hmm ja framför allt så kan de ju bli lite problem att få den igenom bes.. eftersom volvo tillverkade inte B234F tom turbo utan bara en som heter B204F.
ja som jag har förstått så bör du ju byta ut de mesta. håller sj på med 16v turbo, men de som kan vara knasigast med bes är väl CO och andra värden. så lättast är väl att läsa igenom denna tråden.
Där i finns så gott som allt du behöver veta om " amatörbyggen " och mkt mer är du inte säker på de du läser så kan du allt kika in på denna sida http://www.sfro.com/ och läsa lite där..
Mycket läsning Och mycket nyttig information om turbo byggen osv osv osv.
B234ans block har jag förstått ska funka bra, ett annat sprut är väl också att rekommendera. Finns många trådar i forumet som handlar om samma grejj. Här är även en bra tråd, ett 16v turbo snik-bygge, men kanske är något sånt du tänkt dig?
budget? så länge du inte har 40tusen att lägga ut så skulle jag vilja säga att ditt enda val är då att ha 2 motorer... en med turbo å en utan som du stoppar i å bes. med.
250Hkr? Det är svårt att få ut så LITE effekt från en turbokonverterad 16V. Då får du ha så liten turbo så att den inte orkar ge mera. En 15G / 16T från en Volvo 850 ger det du vill ha.
/Göran
risapa skrev:
jag täckte mig runt 250hp, hällere så bygger jag de serigöst än att behöva renovera den varge helg:)
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI