Kärringar osv i trafiken, erfarenhet ?

Emil741
11 december 2008 · 122 Inlägg

Kom lite snö  imorse så självklart kopplade man ur esp'n på vägen ner till tandläkaren och får lite fina små ställ i kurvorna, och en tant blir så arg så hon bara ställer sig å hoppar å viftar med armarna.

Likadant tycker jag det är i stan, om det är tex 50, så accar man upp på 1/2an rättså fort till säg 45-50 så det "låter" lite, då är det ofta ett jävla viftade då med. Har dom ens någon uppfattning om att det går fort eller långsamt eller reagerar dom bara på ljudet ?

Har ni några roliga (inte för detta var roligt men) berättelser att berätta ang pensionärer ? 

Skulle vara kul att stanna och fråga vad dom egentligen är så arga över..

Senast redigerat av Emil741 (11 december 2008)

Egentligen TSDI
MariaC
11 december 2008 · 140 Inlägg

Är nog ljudet dem reagerar mot ju mer det låter ju fortare tror dem det går man måste ju testa gasa lite när det är halt bara bra skulle vilja se tanten i sin bil när hon får sladd då helt oförberedd

Emil741 skrev:
Kom lite snö  imorse så självklart kopplade man ur esp'n på vägen ner till tandläkaren
och får lite fina små ställ i kurvorna, och en tant blir så arg så hon bara ställer sig å hoppar å viftar med armarna.

Likadant tycker jag det är i stan, om det är tex 50, så accar man upp på 1/2an rättså fort till säg 45-50 så det "låter" lite, då är det ofta ett jävla viftade då med. Har dom ens någon uppfattning om att det går fort eller långsamt eller reagerar dom bara på ljudet ?

Har ni några roliga (inte för detta var roligt men) berättelser att berätta ang pensionärer ? 

Skulle vara kul att stanna och fråga vad dom egentligen är så arga över..

Saab 9-5 (2005)
Emil741
11 december 2008 · 122 Inlägg

MariaC skrev:
Är nog ljudet dem reagerar mot ju mer det låter ju fortare tror dem det går man måste ju testa gasa lite när det är halt bara bra skulle vilja se tanten i sin bil när hon får sladd då helt oförberedd

Emil741 skrev:
Kom lite snö  imorse så självklart kopplade man ur esp'n på vägen ner till tandläkaren
och får lite fina små ställ i kurvorna, och en tant blir så arg så hon bara ställer sig å hoppar å viftar med armarna.

Likadant tycker jag det är i stan, om det är tex 50, så accar man upp på 1/2an rättså fort till säg 45-50 så det "låter" lite, då är det ofta ett jävla viftade då med. Har dom ens någon uppfattning om att det går fort eller långsamt eller reagerar dom bara på ljudet ?

Har ni några roliga (inte för detta var roligt men) berättelser att berätta ang pensionärer ? 

Skulle vara kul att stanna och fråga vad dom egentligen är så arga över..

mjo precis !

Grejen är den att dom kan stå flera hundra meter bort på en gata å ändå ställa sig mot en husvägg bara för att bilen låter lite mera ? så ser man ju riktigt hur dom tänker i huvet, så får automatsiskt både jag och alla andra ungdommar ett jävla rykte som delvis inte är befogat. För att hon TROR att vi kör vårdslöst (vilket såklart också händer att ungdommar gör) men inte i detta fallet

Egentligen TSDI
Mortalis VW-nörd?
11 december 2008 · 4 332 Inlägg

Tycker nog de e rätt irriterande om man e ute å går å en messerschmit börnar 10 meter bakom o man vet inte om personen ska köra över en eller bara "leker", och lek blir till allvar rätt fort när de går åt helvete...sladda du när de inte e folk omkring

Epitaph
11 december 2008 · 835 Inlägg

http://Epitaph.blogg.se - Min pensionärshistoria från gårdagen smile

Senast redigerat av Epitaph (11 december 2008)

jonesono Personal- och beteendevetare
11 december 2008 · 1 082 Inlägg

Klart folk blir irriterade när någon snorunge kommer sladdandes med avloppsrör till utblås. Det är ju avloppsfolket som oftast kör "på skoj" på de mest underligga platser - som i stan bland folk...

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
s12 Nissan Gazelle
11 december 2008 · 1 460 Inlägg

Emil741 . man vill ju ut å leka lite när snön är här , kolla en extra gång inann du leker så att de e ingen som är nära vid vägen

Nissan Silvia
DoT Häst
11 december 2008 · 1 099 Inlägg

Jorå, har varit endel hyttande med nävar åt mig när jag hade min förra bil..
Lät endel när man accelererade från stillastående till 50km/h pga avgassystemet..
Sen när jag köpte min nya och hade den original kunde man ju i princip dra på fullt 0-100 (inte för att jag gjorde det, men i princip...) mitt i byn utan att någon vände på huvudet.
Det har nog mycket med ljudet att göra. tongue

Edit: Ska tillägga att dom som hytte med näven åt mig när jag inte gjorde något fel fick sig ett finger tillbaka. wink

Senast redigerat av DoT (11 december 2008)

Än är inte den sista idioten född..
azid Det som inte dödar gör ont
11 december 2008 · 2 668 Inlägg

jag blir irriterad på gammlingar som slänger sig ut på övergångställen bara för att visa att dom kan... i sommras var det för nära att jag körde på en sån gubbe som slängde sig ut utan att försöka få kontakt med mig eller ens visa att han skulle över.... hade rutan nere och i min jävulska irritation skrek jag att nästa gång bromsar jag inte. då komm stora näven upp imot mig och jag var en idiot

Senast redigerat av azid (11 december 2008)

2slow
Emil741
11 december 2008 · 122 Inlägg

Nejdå ! klart man inte åker runt i stockholm på ställ förbi ett övergånsställe.

Jag menade mera ut ur en korsning så kanske det råkar spinna lite på alla4 och då kastar ju baken automatiskt ut sig lite, och då står en tant 300meter ner på gatan och blir arg.

jonesono: Har varken stuprör eller är en snorunge, skulle inte kunna tänka mig sladda där det är folk runt omkring

Egentligen TSDI
Emil741
11 december 2008 · 122 Inlägg

Epitaph skrev:
http://Epitaph.blogg.se - Min pensionärshistoria från gårdagen smile

Det är säkert en sådan som för en jävla debatt om att alla under 30år kör i 120 på motorvägen istället för 110 !

DoT: Märker jag också om jag har farsans diesel tillexempel som går bättre än vad min gör men inte låter mycket alls ;P

azid: Haha ja det finns ju en och annan av dom med, "jag har rätt jag gör så" speciellt om det är mörkt och snöblandat regn så är det extra svårt att se, jag menar då räcker det knappt att anpassa hastigheten om man nu inte vill stå helt stilla, men ändå verkar vissa tycka att dom har rätt och då är det ok att bete sig hur som hellst ;P

Senast redigerat av Emil741 (11 december 2008)

Egentligen TSDI
DoT Häst
11 december 2008 · 1 099 Inlägg

azid skrev:
jag blir irriterad på gammlingar som slänger sig ut på övergångställen bara för att visa att dom kan... i sommras var det för nära att jag körde på en sån gubbe som slängde sig ut utan att försöka få kontakt med mig eller ens visa att han skulle över.... hade rutan nere och i min jävulska irritation skrek jag att nästa gång bromsar jag inte. då komm stora näven upp imot mig och jag var en idiot

Haha, sådana idioter råkar man ut för heeeela tiden i Kristianstad tycker jag..
Bäst är ändå gubbar (låtsaspoliser) som gör tecken med handen (vevar ner mot marken) att man ska sakta ner fast det inte finns någon speciell anledning och fast man håller angiven hastighet..tongue

Än är inte den sista idioten född..
falloutboy
11 december 2008 · 1 723 Inlägg

en granne här glodde som fan och skakade på huvudet precis som att jag var den mest korkade idiot som fanns. Det enda jag gjorde var å gasa så jag kom upp i 30 (mindre bakgata med 30 som hastighetsgräns). Men V8an varvar på rätt rejält oavsett hastighet innan automaten bokstavligt talat slår i andra växeln, så han trodde väl jag skulle sätta hastighetsrekord...

azid Det som inte dödar gör ont
11 december 2008 · 2 668 Inlägg

DoT skrev:

azid skrev:
jag blir irriterad på gammlingar som slänger sig ut på övergångställen bara för att visa att dom kan... i sommras var det för nära att jag körde på en sån gubbe som slängde sig ut utan att försöka få kontakt med mig eller ens visa att han skulle över.... hade rutan nere och i min jävulska irritation skrek jag att nästa gång bromsar jag inte. då komm stora näven upp imot mig och jag var en idiot

Haha, sådana idioter råkar man ut för heeeela tiden i Kristianstad tycker jag..
Bäst är ändå gubbar (låtsaspoliser) som gör tecken med handen (vevar ner mot marken) att man ska sakta ner fast det inte finns någon speciell anledning och fast man håller angiven hastighet..tongue

ok ok om folk vill att man ska ta det lite lugnare eller sakta ner det kan man väll ta men folk som kliver ut i vägen så man nästan kör på dom bara för att bevisa nått fattar jag inte...

men som sagt om dom inte står där med uniformen så har folk ingen rätt att begära att nån saktar ner


var ju nån kärring som orsakade en 3-eller 4 bils krock utanför hsand. hon stannade inte eller ens märkte vad som hände...

hon skulle köra på större vägen från en avfart och bara tvärvek in på stora vägen varpå en körde in i mitträcket och sen köra folk in i varandra på rad men hon åkte fint vidare. hon har inte blivit tagen för det heller

Senast redigerat av azid (11 december 2008)

2slow
falloutboy
11 december 2008 · 1 723 Inlägg

azid skrev:
jag blir irriterad på gammlingar som slänger sig ut på övergångställen bara för att visa att dom kan... i sommras var det för nära att jag körde på en sån gubbe som slängde sig ut utan att försöka få kontakt med mig eller ens visa att han skulle över.... hade rutan nere och i min jävulska irritation skrek jag att nästa gång bromsar jag inte. då komm stora näven upp imot mig och jag var en idiot

en kille som tyckte han kunde gå rakt ut... var ju ändå CYKELövergång. Frågade varför han bara går rakt ut... fick fingret som svar. Var nästan så jag vart tvungen å ringa efter en Whaaaam-bulans.

Stefan Varberg Supraman
11 december 2008 · 2 300 Inlägg

azid skrev:

DoT skrev:

azid skrev:
jag blir irriterad på gammlingar som slänger sig ut på övergångställen bara för att visa att dom kan... i sommras var det för nära att jag körde på en sån gubbe som slängde sig ut utan att försöka få kontakt med mig eller ens visa att han skulle över.... hade rutan nere och i min jävulska irritation skrek jag att nästa gång bromsar jag inte. då komm stora näven upp imot mig och jag var en idiot

Haha, sådana idioter råkar man ut för heeeela tiden i Kristianstad tycker jag..
Bäst är ändå gubbar (låtsaspoliser) som gör tecken med handen (vevar ner mot marken) att man ska sakta ner fast det inte finns någon speciell anledning och fast man håller angiven hastighet..tongue

ok ok om folk vill att man ska ta det lite lugnare eller sakta ner det kan man väll ta men folk som kliver ut i vägen så man nästan kör på dom bara för att bevisa nått fattar jag inte...

men som sagt om dom inte står där med uniformen så har folk ingen rätt att begära att nån saktar ner


var ju nån kärring som orsakade en 3-eller 4 bils krock utanför hsand. hon stannade inte eller ens märkte vad som hände...

hon skulle köra på större vägen från en avfart och bara tvärvek in på stora vägen varpå en körde in i mitträcket och sen köra folk in i varandra på rad men hon åkte fint vidare. hon har inte blivit tagen för det heller

Ibland finns det anledning att sakta ner när någon viftar.
T,ex om det har hänt något längs med vägen eller om man måste fånga in lösa djur.
Blir tok irriterad på folk som inte kan sakta ner och stå still när det springer runt djur på vägen sm måste fångas n och om folk bara kör som idioter för bi en olycka när man ska hjälpa när olyckan har hänt mitt å vägen.
Bra att ha reflexkläder på sig då, då tror flk att man e polis, bara tråkigt att det ska krävas poliser för att folk ska fatta.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Dragonbreath
11 december 2008 · 326 Inlägg

gamla tanter lackar ju ut över vad som helst.. bara le emot dem.. men kör bara inte över dom/ngn wink

"Sweet Insane Road Maniac"
azid Det som inte dödar gör ont
11 december 2008 · 2 668 Inlägg

falloutboy skrev:

azid skrev:
jag blir irriterad på gammlingar som slänger sig ut på övergångställen bara för att visa att dom kan... i sommras var det för nära att jag körde på en sån gubbe som slängde sig ut utan att försöka få kontakt med mig eller ens visa att han skulle över.... hade rutan nere och i min jävulska irritation skrek jag att nästa gång bromsar jag inte. då komm stora näven upp imot mig och jag var en idiot

en kille som tyckte han kunde gå rakt ut... var ju ändå CYKELövergång. Frågade varför han bara går rakt ut... fick fingret som svar. Var nästan så jag vart tvungen å ringa efter en Whaaaam-bulans.

fattar inte det där. är ju inte jag som bilförare som gör illa mig. är ju killen eller kärringen som hoppar ut som blir till halvt ihjälkörd och jag får bara bulor på huven. undra vad som åker igenom en människas huvud när man gör så.

2slow
Pan
11 december 2008 ·

Det är ju bara tuta och se glad ut när kärringarna hytter med näven smile. Mitt avgas system har lossnat innan katten låter förjävligt och det ska tydligen komma lite snö i helgen hehe ^^ . Btw mötte precis en kärring med rullator mitt i vägen.

Zahak Prisjägare
11 december 2008 · 238 Inlägg

Körde på en "mindre" väg (dvs två sidor, fin mittlinje osv, men ingen vägren). Det är 70-väg, men jag hade bara kommit upp i 60 (vilket iofs gick rätt snabbt).

Genom en kurva och ner i en backe, nere i backen går en gammal gubbe. Eftersom jag hade lite brått plus att omständigheterna inte krävde mer så gled jag helt enkelt över till andra sidan vägen (helt över på andra sidan!) och passerar. Själv så tyckte jag att jag gav gubben gott om plats osv, men det tyckte tydligen inte han, utan han började vifta och ha sig, och gestikulera att jag skulle sakta ner. Wtf...?
Tur att min farmor och farfar fortfarande har koll iaf...
(hehe, farfar har för övrigt ofta högre tempo än mig smile )

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang