BMW 540 Turbo???

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
14 december 2008 · 963 Inlägg

Fredde_med_forden skrev:
Kan inte någon med stort garage och mycket pengar adoptera mig.. smile

Det där med kompressor verkar ju vara en jädra safe och enkel lösning

-inget skruva
-fast kostnad
-skapligt med effekt

Sen drar man ett avgas rör på varje sida så man får lite v8 muller ^^

Precis därför jag valde det,
- ESS testar sina kit så bilarna ska hålla för effektökningen flera tusen mil.
- Enkelt att installera, jag installerade mitt kitt på 18.5h.
- Jag fick ett kitt som jag inte tror skulle bli billigare att plocka ihop själv om man inte har väldigt bra kontakter och mycket tid att testa. (exempelvis programmera motorstyrningen, tillverka motorfäste m.m).


JapMax skrev:
Det tråkiga med ESS kitet är att de är en "turbokompressor"
Jag skulle vilja se en 540 med skruvkompressor.
Det va nått nytt kit påväg till nya 545, med skruv.

Nu vart jag ju av med mitt jobb oxå, men vi får se. Kanske jag bygger nått på min 540 ändå smile

Ess kittet är ju otroligt smidigt om man vill slippa att göra något själv och köra driftsäkert.. men vem vill det tongue Det finns nog många wink

Ja, det är en centrifugalkompressor i ESS kitten. Jag kan inte jättemkt om kompressorer men vad jag sett/hört av kompressorinstallationer så är skruv väldigt högljuda medans min centrifugal är nästan ljudlös, framförallt blir den väldigt tyst över 1200rpm.

Var har du hört om skruvkitten från ESS? Jag mailade dem för flera månader sedan och frågade om kitt till E60s större mototer men fick inte svar... som sagt, de är inte bra på att svara på mail...

Senast redigerat av TCG (14 december 2008)

Ellertz Norrlänning
14 december 2008 · 1 453 Inlägg

Kornz skrev:

Ellertz skrev:

Fredde_med_forden skrev:
aha.

Är det bara det där med plats som gnager, då gör jag hål i huven! as fränt å ha två turbos som sticker upp ^^

Det känns som om man tappar en massa effekt om man ska ha den i skuffen??

aja, surfade runt lite, verkar vara ett j**** jobb.. Undrar vad som blir svårast?

Lättare är nog att råna en bank och köpa en RS6... 4.2 liters V8 med Biturbo... 450 hk original..

Eller så vaknar man upp och inser att alla inte är kriminella?

Ja har för mig att turbokonvertera en bil också är olagligt... man ja kan ha fel.  Sedan sa ja inte att han skulle göra det, utan att de skulle vara lättare...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Fredde_med_forden
15 december 2008 · 53 Inlägg

Beror ju på hur man använder bilen sedan..

Kör man på allmän väg blir det ju olagligt..

annars inte

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang