TCG
I didn't spank you. I high fived your ass!
14 december 2008
· 963 Inlägg
Fredde_med_forden skrev:
Kan inte någon med stort garage och mycket pengar adoptera mig..
Det där med kompressor verkar ju vara en jädra safe och enkel lösning
-inget skruva
-fast kostnad
-skapligt med effekt
Sen drar man ett avgas rör på varje sida så man får lite v8 muller ^^
Precis därför jag valde det,
- ESS testar sina kit så bilarna ska hålla för effektökningen flera tusen mil.
- Enkelt att installera, jag installerade mitt kitt på 18.5h.
- Jag fick ett kitt som jag inte tror skulle bli billigare att plocka ihop själv om man inte har väldigt bra kontakter och mycket tid att testa. (exempelvis programmera motorstyrningen, tillverka motorfäste m.m).
JapMax skrev:
Det tråkiga med ESS kitet är att de är en "turbokompressor"
Jag skulle vilja se en 540 med skruvkompressor.
Det va nått nytt kit påväg till nya 545, med skruv.
Nu vart jag ju av med mitt jobb oxå, men vi får se. Kanske jag bygger nått på min 540 ändå
Ess kittet är ju otroligt smidigt om man vill slippa att göra något själv och köra driftsäkert.. men vem vill det Det finns nog många
Ja, det är en centrifugalkompressor i ESS kitten. Jag kan inte jättemkt om kompressorer men vad jag sett/hört av kompressorinstallationer så är skruv väldigt högljuda medans min centrifugal är nästan ljudlös, framförallt blir den väldigt tyst över 1200rpm.
Var har du hört om skruvkitten från ESS? Jag mailade dem för flera månader sedan och frågade om kitt till E60s större mototer men fick inte svar... som sagt, de är inte bra på att svara på mail...
Senast redigerat av TCG (14 december 2008)