Jag plockade bort alla mina rutor på folkabussen idag. Jag upptäckte att fönsterkarmarna på i princip alla rutors nederkanter var mer eller mindre rostiga, på några ställen var de helt sönderrostade.
Jag hade ingen kamera med mig så jag har gjort några enkla skisser istället hur jag har tänkt att laga det:
Så här ska det se ut där inner och ytterplåten möts och är punktsvetsade på en frisk bil.
I verkligheten så ser det mer ut såhär...
Så det blir till att kapa bort alltihop...
Blir till att tillverka en plåtprofil som ser ut ungefär såhär. (det är inte meningen att det ska föreställa nån k*k)
Applicera plåtprofilen där jag har kapat bort tidigare.
Och svetsa dit den
Är det här ett bra sätt att lösa problemet eller har nån ett bättre förslag? Plåtprofilen på fjärde bilden... finns det möjligen något liknande att köpa färdigt så man slipper sitta och bocka plåt själv?
Dessvärre verkar det inte hjälpa, finns väl ingen tillräckligt kunnig online just nu
Håll avståndet till bakomvarande fordon!
neckwomen_88
17 december 2008 ·
på g.org finns alla möjliga "hemma-experter", men det bästa är väl att höra med en plåtslagare vad han tycker.
har för mig att dom i nåt brittiskt bil-program där dom köper - lagar upp - säljer (kommer inte hiåg namnet) visade en folkbuss och att all plåt fanns att köpa färdig?
well, inte så mkt hjälp kanske men lycka till iaf!
neckwomen_88 skrev: på g.org finns alla möjliga "hemma-experter", men det bästa är väl att höra med en plåtslagare vad han tycker.
har för mig att dom i nåt brittiskt bil-program där dom köper - lagar upp - säljer (kommer inte hiåg namnet) visade en folkbuss och att all plåt fanns att köpa färdig?
well, inte så mkt hjälp kanske men lycka till iaf!
Wheeler dealers kanske? Finns klipp om avsnitt på youtube från de, kanske finns de där då
Jag vet, dålig kamera drygt 3 år gammal mobil men den funkar fortfarande att ringa med så... Tack för hjälpen även om jag kanske löste problemet mestadels själv i alla fall