här kommer helgens bilder..
Batteriet måste ju sitta fast i bagaget och inte åka runt när man sladdar som mest.. Ett original batterifäste kortas ner för att rymmas i lådan.
Efter lång utprovning så fästes lådan med fyra plåtskruvar. Nu kommer man åt att byta lampa i bakljusen, kan lossa bakkjolen och locket tar inte i någonstans.. Visst är det en snygg säkringshållare?
Två muttrar svetsades fast under batterilådan för att fåsta två gängstänger..
Batteriet monterat.
locket på!
Fick låna med mig en rejäl kabelskotång för sexkantspressning i helgen.. Skitbra tyckte jag.. Tyvärr så hade uno-x i bredbyn bara två 35mm2 kvar och jag behövde fyra.. Nåja.. Några kablar blev pressade iallafall..
På torsdag kväll så ringde min bror och ville bli grattulerad på födelsedagen genom att jag skulle följa med in till ö-vik 25min innan MAX stängde.. Det blev en lagomt hetsig bilfärd i hans Skoda oktavia RS. (xenon i hel, halv och extraljus samt backljus!)
På väg hem igen så hittade vi något roligt.. Jag ville ta med mig en hem, men jag fick inte! TASKIGT!
Helgen i garaget fortsatte med bromsar på d4:an
Lägg märke till de stålspunna slangarna..
packningsytan rengörs noggrant innan de stålspunna slangarna ansluts..
Det var väl allt.. Eller jag lägger upp en bild på mitt färdmedel i helgen också.. En kund i Umeå som ville ha sin BMW polerad, så jag fick köra ner den till bredbyn och polera.. BMW 750 med v12:a är ganska fläskig..