Coolt att köra utan bälte?

MICKEHEHE HEHE
4 december 2008 · 156 Inlägg

SebastianAMG skrev:

bmx skrev:

DoT skrev:

Du är cool.

han är mister cool cool

Han är jävligt cool.

Han är så jävla cool!

thePettson
4 december 2008 · 60 Inlägg

Ablazed skrev:
ända gången ja inte har bälte e när ja ska in lr ut ur garaget.
så fort ja ska åka iväg så åker bältet på.

de finns ju där av en anledning

Samma här... att bältet ska vara på är något som sitter inprintat i huvudet, har alltid haft det och kommer alltid ha det på... bortsätt ifrån då man tex backar ur garaget bara för att ta ut bilen eller vända den inne på gården...

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
4 december 2008 · 2 456 Inlägg

hmm Kör mesta dels utan bälte å det e på mitt eget ansvar samt går det snätt så ska det göra ont
å man får skylla sig själv det har ej något med coolhets faktor å göra det e upp till var å en att
ha det på sig å sen stå för konse kvenserna om det händer något.

Livet e ej evigt å när det e dags å gå så e det så på ett eller annat sätt vi e ej här för evigt
samt man får allt axeptera att mäniskor dör så som i trafiken eller halkar i badkaret en måndag
morgon ....

tongue Låt var å en vara sin egen husse för sjutton ......

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
terazzi
4 december 2008 ·

Alla vet väl att det ska va 4p bälte och bur? wink haha
Ne men klart man ska ha bälten, jag kör inte om inte alla i bilen inte har det på..
dem finns av EN anledning ^^

Losgard
4 december 2008 · 1 688 Inlägg

Använder bälte 9/10 gånger och brukar säga åt alla som åker med att ha bälte på sig.
Brukar motivera det att personen som sitter fram kanske inte vill ha en kropp över sig om man krockar, brukar funka. tongue

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
4 december 2008 · 2 973 Inlägg

lonewolf-holm skrev:
hmm Kör mesta dels utan bälte å det e på mitt eget ansvar samt går det snätt så ska det göra ont
å man får skylla sig själv det har ej något med coolhets faktor å göra det e upp till var å en att
ha det på sig å sen stå för konse kvenserna om det händer något.

Livet e ej evigt å när det e dags å gå så e det så på ett eller annat sätt vi e ej här för evigt
samt man får allt axeptera att mäniskor dör så som i trafiken eller halkar i badkaret en måndag
morgon ....

tongue Låt var å en vara sin egen husse för sjutton ......

//S

Fräckt när du eller någon annan orsakar en olycka med dig inblandad där det inte går speciellt fort. Men eftersom du inte använde bälte så blir du förlamad för resten av livet, får åka rullstol och kan inget mer än säga "aaaaaaah" och dregla... (men hjärnan funkar fullt)..
Om du bara haft bältet på dig hade du klarat dig med ömma muskler, brännsår på händerna (efter airbagen) och stel nacke.

Allt i världen är inte svart eller vitt. Det finns gråzoner.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Matzon
4 december 2008 · 47 Inlägg

Använder bälte jämt förutom i gammelbilar där det i regel inte finns eller så sitter det stumma bälten som är en ren katastrof och åker ur fortare än kvickt.

Aern
4 december 2008 · 457 Inlägg

Jag ser bilbältet som den billigaste livförsäkringen!

KJoensson
4 december 2008 · 273 Inlägg

lelleal skrev:
jävligt töntigt !

Här har vi en som nyss har fått kortet ja, va du häftig inför dina kompisar så ska jag asgarva den dagen du kör av vägen och krossar skallen mot vindrutan smile

Jag tar nästan alltid på mej bältet. händer dock att jag glömmer det ibland när jag jobbar. Kör lastbil så jag hoppar upp och ner ur hytten ett antal gånger per dag, lätt att glömma bältet.

Bältet sitter ju inte där för att man ska kolla på de smile

Larzan Herr
4 december 2008 · 285 Inlägg

Vari ligger det "coola"?

KJoensson
4 december 2008 · 273 Inlägg

MICKEHEHE skrev:

SebastianAMG skrev:

bmx skrev:

han är mister cool cool

Han är jävligt cool.

Han är så jävla cool!

Han är coolast cool

Equan0x
4 december 2008 · 41 Inlägg

Använder ALLTID bälte i privatbilen, är dock ngt sämre med bältet i jobbfordonet då det är mycket spring i & ur maskinen. tongue Billigaste livförsäkringen som finns helt enkelt!

Gör som Ford, köp Volvo!
xenopsy N/A
4 december 2008 · 141 Inlägg

Alltså jag skiter i ifall folk har bälte eller inte. Men om jag kör, då ska alla passagerare ha BÄLTE. Annars kan dom gå.

zovix Maskinbefäl
4 december 2008 · 1 038 Inlägg

ZonaX skrev:
Har några polare som nästan alltid kör utan bälte eller tar av det på typ 50-vägar.

Är det coolt att köra utan bälte eller varför gör man det?  :S      Kör alltid med bälte, även korta sträckor och sånt. Känner mig tryggare och sitter stadigare i stolen med, med bälte på.

Hur är det med er, kör ni utan bälte?

Personligen anser jag det är riktigt hjärndött att köra utan bälte, själv åker det på även om jag bara ska flytta bilen på en parkeringsplats... Går liksom på automatik.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
-Mackan- Fire And Silk
4 december 2008 · 2 254 Inlägg

Man är bra pantad om man kör utan bälte, skillnad om det kostade extra att ha bälte på sig, vilket det inte gör! Åker man med mig så är bälte eller så får man vackert knalla hem.

Att åka utan bälte är lika intelligent som att röka!

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
-Mackan- Fire And Silk
4 december 2008 · 2 254 Inlägg

ArizonaEagle skrev:

MICKEHEHE skrev:

SebastianAMG skrev:

Han är jävligt cool.

Han är så jävla cool!

Han är coolast cool

Grattis grabbar, ni har just misslyckats med att böja ett Adjektiv. lol tongue

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
prodrive Avstängd
4 december 2008 · 962 Inlägg

Använder man inte bälte är man dum i huvudet.

Det är föresten väldigt ocoolt att försöka va cool.  cool

Karl-Bertil
4 december 2008 · 518 Inlägg

bältet åker på av ren automatik , tänker inte ens på det ,likaså att blinka när man ska svänga - kommer tillochmed på mej själv ibland med att ge tecken mitt ute i på grusvägar....

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
Rallymarcus
4 december 2008 · 20 Inlägg

har alltid bälte när jag både åker med eller kör...När jag åker med någon som inte har bältet på sig känner man sig dum att dra på sig bältet, men vem faan av oss e dum?

Sen något ni borde prova är att åka o köra gokart och åka in i ett stumt däck i ca 30km/h...Kan lova er man flyger ur stolen en bra stund i den låga hastigheten!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang