Hur många använder zatzy me?

MrInfinity Pulverlackerare/Taxichaffuör
7 juni 2008 · 455 Inlägg

Jag är medlem där.. vill jag ha svar på någonting tycker jag det är bättre att fråga där. Här på garaget känns det som att det är mycket omoget folk som inte vet vad dom pratar om. På Gorg tittar jag på bilar, och på zatzy använder jag forumet.

LIVINL0UD
7 juni 2008 · 1 582 Inlägg

Medlem på Zatzy också, men betydligt mer aktiv på Gorg smile

CALIBRA_4x4 Bilbyggare
7 juni 2008 · 91 Inlägg

medlem på zatzy med men tycker om garaget mera

Camaro Z06
Chevrolet Camaro "CAMARO Z06" (1987)
sik
7 juni 2008 · 1 072 Inlägg

Om man jämför zatzy och gorg så är naturligt vis zatzy mognare då deras projekt oftast är betydligt mer advancerade än många här inne. Här kastar man på plastpaket och skryter hur duktig man, där beräknar man hjulvinlar och viktfördelningar. Alltså riktiga race bilar. Men deras attityd verkar vara lite si å så i mina ögon. Min åsikt är att rejsa.nu är bättre då och hjälpsammare.

ErskPersk Svindåre
7 juni 2008 · 1 433 Inlägg

blev medlem på Zatzy för 2 år sen kanske, har inte varit in på sidan ens sen dess... Zatzy är kasst, jämfört med Gorg roll big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
chrizz Administratör
7 juni 2008 · 11 783 Inlägg

Jag är medlem på Zatzy sen 2002. 6-årsjubileum för mig där nu på måndag smile

"zatzy är kasst i jämförelse med garaget". Inte helt otippat att folk här skriver så, jag tror en likadan tråd på Zatzy hade gått åt andra hållet smile

Två olika siter helt enkelt.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Losgard
7 juni 2008 · 1 688 Inlägg

Eyesonly skrev:
Känns lite som att det är 2 helt olika sidor, garaget går ju mest ut på att kolla på andra sida medans zatzy är mer ett info forum för träffar och race. Jag personligen pysslar bara med min bil och glor på andra här på garaget, använder aldrig evenemang osv här, däremot så har jag inte ens min bil upplagd på zatzy då jag bara använder den sidan för att uppdatera mig på race och träffar för där skrivs oftast allt som händer.

Skämtar du? Eller e folk verkligen så blåsta att dom skriver ut race på zatzy-forumet?
Hört talas om sms-listor? roll

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Phalle Datornörd
7 juni 2008 · 123 Inlägg

Är inne på zatzy nån gång då och då. På gorg är jag dock varje dag. Det blev mer gorg för min webläsare gillade inte zatzy förut.

__hogberg__
7 juni 2008 · 1 161 Inlägg

medlem ä ja men ä inte inne så ofta.. händer ibland att ja sitter o pratar inne på #zatzy på irc dock men de ä väääldigt sällan..

Thorssa
7 juni 2008 ·

Använder zatzy flitigare än garaget. Kunskapsnivån är betydligt högre på zatzy, där slipper man usel svenska och folk som skriver saker som inte har någon som helst verklighetsanknytning.

940R
7 juni 2008 · 1 567 Inlägg

Thorssa skrev:
Använder zatzy flitigare än garaget. Kunskapsnivån är betydligt högre på zatzy, där slipper man usel svenska och folk som skriver saker som inte har någon som helst verklighetsanknytning.

Jag är även med en Zatzyan och håller med ovanstånde!! Garaget är allt för slapp med regler och annat..Visst kan det var bra skönt med ett mer fritt forum!! Men att när nr 100000000 nya tråden med samma fråga kommer hur trimmar jag min 740gl eller vilken är din favorit mat tex så loggar jag ut och undrar igentligen vad fasiken är det här..

Men jag tror Garaget är för folk i åldern 12-18 medans Zatzy är för folk ifrån 18-??

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Mack Forum- och sitemoderator
7 juni 2008 · 26 167 Inlägg

940R skrev:

Thorssa skrev:
Använder zatzy flitigare än garaget. Kunskapsnivån är betydligt högre på zatzy, där slipper man usel svenska och folk som skriver saker som inte har någon som helst verklighetsanknytning.

Jag är även med en Zatzyan och håller med ovanstånde!! Garaget är allt för slapp med regler och annat..Visst kan det var bra skönt med ett mer fritt forum!! Men att när nr 100000000 nya tråden med samma fråga kommer hur trimmar jag min 740gl eller vilken är din favorit mat tex så loggar jag ut och undrar igentligen vad fasiken är det här..

Men jag tror Garaget är för folk i åldern 12-18 medans Zatzy är för folk ifrån 18-??

..om inte jag missminner mig så är Garaget för folk som är 18+..?
Själv är jag endast medlem på garaget.org. Behöver ingen fler sida, då denna
är optimal för mitt behov. Jag menar. Den har ju allt. Kontroverser, slagsmål och
kärlek. Bilar och tjejer. Vad mer behöver man? smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo_Mannen Volvoskadad
7 juni 2008 · 6 017 Inlägg

zatzy, vad e de? roll

Jonas
CarCass CarCass
7 juni 2008 · 627 Inlägg

Är medlem på zatzy, ser det mer som en renodlad bilsida. Måste säga att kunskapsnivån är högre och sidan känns mer "mogen" Garaget är kul men mera för att kolla på bilar, inte skriva om dem i forum.

För mycket off-topic på garaget, men jo, jag skriver lite där med. Kul att inte behöva tänka på vad man skriver när det finns en hel jäkla massa andra tomtar så man smälter in wink

Losgard skrev:
Skämtar du? Eller e folk verkligen så blåsta att dom skriver ut race på zatzy-forumet?
Hört talas om sms-listor? roll

Många som skriver ut. Gör ingen större skillnad ändå när det oftast är lördagen som gäller..

Join the Evolution
chrizz Administratör
7 juni 2008 · 11 783 Inlägg

Ni jämför ett forum med en fullfjädrad community vill jag bara påpeka. Zatzy har ett stort och bra forum, men i övrigt kan det inte jämföras med Garaget.

Jämför Garagets forum med Zatzys forum om ni nu ska jämföra något.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
roxe Jesus didn´† Tap
8 juni 2008 · 1 146 Inlägg

Kollar bara zatzy för nattliga aktiviteter och träffar. Här hänger man varje dag.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Mäki Långsam Perfektionist
8 juni 2008 · 4 800 Inlägg

Thorssa skrev:
Använder zatzy flitigare än garaget. Kunskapsnivån är betydligt högre på zatzy, där slipper man usel svenska och folk som skriver saker som inte har någon som helst verklighetsanknytning.

Så är det helt klart, men det är synd att det ska vara så svårt att kolla vilka bilar som finns där osv, därför vinner garaget mitt hjärta.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Eyesonly
9 juni 2008 · 53 Inlägg

Losgard skrev:

Eyesonly skrev:
Känns lite som att det är 2 helt olika sidor, garaget går ju mest ut på att kolla på andra sida medans zatzy är mer ett info forum för träffar och race. Jag personligen pysslar bara med min bil och glor på andra här på garaget, använder aldrig evenemang osv här, däremot så har jag inte ens min bil upplagd på zatzy då jag bara använder den sidan för att uppdatera mig på race och träffar för där skrivs oftast allt som händer.

Skämtar du? Eller e folk verkligen så blåsta att dom skriver ut race på zatzy-forumet?
Hört talas om sms-listor? roll

Kanske kan vara så att jag vet precis hur allt går till då jag har haft hand om sms listorna i uppsalas störta crew och även i dag är med och arrar men men andra uppgifter, det beror ju på vad man vill nå ut med, man kanske skriver ut om årets första träff för att samla in till sms listan eller så kanske man helt enkelt bara vill ha dit så många som möjligt att köra och även en kul kväll för publiken eller helt enkelt en vanlig träff, då du säkert syftar på att polisen skulle snoka reda på det är det det minsta problemet. Så rent forum mässigt är zatzy en sjukt mycket bättre sida å så sätt. Men som någon skrev i tidigare inlägg kan man egentligen inte gämföra sidorna för att det e 2 helt olika sidor.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang