditt uttalande? tongue

onej84 skrev:
Inte fan får finnarna guldet om sverige diskas hell no.

Och vem menar du att skulle få det då? bronsmedaljörerna kanske? tongue

JohnnyN Rutinerad medlem
2 mars 2006 · 1 938 Inlägg

Volvo och MB RULES skrev:

StiFf skrev:
fan vad dåligt!! vad har det med matchen att göra? dom vann ju iaf

Håller med. För att de visade upp fel reklam ska "vi" mista guldet fast vi vann finalen. HELSJUKT!

Olympiska Kommittén har sina regler neutral

onej84
2 mars 2006 · 1 854 Inlägg

calibra_nox skrev:

THEBADGUY skrev:
finland ska f*n ta mig inte ha guldet iallafall

Har du nån egentligen anledning bakom ditt uttalande? tongue

onej84 skrev:
Inte fan får finnarna guldet om sverige diskas hell no.

Och vem menar du att skulle få det då? bronsmedaljörerna kanske? tongue

Ingen

JohnnyN Rutinerad medlem
2 mars 2006 · 1 938 Inlägg

Stiff45 skrev:
Och Aftonblaskan har gjort det igen.
Om det nu var de som startade detta. Hur som helst så är det nog bara bollocks alltsammans.

Undrar vad som är fel hos Aftonbladets sportreportrar tongue

StiFf Wankel
2 mars 2006 · 1 080 Inlägg

SnuttisPuppan skrev:

calibra_nox skrev:

SnuttisPuppan skrev:
hahaha, du har fått ditt jä*la finland på hjärnan eller?...Sen tror jag knappast dem blir diskade bara för att dem hade svenska spel och dnbnor loggor bakom sig, istället för IOK:s sponsorer...Men om så skulle bli fallet, who cares?, vi slog er i os-finalen(Y)...hahaha...


Så lägg ner ditt Sverigehat....Det är därför ingen gillar er finnar bara för att ni ska hålla på och älta det 100-tals år och så fort det kommer något misstänksamt eller dåligt om Sverige/Svenskarna, så är ni på hugget...

Det här var det mest patetiska påhopp jag har mött på tongue
Jag påpekar att ni kanske blir av med guldet i värsta fall, och så blir jag påhoppad av någon svensk nationalist som tydligen inte gillar sitt östra grannland det minsta big_smile
Snälla behärska er wink

haha,,,ditt patetiska inlägg va det värsta i garaget.org:s historia...Vi har internet, vi har tidningar och vi har text tv här i Sverige så vi visste nog det själva, utan att du skulle påpeka det i en tråd...Nej, ingen gillar finnarna tack vare att ni oftast drar upp sådant här skit efter en förlust då oftast i hockeysammanhang...Som jag sa sist...Det finns ett liv efter os:P...Nationalist?, knappast troligt...

hehe faktiskt så visste jag inget om det förrän jag läste det här, så några upplyste han iaf..
och tycker verkligen att du överreagerar över hans post...tror knappast att meningen var att gnugga in det, kanske bara kände för det...
känns som vissa borde komma förbi puberteten innan dom får regga sej här, det är ju ändå bara en sport!

MDS Västerås
StiFf Wankel
2 mars 2006 · 1 080 Inlägg

calibra_nox skrev:

Stiff45 skrev:
Och Aftonblaskan har gjort det igen.
Om det nu var de som startade detta. Hur som helst så är det nog bara bollocks alltsammans.

Undrar vad som är fel hos Aftonbladets sportreportrar tongue

tror han syftar på nåt som stog i aftonbladet om svenska kungen...nåt skvaller som tydligen bara var bullshit och aftonbladet fick lagom mycket skit för det smile

MDS Västerås
JohnnyN Rutinerad medlem
2 mars 2006 · 1 938 Inlägg

StiFf skrev:
tror han syftar på nåt som stog i aftonbladet om svenska kungen...nåt skvaller som tydligen bara var bullshit och aftonbladet fick lagom mycket skit för det smile

Jasså big_smile okej, nå, men ändå, så brukar Aftonbladets sportreportrar ha för vana att försöka trycka ner den finska sorgen ännu mera tongue

boostfreak laddtrycks beroende
2 mars 2006 · 72 Inlägg

ää de är sveriges guld. punkt slut. tänk va ni knällt över att ni finnar skulle haft de kvar om de vart er de handla om. då skulle ni ba säga att de är fel o att finnarna ska ha guldet kvar.

ni får nöja er med silver. punkt slut

JohnnyN Rutinerad medlem
2 mars 2006 · 1 938 Inlägg

volvo_18_tum skrev:
ää de är sveriges guld. punkt slut. tänk va ni knällt över att ni finnar skulle haft de kvar om de vart er de handla om. då skulle ni ba säga att de är fel o att finnarna ska ha guldet kvar.

ni får nöja er med silver. punkt slut

Det finns ingen anledning att stressa upp sig så här, och skulle ni vara nöjda över ett guld som ni fått genom en diskning? Åtm. skulle inte vi vara 100% nöjda tongue

Janken Driver
2 mars 2006 · 2 111 Inlägg

StiFf skrev:

SnuttisPuppan skrev:

calibra_nox skrev:

Det här var det mest patetiska påhopp jag har mött på tongue
Jag påpekar att ni kanske blir av med guldet i värsta fall, och så blir jag påhoppad av någon svensk nationalist som tydligen inte gillar sitt östra grannland det minsta big_smile
Snälla behärska er wink

haha,,,ditt patetiska inlägg va det värsta i garaget.org:s historia...Vi har internet, vi har tidningar och vi har text tv här i Sverige så vi visste nog det själva, utan att du skulle påpeka det i en tråd...Nej, ingen gillar finnarna tack vare att ni oftast drar upp sådant här skit efter en förlust då oftast i hockeysammanhang...Som jag sa sist...Det finns ett liv efter os:P...Nationalist?, knappast troligt...

hehe faktiskt så visste jag inget om det förrän jag läste det här, så några upplyste han iaf..
och tycker verkligen att du överreagerar över hans post...tror knappast att meningen var att gnugga in det, kanske bara kände för det...
känns som vissa borde komma förbi puberteten innan dom får regga sej här, det är ju ändå bara en sport!

Visste inte helelr det innan jag läste det här så. snuttipuppan kan du va tyst o sluta klaga.de e inte calibra_nox som försöker ta guldet av "oss" hehe tongue

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Aatos
2 mars 2006 · 291 Inlägg

SnuttisPuppan skrev:

calibra_nox skrev:
Tre Kronor riskerar att bli diskvalificerade pga felaktiga sponsormärken och utelämnande av vissa.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto … 85,00.html
Blir Tre Kronor diskade, går guldet automatiskt till Finland big_smile
Vad säger ni nu? wink

hahaha, du har fått ditt jä*la finland på hjärnan eller?...Sen tror jag knappast dem blir diskade bara för att dem hade svenska spel och dnbnor loggor bakom sig, istället för IOK:s sponsorer...Men om så skulle bli fallet, who cares?, vi slog er i os-finalen(Y)...hahaha...


Så lägg ner ditt Sverigehat....Det är därför ingen gillar er finnar bara för att ni ska hålla på och älta det 100-tals år och så fort det kommer något misstänksamt eller dåligt om Sverige/Svenskarna, så är ni på hugget...

Läs här så blir ni glada...Förlåt det blir ni inte:P
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=4 … p;a=547792


Tack för mig hej;)

Måste iaf gratulera er svenskar till guldet (medan ni iallfall har det) *skämt*

men alla måste ju förstå, det var en stor final o båda lagen ville mer än gärna vinna, och när man förlorat en sån final, så blir man ju såklart sur, o ledsen, för att man "bara" fick silver, jag tror om finland skulle vunnit så hade nog ni svenskar hittat på mycket att påpeka också...
Men sverige spelade bättre i finalen, men annars tyckte jag finland spelade bättre...
Angående det där om att sverige skall förlora guldet tänker jag inte uttala mig något, men en sak är säkert, det är inte ett bra sätt för oss finnar att ta os-guld, OM det skulle bli så att sverige mister det..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang