V70R Awd-04 Trimmning

turbokrille
8 december 2008 · 122 Inlägg

Hej. Nu ska jag trimma V70 och undrar var man ska vända sig hänn. Funderat på bsr eller MTE/TME

Tacksam för svar

Mvh Kristian

Allways four wheels drive
Sambokka Blåsextruderare
9 december 2008 · 54 Inlägg
Volvo is life......
_SpoRRen_
12 december 2008 · 25 Inlägg

TME...   helt klart..  ja ska chippa där.. låt det kosta lite mer, men du vet att du får dom hk dom säger.. TME tar ju fram program till volvos motorer. dom sammarbetar

TurbOla Reservdansk
12 december 2008 · 6 271 Inlägg

_SpoRRen_ skrev:
TME...   helt klart..  ja ska chippa där.. låt det kosta lite mer, men du vet att du får dom hk dom säger.. TME tar ju fram program till volvos motorer. dom sammarbetar

Varför överhuvudtaget chippa en sån bil?

Varför inte bara programmera om det med t.ex. BSRs PPC-programvara, eller MTEs, likadant Autotech, lägger bara in ny programvara?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
torpis Forummoderator
13 december 2008 · 10 576 Inlägg

Dansken- skrev:

turbokrille skrev:
Hej. Nu ska jag trimma V70 och undrar var man ska vända sig hänn. Funderat på bsr eller MTE/TME

Tacksam för svar

Mvh Kristian

AutoTech har E85 program till S60R/V70R. Då blir det mycket mos under huven :-)

Man kommer inte så långt över 350hk med orignal turbon.  Det är inte mycket pulver, i synenrhet inte i en så tung bil...   vilket motsvarar BSR steg 1.  ingen anledning att köra E85, om man inte gillar att tanka ofta.

Snackar vi mer mos så vore en 3076R en förträfflig turbo för 500hk.  då börjar man komma upp i en acceptabel nivå liksom smile  fortfarande inte jättesnabb men det börjar likna något.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
hansson86 Trevligast i världen
13 december 2008 · 8 Inlägg

torpis skrev:

Dansken- skrev:

turbokrille skrev:
Hej. Nu ska jag trimma V70 och undrar var man ska vända sig hänn. Funderat på bsr eller MTE/TME

Tacksam för svar

Mvh Kristian

AutoTech har E85 program till S60R/V70R. Då blir det mycket mos under huven :-)

Man kommer inte så långt över 350hk med orignal turbon.  Det är inte mycket pulver, i synenrhet inte i en så tung bil...   vilket motsvarar BSR steg 1.  ingen anledning att köra E85, om man inte gillar att tanka ofta.

Snackar vi mer mos så vore en 3076R en förträfflig turbo för 500hk.  då börjar man komma upp i en acceptabel nivå liksom smile  fortfarande inte jättesnabb men det börjar likna något.

tillläggas bör att vevstakarna inte är goda för så mycket över 400hk

tyllas
13 december 2008 · 16 Inlägg

MTE alla gånger..

Volvo s40N T5 "MTE 600RS" (2005)
torpis Forummoderator
13 december 2008 · 10 576 Inlägg

hansson86 skrev:
tillläggas bör att vevstakarna inte är goda för så mycket över 400hk

Nä precis, det tillkommer ju (självklart) en del saker runt i kring....

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
R-line_chrille Distributionselektriker
13 december 2008 · 222 Inlägg

har MTE optimering i min och är nöjd,, bör väll tilläggas att det e det enda jag provat till min R (vet ju hur det kan bli på forum) smile

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
Spiike
13 december 2008 · 1 196 Inlägg

jag skulle också ta mte dom kan sina grejer annars skulle jag ta autotech smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang