Jag och min sambo köpte nyligen denna bilen, den var i kosmetiskt riktigt bra skick, har gått 29k mil
och fungerar helt utmärkt generellt.
Förutom att den med jämna mellanrum "tappar kraft" förklarar nu så bra jag kan eftersom jag vet såpass lite om bilar och sådant. Den liksom reagerar inte när man gasar, eller väldigt lite samt att den ibland hoppar å studsar som satan i motorn, hela bilen skakar.
Detta har hänt 3 gånger, vid helt olika tillfällen och under ca 120mils bilåkning totalt.
Men det försvinner oftast efter någon minut, och då brukar det liksom klicka över till superkraft
å bilen accelererar som bara den, precis som om den blivit 3 gånger starkare och mer alert.
Har läst runt lite på forum och liknande, och hittade något om LMM å dylikt som kunde vara pajj, men detta var på en turbo, vi har ju ingen turbo i våran.
Nåväl, detta är på det sätt den beteer sig, samt att den vibrerar i ratten vid 110+, detta har jag däremot fått förklarat att det roligen beror på obalans i däcken, eller att framvagnen är felinställd.
Hoppas på bra tips och råd, gärna så en nybörjare som mig förstår vad det handlar om också.
Skulle uppskatta om förkortningarna förklaras vad dom står för
som ex. LMM om detta är aktuellt.
mvh/James