Anställd provkörde kunds lyxbil - kraschade

Soubee
2 december 2008 ·

Jag hade inte velat berätta för ägaren vad som hade hänt med bilen iaf... tongue
Hade jag varit ägaren hade jag flippat ur...

prodrive Avstängd
2 december 2008 · 962 Inlägg

Ännu en HELT magisk tråd, på bilden ser det ut som om bilen är totalskrot, kostar antagligen mer att reparera än att ersätta den med en ny... Liitte skillnad att reparera en sån bil jämfört med en Volvo 740 kanske... smile

Och olyckor kan hända alla, men här inne är ju alla bror duktig och gör aldrig något fel själva, och håller alltid hastigheten.

FireTraXX DFFL
2 december 2008 · 9 020 Inlägg

När jag praktiserade på Toyota så var det hjulspinn ut ur verkstan för mekanikerna när det var provkörningsdags.
Och det var ju inga Supror det testade, det var såna tråkiga Avensis och Yaris och trams.

Så nog fan körs ALLA bilar hårt efter en service, även era.

EDIT:
JAG testkörde inga bilar, hade inte ens körkort när jag praoade där. tongue

Senast redigerat av FireTraXX (2 december 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Mortalis VW-nörd?
2 december 2008 · 4 332 Inlägg

FireTraXX skrev:
När jag praktiserade på Toyota så var det hjulspinn ut ur verkstan för mekanikerna när det var provkörningsdags.
Och det var ju inga Supror det testade, det var såna tråkiga Avensis och Yaris och trams.

Så nog fan körs ALLA bilar hårt efter en service, även era.

EDIT:
JAG testkörde inga bilar, hade inte ens körkort när jag praoade där. tongue

E ju rätt bra att de kör rätt hårt iaf, de gör ju de bara någon km, för å hitta "dolda fel". Va på de viset som de upptäckte att de behövde byta ett par bussningar på min bil. Hade knappast märkt de om de glidit ut som om de haft en low-rider smile

sandzoo
2 december 2008 · 2 072 Inlägg

oj oj.. han blir ej av med jobbet.. chefen kommer plåga han livet ut tongue

Sandzoo i da house
Isabell_Gerdin
2 december 2008 · 1 Inlägg

oj oj oj vill inte vara i hans skor!!!

I've got a million little triggers and they're ready to blow
TMW-Performance Avstängd
2 december 2008 · 914 Inlägg

Jobbigt läge.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
patrikke
2 december 2008 · 1 749 Inlägg

Man vet ju egentligen ingenting av hur det gick till.
Ägaren kanske berättade att den växlade knepigt vid 110 km/h och ville att de skulle kika på det?

En bild säger visserligen 1000 ord men hur många ord säger verkligheten då?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
anvandare_12345
2 december 2008 · 654 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

wildboy_87_ skrev:

tkd_rille skrev:
sjukt han fick behålla jobbet smile.
synd om ägaren till bilen ju som inte får tillbaka sin bil i sitt originalskick.

vaddå sjukt? han kraschade den väl inte med mening? lär ju vart en olycka

får dem inte kolla om bilen e ok efter en service?

mvh

som du ser på bilden så körde han ju knappast lagligt...

Det kan smälla rätt bra i 90 km/h också vilket jag tror är hastighetsbegränsningen på den sträckan.

Sharky
2 december 2008 · 10 287 Inlägg

En anställd på den billack som lackade min 940 en gång i tiden fick sparken efter att ha provkört och kvaddat en AMG som var inne på lack.
Det är mera svårförklarat då - "jomen jag måste ju kolla om lacken sitter kvar i höga hastigheter".

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Tiger1978 Fattig student
2 december 2008 · 1 282 Inlägg

Sharky skrev:
Det är mera svårförklarat då - "jomen jag måste ju kolla om lacken sitter kvar i höga hastigheter".

/Göran

Hahaha...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Ricky
2 december 2008 · 1 062 Inlägg

aj ingen höjdare precis, tyvärr är det vanligt att dom på verkstäderna kör som galiningar med kund bilar.

Muttley
2 december 2008 ·

danhild skrev:

Children-Of-Bodom skrev:

wildboy_87_ skrev:

vaddå sjukt? han kraschade den väl inte med mening? lär ju vart en olycka

får dem inte kolla om bilen e ok efter en service?

mvh

som du ser på bilden så körde han ju knappast lagligt...

Det kan smälla rätt bra i 90 km/h också vilket jag tror är hastighetsbegränsningen på den sträckan.

Innan kraschen ska föraren ha setts köra i mycket hög hastighet på motorvägen. Händelsen utreds nu av polisen och det finns misstankar om vårdslöshet i trafiken.


sen tror jag han höll fortare =9.

s12 Nissan Gazelle
2 december 2008 · 1 460 Inlägg

de e tråkigt när sånt händer

Nissan Silvia
Rensvinf
2 december 2008 · 528 Inlägg

Det hör väl till common-sense att inte ta allt för hårt på vad som skrivs i dagspressen?  Om det nu var en sportbil så låter den säkert också som en sportbil; och faster Agda som ser en sportbil dra "lite" längre på varje växel vid provkörning tycker säkert att personen körde vårdslöst även om bilen växlades vid 3500 varv och framfördes i rätt normal fart.
   
Själv har jag smällt en bil med rådjur i hyfsat laglig hastighet, sladdat ner en bil i ett dike samt mot all förmodan lyckats köra på en stubbe i en  trädgård ute på landet en natt,   och enligt min erfarenhet kan bilar se  se rejält krockade ut även om det gick sakta, och konstigt nog knappt ha en skråma trots hög fart.

Pinsamt för personens del, ja - men det är det ju alltid när man krockar. Men det hör väl till att olyckor sker till och från? Det händer på vår industri och för det har vi försäkringar - och det händer ju uppenbarligen även på verkstäder, och därför har de försäkringar.

Sen kan han ju vara moraliskt skyldig och den som ska hållas ansvarig,  men det vet ju ingen, eller?

Casy vinnarskalle!
2 december 2008 · 907 Inlägg

Jag undrar om föraren är medlem på garaget? Isåfall kanske han vill dela med sig av händelsen wink

BMW M3 "Crisis" (2002)
BMW 1600-2 "Polaris" (1968)
sir_daniel www.kudoz.se
2 december 2008 · 3 802 Inlägg

frågan om det är skäl nog till avsked, svårt som fan att sparka folk även om de förtjänar det. så länge han höll hastigheten så sitter han säker skulle jag tro, även om möjligheterna till befodran nog är lite begränsad nu wink

Supra_robin
2 december 2008 · 4 663 Inlägg

det är fett synd att sådana saker händer

Rinnegan Malleus Malificarum
2 december 2008 · 2 401 Inlägg

patrikke skrev:
Man vet ju egentligen ingenting av hur det gick till.
Ägaren kanske berättade att den växlade knepigt vid 110 km/h och ville att de skulle kika på det?

En bild säger visserligen 1000 ord men hur många ord säger verkligheten då?

Det var som en kund till oss som hade en kompressormatad AC Cobra, och han tyckte att den växlade konstigt i 185km/h. Sedan sålde han den, eftersom han var ärligt rädd för bilfan.. och han körde jetplan till leverne.


Men on topic så är Viper inte en av dom mest lätthanterliga. Klandrar inte killen för att det har hänt, 335'or på blöt asfalt är livsfarligt.

Senast redigerat av Siarnaq (2 december 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Janneutanb
2 december 2008 · 7 272 Inlägg

Glöm inte att företag har försäkringar!
Blir nog inte så dyrt för dom, men kan fortfarande tänka mig att han som körde inte mår så jättebra vare sig det var en olycka eller pga klantighet.

Alla begår misstag, så är det.
Skulle man få kicken direkt eller bli ersättningsskyldig pga misstag så skulle nog inte många jobba idag...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang