Säljer Ford Volvo nu? Säljer GM Saab nu?

GOLF_TDI_
1 december 2008 · 141 Inlägg

säljs volvo nu
jag hoppas det
vad tror ni?

Claeson
Hamilton
1 december 2008 · 8 865 Inlägg

Ja en försäljning är ju ett måste om Ford vill ha statligt stöd, samma gäller GM.

Fotograf på tierpidag.se
GOLF_TDI_
1 december 2008 · 141 Inlägg

hoppas att det blir rätt köpare som har kapital

Claeson
childofbodom
1 december 2008 · 78 Inlägg

det pratades tydligen om att ford diskuterar med volvo om ett svenskt volvo igen...dvs att volvo ska stå på egna ben igen.... ( hoppas detta går igenom ) lyssnat på nyheterna på radion så sa dom detta...

Från dom djupa skogarna i Hedared
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
1 december 2008 · 1 898 Inlägg

childofbodom skrev:
det pratades tydligen om att ford diskuterar med volvo om ett svenskt volvo igen...dvs att volvo ska stå på egna ben igen.... ( hoppas detta går igenom ) lyssnat på nyheterna på radion så sa dom detta...

hoppas på det då big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Seth
1 december 2008 · 3 354 Inlägg

ExXtr3me skrev:

childofbodom skrev:
det pratades tydligen om att ford diskuterar med volvo om ett svenskt volvo igen...dvs att volvo ska stå på egna ben igen.... ( hoppas detta går igenom ) lyssnat på nyheterna på radion så sa dom detta...

hoppas på det då big_smile

ok är inte förtrjust i volvo sj men det skulle vara roligt att de blev egna o svenska.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Brandis Diktator
1 december 2008 · 968 Inlägg

kan dom lika gärna sälja till staten, eller så kan dom säljas till något asiatiskt bilmärke så jobben är säkrade för all framtid...

NiV3Rt
1 december 2008 · 371 Inlägg

Att staten skulle köpa upp Volvo PV eller Saab är lika befängt som att staten skulle börja tillverka exempelvis skor. Hoppas att det aldrig sker.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
Hamilton
1 december 2008 · 8 865 Inlägg

Lär vara svårt att hitta någon köpare och Svenska staten ska inte köpa varesig SAAB eller Volvo

Nej lägg ner skiten om det inte finns en aktör på marknaden som är villig att riskera sina pengar, men låt inte skattebetalarna stå för den notan.

Fotograf på tierpidag.se
Turbo_Erik
1 december 2008 · 526 Inlägg

Jag tror Tata kommer att köpa Volvo smile
http://www.tata.com/
http://www.tacogroup.com/
Ett enormt indiskt företag som gör allt och lite till

Senast redigerat av Turbo_Erik (1 december 2008)

sand3rs
1 december 2008 · 182 Inlägg

Subw000fer--92 skrev:
Fan att inte Mercedes köper Volvo då blir det ju kvalitet till 110% smile

Men att få volvo att börja rosta är ju inte målet, eller? big_smile

Hamilton
1 december 2008 · 8 865 Inlägg

Turbo_Erik skrev:
Jag tror Tata kommer att köpa Volvo smile
http://www.tata.com/
http://www.tacogroup.com/
Ett enormt indiskt företag som gör allt och lite till

Njae dom har ju redan köpt Jaguar och Landrove så jag tror inte att det är aktuellt....

Fotograf på tierpidag.se
expect1991
1 december 2008 · 1 814 Inlägg

jag  tror att ford vill det, men ingen superintresserad köprare, gärna BMW eller Toyota smile

Muttley
1 december 2008 ·

Subw000fer--92 skrev:

expect1991 skrev:
jag  tror att ford vill det, men ingen superintresserad köprare, gärna BMW eller Toyota smile

Nää usch fan köper man volvo så vill man ju köra kvalitetsbil o inte ngn riskokare som drivs på matolja dvs Toyota roll Bmw välkomnar man med öppna armar wink

så du tror toyota drar ner kvaliten någonting ? tror snarare att de blir bättre isåfall.

Ellertz Norrlänning
2 december 2008 · 1 453 Inlägg

tkd_rille skrev:

Subw000fer--92 skrev:

expect1991 skrev:
jag  tror att ford vill det, men ingen superintresserad köprare, gärna BMW eller Toyota smile

Nää usch fan köper man volvo så vill man ju köra kvalitetsbil o inte ngn riskokare som drivs på matolja dvs Toyota roll Bmw välkomnar man med öppna armar wink

så du tror toyota drar ner kvaliten någonting ? tror snarare att de blir bättre isåfall.

kvalitets känslan som nyare Volvo har 06 - ..... Finns inte hos en toyota. ja har åkt de flesta nyare toyota och ja är besviken. Visst, dom går aldrig sönder, men ja lagar hellre bilen och åker skönt ist smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
alain www.bimmerpower.org
2 december 2008 · 3 995 Inlägg

Jag tycker att det sund att volvo säljer sig till utland, det var ändå Svenke hjärta!
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=101

Senast redigerat av alain (2 december 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Muttley
2 december 2008 ·

Ellertz skrev:

tkd_rille skrev:

Subw000fer--92 skrev:

Nää usch fan köper man volvo så vill man ju köra kvalitetsbil o inte ngn riskokare som drivs på matolja dvs Toyota roll Bmw välkomnar man med öppna armar wink

så du tror toyota drar ner kvaliten någonting ? tror snarare att de blir bättre isåfall.

kvalitets känslan som nyare Volvo har 06 - ..... Finns inte hos en toyota. ja har åkt de flesta nyare toyota och ja är besviken. Visst, dom går aldrig sönder, men ja lagar hellre bilen och åker skönt ist smile

de är skillnad på nya volvo och nya toyota ja. men jag tror inte de skulle ändrat på den standard ändå som inredningen har i volvon eller körkänslan. så då kanske du får både kvalitets känsla och en bil som håller sjukt bra.

henkebenke
2 december 2008 · 1 703 Inlägg

Ni får tänka på en sak när det gäller Fords ägande av Volvo. Visst, Ford har plöjt ner alla vinster på pensionsavtal och gucka till gamla anställda, precis som GM osv osv.
Men, Volvo och många svenska underleverantörer har tjänat mycket pengar på delar till andra bilmodeller inom Fordkoncernen, Volvos 5a och svenska växellådor under huven på focus, inredningsdetaljer till Jagga och så vidare.
Volvo kan nog stå på egna ben, men felsatsningar och andra ekonomiska utsvävningar lär ju isf straffas hårt som fan.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Leoj S60 Sport <3
2 december 2008 · 16 Inlägg

Ryktas det inte om att BMW är sugna på Volvo?

Rätta mig om jag har fel, men så har ja hört de.

Volvo S60 Sport "Bad Ass" (2004)
peegee Forummoderator
2 december 2008 · 2 924 Inlägg

Leoj skrev:
Ryktas det inte om att BMW är sugna på Volvo?

Rätta mig om jag har fel, men så har ja hört de.

Jo det har ryktats tidigare om det men det känns väldigt ologiskt, vad ska BMW med Volvo till? Konkurrera med sig själva?

Nä Renault känns som det mest logiska, då kommer det nära AB Volvo igen också.

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang