Professorwinther- galant dynamic 4 "Labbet" 316hk RWD

Efter att ha byggt några galanter i olika inrikting så var det dags att lära sig motorbygge. En lämplig 4wd kaross letades fram och rostlagades. Resten är historia. I skrivande stund är bilen bromsad med 288rwhp och bakhjulsdrift.
  • 78 Följare
  • 284 859 Visningar
  • Projektet avslutat 28 oktober 2014
professorWinther
10 september 2010 · 585 Inlägg

Provstarten gick allt annat än bra.

Byggde en ny hållare till vevaxegivaren. Den gamla var i alumiium och vibrerade lite så då gjorde jag en i stål istället.
http://img580.imageshack.us/img580/4916/20100804789.jpg
http://img266.imageshack.us/img266/5313/20100804788.jpg

Denna gör så att tändningen förskjuts lite men bara nån grad. Så det borde inte påverka så mycket tyckte jag.

Efter att allt är kollat och dubbelkollat så provar jag att vrida igång henne.

Jodå hon hoppar igång direkt , men går oroligt på tomgången och ryker riktigt mycket. Stänger av och kollar allt en gång till..

Nåja.. Startar henne och kollar alla värden i datorn.. Hon går fett som attan lambda 0.77 nästan på tomgång. Hon som låg på 1,0 förut.

Kollar igenom mappen och nu går hon fett över hela registret. Det var sent och jag ville hem så jag körde bilen den milen jag har hem. Men hon gick ryckigt och svarade inte alls på gasen. Misstände och lät allmänt konstigt.

Trodde att topppackningen hade gått igen då hon lät ungefär likadant då. Det regnade för fult ute och jag lät henne stå till dagen efter.

När jag vaknade tog jag upp de nyinköpta stiften och kollade efter glykol. Inget läckage här.. Det känndes skönt.

Försökte starta henne men hon tände bara till sporadiskt och orkade inte hoppa igång.
tog upp stiften och renjorde dem. De var indränkta i soppa. försökte hela sagen med olika inställningar i vemset och rengjorde stiften flera gången utan resultat.

Monterade batteriladdaren efter att jag upptäckt att hon bara gav 9v under "crank"
Ingen skillnad.

Jag blir så less..

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
professorWinther
10 september 2010 · 585 Inlägg

Idag så köpte jag ett par nya stift igen. Fick bra pris då jag köpte de förra i tisdags..

Med de nya stiften monterade så hoppade hon igång direkt. Efter att BBlambdan vaknat så ställde jag ner mappen till 1,0 på tomgång. Men nu svarar inte hon på gasen alls. Dör så fort jag nuddag gaspedalen. Måste vara nån inställning jag har missat.

Förhoppningsvis har jag nån som kan hjälpa mig här i ume. Behöver ett par fräsha ögon som kan kolla på allt igen

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
professorWinther
10 september 2010 · 585 Inlägg

Det var ju jävligt länge man fick vara glad..

Var och besiktade den imorse.. Fick dåliga avgasvärden då katten var kall, så han bad mig att köra en sväng och komma tillbaka..

Efter nån kilometer på e4:an så stannade motorn och det luktade bränt och knackade.. All olja i hela motorn låg nu på motorvägen istället..

Jag blir så less!!

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
professorWinther
10 september 2010 · 585 Inlägg

Vi börjar från början.

Har haft Labbet ståendes en längre tid sen jag renoverade toppen. Detta pga att Vemset inte verkade reglera motorn på samma sätt som innan renoveringen.
Efter lång felsökning av mig själv så insåg jag att jag aldrig skulle hitta felet. Behövde några nya ögon. Pratade med en garagegaranne som har hjälp folk med Vems förut.Han skulle kunna hjälpa mig. Tyvärr så fick jag aldrig tag i honom igen så bilen stod ännu.

Kontaktade därefter Mattias Sandgren. En av utvecklarna bakom Vemstune som råkar bo i sävar, bara nån mil från umeå.
Han skulle besöka några vänner i umeå på måndagen så det passade mig perfekt!

Han kollade igenom alla inställningar till Vemset och gjorde några mindre justeringar men hittade inget jättefel. Efter att vi startade motorn så frågade han hur mycket jag gasade? Har inte rört pedalen sa jag. Det visade sig att vakum anslutningen till boxen var inkopplad på fel anslutning.

Tydligen så ska man inte använda nån av anslutningarna på spjällhuset då de ofta har andra funktioner än att bara vara vakum.
När jag anslöt boxen till samma som laddtrycksmätaren så var motorn helt plötsligt tillbaka halvt normalt.

Efter detta tog vi en snabb sväng ut och mappade. Han justerade soppan och motorn blev riktigt responsiv och trevlig. Jag var hur nöjd som helst!

Dagen efter tog jag bilen till motorgården och gick igenom bilen för besiktning. På onsdagen skulle ju min besiktningsperiod börja så jag tänkte besiktiga bilen då.

Eftersom den vita underredes massan blev gul/beige snabbt samt att den inta alls fungerade bra mot rost så beslutade jag mig för att övergå till gammal hederlig svart istället.

tvättade bilen under med avfettning och oxalsyra. Sedan fick den torka..
http://img535.imageshack.us/img535/7302/20100831817.jpg

När bilen var torr så blev det svart massa på sprayburk.. Biltema så klart!
http://img814.imageshack.us/img814/8015/20100831816.jpg
http://img709.imageshack.us/img709/7015/20100831818.jpg

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
professorWinther
10 september 2010 · 585 Inlägg

Avgasvärdena brukar ju alltid vara ett gissel för mig. Nu har jag ju dessutom kopplat bort allt vad EGR heter.

Tur då att man har Vems med BBlambda styrning! Dessutom så finns det ju en Avgasmätare på Motorgården.

Bara att värma upp maskinen och börja justera mot avgsamätaren.
Eftersom bilen hade stått och torkat länge så var katten kall. Lät bilen stå på tomgång en längre tid och fick då upp temp i motorn så jag kunde varva lite för att få temp i katten.

Efter att ha värmt katten så fick jag ner värdena till axeptabla nivåer.
http://img833.imageshack.us/img833/3671/20100831820.jpg

Då var det bara att bege sig till drop in besiktningen tidigt nästa morgon..

Besiktningen öppnar 07:00 så jag började köa 06:20 och kom då först i kön.
http://img46.imageshack.us/img46/9639/20100901821.jpg

Fick en tid 07:20 och rullade in. Besiktningen gick hyffsad. Hade bränt en reflektor, en länkarmsbult som inte var helt åtdragen samt att upphängningen till bromsslangarna ville han att jag skulle byta till en helt i metall istället. Inte mycket att säga om där tyckte jag..

Då var det dags för avgasvärdena då. Han skulle ut och provköra för att kolla bromsarna då det är en 4wd. Jag bad då att dra ur den ordentligt för att få lite temp i katten..

Efter några minuter kom han tillbaka och bad mig fara ut och köra en sväng själv medans han tog nästa bil så skulle vi mäta avgaserna då..

Jag tog bilen och brännde ut på E4:an norrut. Höga varv växlat med motorbromsningar blev det i nån kilometer sen så dog bilen helt plötsligt..

Jag fortsatte rulla och vred på startmotorn.. Den drog runt men ville inte starta.. Då beslutade jag mig för att släppa kopplingen och rullstarta..
Då lät motorn allt annat än frisk..... Den startade men lät som ett krossverk så jag skyndade mig att stänga av och försökte rulla fram till nästa korsning..

kom precis till korsningen och öppnade då huven..
http://img291.imageshack.us/img291/4372/20100901822.jpg
http://img709.imageshack.us/img709/6312/20100901823.jpg

Det var t.o.m. olja upp efter sidan på bilen..
http://img704.imageshack.us/img704/2095/20100901824.jpg

Inte bra...

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
professorWinther
10 september 2010 · 585 Inlägg

Jag gillar ju inte att ligga på latsidan.

Dealade lite med den lokala skroten och fick loss en 16v motor som hade gått 31k mil till en billig peng. Bara att åka dit och lossa den..

Fick låna lyften och plockade hela framvagnen med motor och allt neråt. Sjukt smidigt. Hade motorn nere på golvet på en timme..
http://img21.imageshack.us/img21/7629/20100906864.jpg

Då var det bara att lasta motorn och köra hem den då.. En Cabb kan vara bra till mycket.
http://img62.imageshack.us/img62/4820/20100906863.jpg

Perfekt att lasta i! Det skulle ju funka ganska bra att göra en mittmotorbil.. Hmmm...
http://img163.imageshack.us/img163/3130/20100906866.jpg

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
KHRacing
10 september 2010 ·

Be Murphy dra åt helvete så löser det sig du ... säg te om jag kan göra någe.

professorWinther
12 september 2010 · 585 Inlägg

KHRacing skrev:
Be Murphy dra åt helvete så löser det sig du ... säg te om jag kan göra någe.

Du råkar inte veta av nån med en 4bult Eclipse LSD bakaxelklump?

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
KHRacing
12 september 2010 ·

professorWinther skrev:

KHRacing skrev:
Be Murphy dra åt helvete så löser det sig du ... säg te om jag kan göra någe.

Du råkar inte veta av nån med en 4bult Eclipse LSD bakaxelklump?

Nej tyvärr inte :-(

professorWinther
20 september 2010 · 585 Inlägg

Har börjat pilla med Eclipse lådan nu också..

Locket av.
http://img121.imageshack.us/img121/2260/20100906853.jpg


Synkringen borttagen
http://img443.imageshack.us/img443/5808/20100906854.jpg


Viskos kopplingen borttagen. Sitter en låsring ovanpå.. Även gaffeln till synkringarna borttagen.
http://img823.imageshack.us/img823/6462/20100906855.jpg


Låste fast kugghjulen med en 50öring.. Använde sen mutterdragare för att lossa bultarna.
http://img52.imageshack.us/img52/6162/20100906856.jpg

Istället för att värma kugghjulen så kylde jag axeln istället och bände från två håll med plast mejslar först och sen skruvmejslar och sist brytjärn.
http://img819.imageshack.us/img819/4660/20100906858.jpg


Andra locket av.. Till höger sitter mittendiffen.
http://img245.imageshack.us/img245/9409/20100906859.jpg

Diffen isärplockad och brickorna borttagna. Sedan rengjord ordentligt. Halva tillbakamonterad och punktad på plats..
http://img830.imageshack.us/img830/1905/20100906861.jpg

Viskoskopplingen låser den andra delen i rätt läge och punktad på plats..
http://img205.imageshack.us/img205/8558/20100906860.jpg


Ska låna en 3fas svets imorgon och kläcka ihop den ordentligt..

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
professorWinther
20 september 2010 · 585 Inlägg

Åkte till Toragon AB där en polare jobbar med vindkraftsmätningsutrustningar för att låna svets.

Började med att lägga på "svetsspray" där jag inte ville få loppor..
http://img839.imageshack.us/img839/6018/20100907867.jpg

Sen var det bara att börja svetsa. Försökte att fördela värmen jämt
http://img338.imageshack.us/img338/4639/20100907869.jpg

Svetsade i flera omgångar.
http://img411.imageshack.us/img411/8416/20100907871.jpg

Samma sak med andra halvan.
http://img834.imageshack.us/img834/6883/20100907868.jpg

Sista lagret svets sen fick den svalna långsamt..
http://img43.imageshack.us/img43/4356/20100907873.jpg

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
professorWinther
20 september 2010 · 585 Inlägg

Lyrre kom och hjälpte mig på kvällen. Motorn urlyft.


http://img823.imageshack.us/img823/9071/20100907878.jpg

Lånade ett motorstativ av garagegrannen för att lättare kunna undersöka motorn sen..
http://img710.imageshack.us/img710/4328/20100907877.jpg

Då var det bara att backa in cabben och lyfta ur "nya" motorn.
http://img826.imageshack.us/img826/3772/20100907876.jpg

Fick börja med att byta ventilkåpepackning då den hade läkt ut en ansenlig mängd olja både utanpå och i tändstiftshålen.
http://img299.imageshack.us/img299/248/20100907880.jpg

Sedan var det bara att börja flytta över allt som är special på andra motorn. Grenrör,insug,triggerhjul och givare samt fuelrail med spridarna.
http://img824.imageshack.us/img824/7460/20100907884.jpg

http://img689.imageshack.us/img689/5981/20100907885.jpg

Nya svänghjulet till Eclipselådan monterades.
http://img251.imageshack.us/img251/3999/20100907881.jpg

Kl 23:00 var motorn på plats i bilen.
http://img697.imageshack.us/img697/8326/20100907886.jpg

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
Mitsubishi Starion "Widebody" (1984)
Mitsubishi GTO "3000gt vr4" (1991)
Mitsubishi Galant "Mizzan" (1989)
professorWinther
20 september 2010 · 585 Inlägg

Började med att montera allt runt motorn så som soppa och all el. Då var det bara att fylla på glykol och olja..
Insåg ju ganska snabbt att det är svårt att starta en motor utan startmotor big_smile. Jag måste alltså montera växellådan först innan jag kan provstarta.


Då passade jag på att montera isär den trasiga motorn så länge. Veven såg inte alls så pigg ut.
http://img121.imageshack.us/img121/170/20100908887.jpg

Vevlagrena såg riktigt trötta ut. Dock så hade inga lager snurrat på axeln så stakarna har nog klarat sig..
http://img839.imageshack.us/img839/1929/20100908890.jpg

Det blev en hel del som skall skickas till soptippen..
http://img844.imageshack.us/img844/779/20100908894.jpg

Någon som vill köpa mina turbokolvar? Ska köra överdim på nästa sett. 400Kr st viktjusterade och färdigmonterade på stakar..

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
Mitsubishi GTO "3000gt vr4" (1991)
Mitsubishi Lancer "Frankenstein" (1990)
Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Volvo AmazonMitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Eclipse "GSX"Volvo AmazonMitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Volvo AmazonMitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Eclipse "GSX"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"
professorWinther
20 september 2010 · 585 Inlägg

Jag har ju fått höra att man måste ha en annan startmotorplåt, svänghjul, koppling, tryckplatta och motorfäste för att köra med en eclipselåda i dynamicen.

HHär är båda lådorna tillsammans. Ser ni några skillnader?
http://img413.imageshack.us/img413/3977/20100908892.jpg

Jag har inte hittat ett enda mått som inte stämmer mellan de två lådorna. Exakt samma infästningar mot blocket, samma avstånd till axeln, samma storlek på startmotorkransen.

Själva lamellen verkar vara lite större på nya kopplingen jag köpte, och det är ju ett steppat svänghjul istället. Men sammanlagda tjockleken verkar vara samma.

Jag ska försöka montera dynamic lådan på eclipsekopplingen idag för att se om det är möjligt..

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
Mitsubishi Galant "Mizzan" (1989)
Mitsubishi Lancer "Frankenstein" (1990)
Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Volvo AmazonMitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Eclipse "GSX"Volvo AmazonMitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Volvo AmazonMitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Eclipse "GSX"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"
professorWinther
20 september 2010 · 585 Inlägg

Yttermåttet verkar vara exakt samma.

http://img842.imageshack.us/img842/2764/20100907883.jpg

ovanpå varandra.
http://img638.imageshack.us/img638/3999/20100907881.jpg


http://img405.imageshack.us/img405/3803/20100907882.jpg

Däremot så är det olika diametrar på lamellerna.

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
Mitsubishi Galant "Mizzan" (1989)
Mitsubishi Eclipse "GSX" (1990)
Mitsubishi GTO "3000gt vr4" (1991)
Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Volvo AmazonMitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Eclipse "GSX"Volvo AmazonMitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Volvo AmazonMitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Eclipse "GSX"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"
professorWinther
20 september 2010 · 585 Inlägg

Jag kan meddela att det går utmärkt att köra Eclipse svänghjul och koppling med en original Dynamic 4 växellåda. Behöver inte byta startmotorplåt eller nått..

Så nu så rullar hon igen. Går inte riktigt bra då jag kör på turbomappen i denna motor.. Kompförhållandet är ju inte samma. Men hon startar och är körbar igen iallfall..

Imorgon åker jag ner till övik som jungfrufärd.

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
Mitsubishi Lancer "Frankenstein" (1990)
Mitsubishi Starion "Widebody" (1984)
Mitsubishi Eclipse "GSX" (1990)
Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Volvo AmazonMitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Eclipse "GSX"Volvo AmazonMitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Volvo AmazonMitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Eclipse "GSX"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo Amazon
professorWinther
20 september 2010 · 585 Inlägg

Har precis fått klart att Backeliten kommer och hjälper mig med en besiktningsmapp på måndag.. Då blir det att ombesikta och få den godkänd till januari 2012!

Har mer och mer börjat fungera på att bara lägga i turbokolvarna med nya lager, ny original topppackning, nya gates racing rem samt ARP bultarna till toppen..

Det borde man ju göra på en dag.. Hmm.. Turbo är ju kul..

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
Mitsubishi GTO "3000gt vr4" (1991)
Mitsubishi Galant "Mizzan" (1989)
Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Volvo AmazonMitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Eclipse "GSX"Volvo AmazonMitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Volvo AmazonMitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Eclipse "GSX"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Mizzan"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Eclipse "GSX"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Lancer "Frankenstein"Volvo AmazonMitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi GTO "3000gt vr4"Mitsubishi Galant "Mizzan"Volvo AmazonMitsubishi Lancer "Frankenstein"Mitsubishi Starion "Widebody"Mitsubishi Galant "Dynamic-4"Mitsubishi Eclipse "GSX"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang